העמותה בפייסבוקחדשות העמוד הראשי ב-RSS
הגעתם לאתר הישן של העמותה למשחקי תפקידים בישראל. האתר החדש זמין כאן.
בתי כלא: קן הנחשים

קן הנחשים

מאת שחר לנגבהיים, עבור תחרות בתי כלא

קן הנחשים הוא מתקן מעצר ומחקר שנבנה במטרה להכיל, לבודד ולתחקר את כל נוסעי-הזמן שהגיעו לגרמניה הנאצית כדי לנסות לחסל את אדולף היטלר. המתקן ממוקם במערה מלאכותית שנחצבה בצוק שמתחת ל"קן הנשרים", אחוזת הנופש של היטלר. זהו אחד מהסודות השמורים ביותר של הרייך. עם חלוף השנים המקום הפך להרבה מעבר למתקן כליאה – הוא אחד ממרכזי המחקר הגדולים והמתקדמים בעולם, המבוסס על מאגר מוחות בעל ידע רחב ומגוון. וגם אם למאגר המוחות הזה אין יותר מדי רצון לחלוק את הידע עם שוביו, לא נורא – יש להם דרכים להשיג את הידע הזה. זהו כלא הזמן הראשון בהיסטוריה, ואם המחקרים המתבצעים בו יישאו פרי ואבות הטיפוס של הנשקים המפותחים בו יתפקדו כראוי, קיים סיכוי טוב שהוא גם יהיה מתקן המעצר המרכזי של הרייך שהיה, הווה ויהיה.

מסמך זה מחולק לשישה קטעים: מבנה הכלא, הסגל העובד בו, האנשים הכלואים בו, זרעי הרפתקאות למשחקים קצרים, שמועות שמסתובבות על הכלא שאלות שיכולות לעזור בהעמקת תחושת העולם.

חשוב לציין שמסמך זה לא נכתב בטון הומוריסטי או רציני עקבי. המקום יכול להיות בדיחה מוגזמת, רקע להרפתקאה קלילה או משחק אימה\מד"ב קשה. הערות בנושא יופיעו בגוף הטקסט, וכאשר דבר מסוים יוצג בדרך שונה במשחקים שונים, חומר במסגרת כחולה יהיה קליל וחומר במסגרת אדומה יהיה כבד. המסמך מיועד בעיקר בכדי להעלות רעיונות והכל פתוח לשיקול דעת המנחה.

את קן הנחשים אפשר לשלב בכל מערכה שכוללת מסע בזמן או את מלחמת העולם השנייה. הדמויות יכולות להגיע לכלא כתחנה אמצעית במסע ארוך יותר, כשהן נכלאות במקום או צריכות להשיג ממנו משהו. באותה מידה, הדמויות יכולות להיות אנשי סגל או אסירים תמימים ומהכלא להתחיל את המסע שלהם בזמן – או להוציא ממנו את הטכנולוגיה שתשנה את מסלול המלחמה. בנוסף, מצורפים בסוף המסמך רעיונות למשחקים חד-פעמיים המתרחשים בכלא.


המקום

קן הנחשים נחצב בגוף הצוק, בתוך הסלע, וחוזק בבטון במיטב אופנת האדריכלות הצבאית של אותה התקופה. כדי להגיע אליו יש לפתוח זוג דלתות מבוטנות ומוסוות בצלע ההר, לרדת בגרם מדרגות ארוך וחשוך, ולמצוא במחסן הנשק שאחריו את דלת הסתרים השנייה, המובילה אל מכלול הכלא עצמו. דלת הסתרים הראשונה במחסן, אגב, תכניס אתכם לחדר בעל רצפה מחושמלת. וקירות. ותקרה. …וזה לא יהיה מנומס, צוותי הניקיון שונאים לנקות את אפר המרגלים שמתפזר במחסן אחרי כל חשמול.

אחרי דלת הסתרים נמתחים מסדרונות צרים המוארים בנורות משורשרות מהתקרה. לאחר מאות מטרים של הליכה מפותלת ולכאורה חסרת מטרה המסדרונות מובילים למשרדים ולקסקרטינים. המשרדים הראשיים שומרים על המראה הספרטני, בריבועים קשים המכילים את המינימום הנדרש – שולחנות, כסאות, ארונות תיוק. קסקרטיני החיילים לא שונים בסגנונם – שורות של מיטות וארונות. אפילו חדרי השינה של הקצינים אינם מהודרים במיוחד.

במשחק בעל אופי כבד יותר, רחבת הכליאה ריקה וקטנה. אין זה אולם אינסופי, אלא רצף של תאים בהם מוחזקים האסירים, עם מערכת מחיצות ומראות המאפשרת לשומרים לצפות באסירים, בעוד האסירים לא מסוגלים לראות האחד את השני. הזמן היחיד בו האסירים יוצאים מהתאים הוא לתחקירים, בהם החוקרים יעשו את כל שצריך כדי להוציא מהאסירים שביבי מידע על הטכנולוגיה של העתיד.

יש אגף נוסף, מקביל, בו מנסים לבנות את המכשירים. איזור העבודה מנוהל בסדר ויעילות גרמניים. העובדים כאן הם מהאזרחים הנאמנים ביותר של הרייך, וחלק נכבד מהמוחות הגאונים שלו. רק לעיתים רחוקות מגיע לשם מהנדס מאגף האסורים, כדי לפתור בעיה מעשית שאף אחד מהמנדסים בני הזמן הזה לא פתרו.

כאשר מלווים מישהו החוצה זה נעשה בליווי שומרים בעלי חימוש כבד, המצווים לירות עם כל סימן, ולו הקלוש ביותר, לכך שהאסיר הולך לעשות משהו מפתיע. כבר קרה שהסוהר הראשי נכנס לאולם והכריז במערכת הכריזה על כך שאמרו לאסירים, פעם אחר פעם, לא להתעטש כשהם מובלים מחוץ לאולם. אולי מותו של האחרון שיצא סוף-סוף ילמד אותם את הלקח.

הכל משתנה ברגע בו מסיימים לעבור על פני כל המשרדים ומהמסדרונות מגיעים לאגף האחזקה, המקום בו האסירים מוחזקים.

אולם הכניסה מכיל שני גנרטורים ענקיים מאחורי לוחות מיגון, והזרמים החשמליים מתארקים מהם במעלה כבלים הנמתחים מהם ועד התקרה, ואמנם הברקים מאירים את כל החדר, אך הם עולים מעלה ומעלה ולעולם לא מגיעים לתקרה. מספר אנשים שמשרתים במקום אפילו שיערו שאין תקרה – היא נמצא במימד אחר. אחרי זמן מסוים במקום מחשבות כאלו הופכות להגיוניות.

הגנרטורים מייצרים הרבה רעש ומספקים את רוב החשמל למכלול, ובמיוחד לאגף הבא. הכניסה אליו היא דרך המחסום שבצד השני של האולם, וכדאי מאוד שתקלידו את הסיסמה נכון כבר בפעם הראשונה – יש במקום גנרטורים שמפיקים הרבה חשמל, וכבר ציינו את חיבתם של בוני המקום לחשמול חטטנים.

מעבר לדלת מחכה אולם ענק ובו כל השבויים. המהום הכלוב האלקטרומגנטי שטמון בקירות נשמע בכל מקום, ופעם בכמה דקות ניצוץ מתארק ממשטח מתכת כלשהו ומשמיע פצפוצים עזים. תאורטית, הכלוב החשמלי מונע מסע בזמן ובמרחב מהאולם ואליו. הוא מונע גם כל תקשורת עם העולם החיצוני. אם מפעילים אותו בעוצמה גבוהה הוא יכול גם למנוע הפעלת מכשירים שאינם מכאניים לחלוטין.

במקום מוחזקים הנוסעים בזמן, בלבוש בלוי, בין מיטות אכולות פרעושים. הם מבלים את ימיהם בין חקירות לבניה. הם לא רק כלואים – הם הבסיס להתקדמות הטכנולוגית הנרחבת של הנאצים.

חדרים שיש בכל כלא וגם בכלא הזה, אז כדאי שתדעו עליהם:

מזווה, מטבח אסירים, מטבח שומרים, מטבח קצינים ופקידים. חדרי אוכל בהתאמה. מסדרונות, תאי אסירים, משרדים, שירותים, מקלחות מבודדות לשומרים ולמנהלים, מקלחות פתוחות לאסירים. קסקרטינים לכל הנ"ל, מרפאה, תאי כליאה, תאי חקירה, תאי בידוד, חדר כביסה, עמדות שמירה ופטרול, חדרי אחסון לציוד.


· במשחק קליל, רחבת האסירים ענקית ומלאה במשטחי עבודה – משולחנות ועמדות הלחמה ועד רמפות הרמה לבניית כלי רכב. האסירים מבלים את ימיהם בייצור טכנולוגיות חדשות לרייך ובבנייה של מכשירים מתקופתם. המקום נראה משמעותית חי יותר מכל הסביבה שבחוץ – ניצוצות וגצים, רעש מתמשך, אנשים נעים מכאן לשם, נאבקים בהמצאות שמתפרעות – בפינה אחת של האגף יש חיילי סער שנלחמים ברובוט שבנה מדען אחד, בזמן שבצד השני מהנדס מהמאה ה-22 מקווה שהוא זכר איך בונים מנוע פוטוני נכון, ושהוא הולך לפוצץ את הקיר ולא את עצמו. אפשר למצוא כאן כל דוגמה לכל פיסת מדע מטורף שאתם מסוגלים לדמיין לעצמכם, וההמולה רבה.

חדרים נוספים שאפשר להוסיף לפי טעם וצורך:

· חדר השרטוט – כמו משרד אנימטורים, עם הרבה שולחנות רחבים והרבה ניירות גדולים. מביאים לכאן אסירים כדי שישרטטו את מפות התקופה ממנה הם באו ותוכניות שדורשות הרבה מקום. מטרת המפות – איסוף מודיעין לזמן בו לרייך תהיה יכולת תקיפה דרך מכונות זמן.

· פיר הזבל – הזבל שיוצא מהמתקן מסווג כסודי ביותר ולא יוצא החוצה לעולם הרחב. במרכז ההר יש פיר אליו שופכים את הזבל. האסירים לא יודעים לאן הפיר מגיע, רק שמי שהצליח להסתנן אליו מעולם לא חזר לספר מה יש שם למטה.

· המקפיא – גם הגופות של אנשי העתיד שוות משהו. חבל להפטר מהן. באגף צדדי של הכלא יש חדר מתים בו נשמרות גופות האסירים, ולידו חדר ניתוח גופות ומעבדת ביולוגיה. המחקר על הגופות הוא אחד מתחומי המחקר הפוריים בכלא, והוא מלמד את הנאצים הרבה מאוד על ביולוגיה, אנטומיה, גנטיקה והתפתחות החיים בעתיד.

· הספריה – כאן נשמרים כל היומנים, תיעודי החקירות והמסמכים שיוצאים מהכלא. מערכת התיוק שטנית ובלתי אפשרי לצלוח אותה בלי ההכשרה הפקידותית המתאימה, אבל מי שיודע איך לחפש יימצא שם דברים מדהימים.

כמות האנשים במתקן יכולה להשתנות. בעיקרון, ככל שהמשחק רציני יותר, המתקן קטן יותר. במשחק הומוריסטי יהיו המוני אנשים ואף אחד לא יכיר את כולם, בזמן שבמשחק אפל ורציני לכל מענה יהיו פנים ושם, ובכל פעם שאסיר נהרג, התא שלו נשאר ריק באופן מעיק, לאורך הרבה זמן.

אפשר להפוך את זה – משחק רציני במסדרונות ענק אינסופיים, עם כמות אדירה של אסירים חסרי פנים יכול בקלות לעסוק בדמויות שונות שמגיעות למוסד ולאט-לאט מאבדות את הייחודיות, שוכחות את החיים ונבלעות במערכת המשומנת. באותה מידה, משחק הומוריסטי במתקן קטן, שכל האנשים מוכרים, יוכל להתנהל כמו סיטקום.


הסגל

במשחק הומוריסטי אנשי הצוות יהיו חדלי אישים שתמיד מחליטים את ההחלטה הלא-נכונה והקיצונית ביותר.

החוקרים יפתחו תיאוריות על המנטאליות של אנשים מזמנים שונים וינסו שיטות חקירה מופרכות בכדי להשיג את המידע שלהם, מדגדוג בנוצות ועד בניית כיתת בית-ספר, כדי לנסות לגרום לאנשים להכנע ללחץ חברתי, כמו בתיכון.

השומרים יהיו עסוקים בכיבוי שריפות מתמשך – תמיד יהיה איזה עציר שפיתח רובוט ענק במסווה של טוסטר עתידני ועכשיו מישהו צריך להתמודד עם זה, בזמן שהבירוקרטים ישבו במשרדיהם בפנים חתומות וימשיכו לדחוף טפסים בלי להניד עפעף, גם כשהם כותבים את דו"ח 807\ב', "העלמות סגל אל תוך אנומליות זמן\חלל" או מפיצים את התקנות האחרונות ממפקד הבסיס הפרנואידי – כמו "זמנים אחידים" – מסדר שיתרחש מדי יום בו כל שעוני הסגל יאופסו לשעה אחרת, על מנת לזהות בוגדים, מסתננים ועצירים נמלטים ע"פ הבדלי זמנים בשעוני היד.

והתקנות האלו מגיעות בצדק, מפני שהבוגדים נמצאים מעבר לכל פינה. בכל משרד ותפקיד יהיו עשרות שתולים של בנות הברית, רוסיה הקומוניסטית והמחתרת הצרפתית שינסו להבריח את מידע מהמקום החוצה, אך בעיקר יטרפדו האחד את השני.

הצעת הגשה – במשחק הומוריסטי, לקרוא לכל הגרמנים בשם אחיד (משהו גרמני, כמו פריץ, גוסטאב או רודולף), בזמן שלכל הסוכנים הנסתרים יש שמות שמצביעים על ארצות המקור שלהם (אמריקאי – בוב, רוסי – בוריס, צרפתי – שארל, וכו'). בהתאם, כל הגרמנים נראים זהים (עד כדי כך שההבדל היחיד הוא במדים, אולי אפילו רמיזה לשיבוט), בזמן שכל הסוכנים הנסתרים מתאימים לסטרואיטיפים של ארצות המקור שלהם – ואף אחד לא שם לב.

במשחק רציני כל עובדי קן הנחשים, ללא יוצא מהכלל, הם אזרחים נאמנים של הרייך. כולם הוכיחו את עצמם לשלטון פעם אחר פעם.

השומרים הם אנשי יחידות עילית, שהפגינו יכולת ומשמעת ללא עוררין.

החוקרים – מאנשי המודיעין האכזריים ביותר, אלו שיודעים לא רק כיצד לענות אנשים עד שהם מתחננים לספר את כל מה שהם יודעים, אלא גם כיצד לזייף כתף תומכת לאנשים שאיבדו את כל עולמם.

המנהלים – הבירוקרטים הכי אפורים וחסרי נשמה שגרמניה הנאצית ידעה לייצר. אנשים שלא יהססו להביט לך בעיניים בזמן שהם חותמים על צו הוצאתך להורג – כי זה הכל למען הרייך ובהתאם לפקודות.

במשחק הרציני כוחם של רוב אנשי הסגל נמצא בחוסר ייחודיותם, כאשר היחידים שמתבלטים הם הנוראיים ביותר. תחשבו על כל מה שהיה רע בגרמניה הנאצית:

אנשים טובים שמצייתים לפקודות באופן עיוור, ומניחים שהפקודות מצדיקות את המעשים.

אנשים רעים שמגיעים לתפקידי-מפתח בזכות העובדה שהם היחידים שמסוגלים להעלות על דעתם את הפתרונות השטניים ביותר, היחידים שמסוגלים לפתור את הבעיות הלכאורה-בלתי-אפשריות מולן הם ניצבים.

במשחק רציני הסגל פרנואידי לא פחות במשחק קליל, אבל כאן החשש מקבל פנים שונות. שומרים שנאלצים להוציא להורג את חבריהם למשמרת עקב הפרת תקנה, כמו 'בזיזת' סיגריות מאסירים. את המשמעת יש לאכוף.

חוקרים שהדרך היחידה שלהם להעביר את הזמן בהנאה בלי לעבור על התקנות היא בערעור בטחון שאר אנשי הסגל, במשחק עצבים מתמשך. הדרך היחידה לדעת מי חזק ומי חלש היא לחכות ולראות מי הראשון שישבר וישתגע.

מנהלים שהעוגן היחיד שלהם לעולם הוא דרך הטפסים שלהם, הדרך היחידה שלהם להשפיע על משהו, לשנות את המציאות שסביבם, להשאיר עליה סימן.


האסירים

במשחק עם דגש יותר קליל, רוב מה שהאסירים יעשו זה לבנות מכונות בשביל הכולאים שלהם. בהתאם, האסירים יהיו ערב-רב רבגוני ופעלתני. כמות אדירה של גאונים מפוזרים ששקועים בהזדמנויות להחליף ביניהם המצאות וידע וללמוד האחד מהשני עד כדי כך שהם שוכחים שהם בכלל אסירים, כאשר המיעוט תוכך, זומם ובונה כלי נשק ואמצעי המלטות מופלאים ומופרכים.

חלקם מתבודדים ויושבים על יצירה אחת שאף צופה מהצד לא מסוגל להבין מה היא עושה ולמה. אחרים עובדים בצוותים, אולי מבחירה ואולי בגלל שהנאצים החליטו שמהנדס חשמל מתחנת חלל מהמאה ה-23 יוכל לעזור לחווט את הטנק שבונים שני אלו שנולדו במושבה התת-ימית שתבנה ב-2050, כדי שהמים יפסיקו לקצר את הטנק כשהם דולפים החוצה.

במשחק רציני, האסירים מבודדים האחד מהשני. לא משנה כמה הם היו שונים כשהם הגיעו, המקום הופך את כולם לאותה קליפת-אדם חלולה מתוכן וחסרת אישיות. ברגע בו הם נכלאים, מתייחסים לכולם באותה הדרך, מדברים לכולם באותה השפה ומפרידים ביניהם כך שאף אחד לא יכלא בסמוך למישהו שמדבר באותה שפה (מלבד גרמנית, שסביר שרוב הכלואים מדברים), או שבא מאותה התרבות או הזמן.

ככל שכלואים לתקופה ארוכה סביר שלאט-לאט השפיות מתפוררת. ימים על גבי ימים בלי אף אדם לדבר איתו, בלי שום דבר לעשות, כי הבנייה נעשית באגף אחר על ידי אנשים אחרים, בלי שום דבר שמאשש שהזכרונות שלך מציאותיים והזמן היחיד בו מתייחסים אליך ישירות הוא כשמענים אותך או כשגוררים אותך לראות כיצד הרעיונות שלך הופכים למכונות השמדה – כל הדברים האלו ישברו בקלות גם את החזק באדם.

האסירים לא באו מרקע אחיד – אפשר להכניס לכאן אנשים מכל זמן ומקום. אין חובה שהם באמת הגיעו לזמן הזה כדי לרצוח את היטלר – ע"ע השאלות הנוספות.

אסירים לדוגמה:

· מישהו מעולם סייברפאנק, עם שתלי מסע בזמן. מערכות הכליאה גורמות לו כאב מתמשך.

· הנוסע בזמן של ה.ג'. וולס, שהגיע לזמן הזה בזכות טכנולוגית קיטור, ועכשיו מבולבל לחלוטין מהסביבה המודרנית.

· ממציא קטן שבנה במרתף קפסולת זמן. הוא לא יוכל לחזור לזמן שלו בלי למצוא אותה מחדש.

· אדם שהגיע להארה ועכשיו מסוגל לנוע בזמן ובמרחב בכוח המחשבה. כדי לכלוא אותו הנאצים התקינו בתא שלו מכשיר שמערבל את גלי מוחו ומונע ממנו לחשוב בצלילות. (מבוסס על הטכנולוגיה מהסייברפאנקיסט?)

· טייס-חלל שהשתמש באפקטים יחסיים כדי להטיח את עצמו לבאר הכבידה של השמש כדי לחזור אחורה בזמן. מבין שהוא כלוא בזמן הזה ואין לו דרך לחזור עם האמצעים שהוא מכיר.

· פיזיקאי שבחן אנומליות זמן\חלל ונשאב לתוך אחת מלאכותית שהוא יצר.

· קצין בכיר שניסה לרצוח את היטלר ונכלא כאן כדי להשתיק את העובדה שיש רצון כזה בעם.

· אדם חף מכל פשע שמסיבה זו או אחרת נחשד כנוסע בזמן והועבר לכאן.

· רובוט\כפיל\שיבוט של היטלר שהועבר לגרמניה הנאצית כדי לחסל ולהחליף את הפיהרר.

· במשחק הומוריסטי, אין שום מניעה להכניס לכלא נוסעים מפורסמים בזמן – הרובוט מ"שליחות קטלנית", מרטי מק'פליי מ"בחזרה לעתיד", ועוד.

· האיש הזה.


רעיונות למשחקים קצרים

· השפעות לא צפויות: כל המכשור במקום פולט קרינה, שמתחילה להשפיע על הקיבוע בזמן של אנשי הסגל והאסירים הותיקים. במשחק הומוריסטי אנשים יתחילו לנוע בזמן ובמרחב באופן אקראי.

כיצד ההנהלה מגיבה כאשר אסירים מופיעים ספונטנית מחוץ לאיזור המעצר, ומה עושים ברגע בו מנהל הכלא מופיע שוב ושוב בסיר הגדול ביותר במטבח?

במשחק רציני, הדמויות יהיו מהמושפעות הראשונות. זה לא יתבטא באופן הומוריסטי, אלא בשעות 'מתות' שהן לא זוכרות איפה הן היו, או בהתעוררות פתאומית באגף בו הן לא אמורות להיות, עם כל ההשלכות המשמעתיות שיש לזה.

· לבירא עמיקתא: הדמויות הן שומרים לשעבר שעשו טעות. אולי הם נחשדו בבגידה (אחד מהם סוכן סמוי?), אולי הם הפגינו יותר מדי סימפאטיה לאסיר זה או אחר ואולי הם סתם עשו את תפקידם שלא כראוי. אולי אחד מהם נשתל כאסיר, בכדי לחשוף ניסיון המלטות. לכל דמות סיבה משלה להיכלא.

כך או אחרת, אי אפשר להוציא אותם מהמתקן, אז הם נכלאים עם שאר האסירים. אולי הם ישתמשו בידע שלהם כדי להתחבר למזימת המלטות של אחרים ואולי אחד מהם ינסה להלשין ובכך לגאול עצמו. אולי שאר האסירים יזכרו את חטאי העבר שלהם ויתעמרו בהם.

· היינו פה: אחד מהאסירים פותח שער לזמן\מימד אחר, ועכשיו השומרים צריכים לעבור לשם ולהתמודד עם המציאות השונה, כדי לאסוף את כל האסירים שברחו. או לחילופין, השער רק מאפשר להכניס אנשים לכלא, ועכשיו השומרים צריכים להבין מה לעשות עם כל האנשים הנוספים.

· לאחר המלחמה מישהו חוקר סוג מסוים של שיגעון, שהופיע רק אצל אנשים ששירתו באיזור מסוים של הרייך. עקב חקירתו הוא מגלה רמזים לקיום הכלא (שאולי עדיין קיים) – ואחרי שהוא נרצח, הדמויות צריכות לחקור מה הסוד שעליו הוא מת, מה קרה בימי המלחמה ומה נשאר מהמקום היום.

· עיי חרבות: הכלא נחרב. הדמויות מגיעות לאחר החורבן – בין אם צוות חקירה של הרייך, בין אם ארכיאולוגים שמגיעים למקום שנים אחר כך כדי לגלות מה היה שם. אבל בזמן שנראה שהמקום חרב ונותק מהעולם, משהו עדיין קורה בתוכו. צריך לגלות איך המקום חרב, מה קרה לכל האנשים שהיו בתוכו ועכשיו לא מוצאים מהם אפילו גופות, אם יש שורדים – מה קרה להם, איך הם שרדו וכיצד הזמן שעבר השפיע עליהם.

· קיצור תולדות הזמן: הפיזיקאים הגדולים בגרמניה מגיעים לכלא בכדי להתחיל לבנות אבטיפוס למכונת זמן, אך הניסיון משתבש. בכל פעם שמפעילים את האבטיפוס הוא לא מעביר דברים בזמן, אלא חלקים מהמציאות שמסביב משתנים בהתאם לזמן אליו המכונה מתוכננת.

האם המכונה הזו תביא להתמוטטות קו הזמן הנוכחי, או שפשוט אחד מהאסירים שנחקרו לצרכי הכנת המכונה נתן מידע שקרי? ואם זה רק מידע מוטעה, האם המכונה באמת משנה את המציאות, או שהיא פועלת רק על התפיסות של מפעיליה? וכיצד השומרים והמנהלים מגיבים למכונה הזו – האם הם יתנו למדענים לנסות להפעיל אותה?


הזרעים הבאים הם זרעים גנריים, שמתאימים לכל כלא:

· להציל את דוקטור מאייר: הדמויות צריכות לפרוץ לכלא לשחרר מישהו. האם הן יסתננו פנימה ויתחבאו בין המסדרונות, יסתערו עם אקדחים שלופים או ינסו להתחזות לאנשי סגל או עצירים חדשים?

· דרך ארוכה הביתה: הדמויות צריכות להשתחרר מהכלא. הן נעו בזמן (וגילו שזו מלכודת), ועכשיו הן נכלאו במקום. הן צריכות להשתמש במשאבים הניצבים לרשותם (הרבה מאוד במשחק הומוריסטי), להתגבר על האתגרים והסכנות (הרבות מאוד, במשחק רציני).

מכיוון שסביר להניח שזה המקום היחיד בכל האיזור שיש בו את הציוד כדי לבנות מכונת זמן

שתחזיר אותם הביתה, אחרי (או במהלך) הבריחה החוצה הדמויות יבינו שאם הן רוצות לחזור לזמן שלהן, הן יצטרכו לשחרר גם אחרים ולנסות לבנות מכונת זמן כאן ועכשיו.

· יום לפני הפרישה: הדמויות הן שומרים בכלא, ואחד האסירים משחרר איזו מכונה שעושה בלגן. הרפתקת אקשן פשוטה.

· לאן הוא נעלם? אחד מהאסירים המוכרים כבר לא נמצא במתקן והשומרים צריכים למצוא אותו. במשחק אפל חקירה בנושא יכולה לגלות בדיוק מה עושים לנחקרים ולעורר בדמויות טענות נגד המערכת.

במשחק קליל אפשר לגלות שהכלואים פיתחו מכונת זמן/טלפורטציה שאמורה לחדור את הגנות הכלא והם מנסים אותה עם תוצאות מפתיעות. לחילופין, הדמויות הן מהאסירים שמחפשים את אחד מעמיתיהם שנעלם – אולי הם מגלים שבסוף מחסלים את כל האסירים, או שהם מגלים שיש משת"פים ביניהם, או שאר גילויים אפלים.

· ביקור פתע: הדמויות הן אנשי סגל בזמן ביקורת. קצינים בכירים וראשי הרייך הנאצי באים לביקור בכלא. יכול להיות שהם באים כדי לראות תוצאות (קיימות, או רק לכאורה?), יכול להיות שיש מידע על סוכן סמוי שינסה לחסל אחד מהם אבל המנהל לא רוצה להרתיע אותם ולהראות כאילו אחד מהאיזורים הסודיים ביותר חשוף למסתננים, ואולי סתם משתולל במסדרונות עוד מדען מהמאה הארבעים עם קרני-מוות ורובוט ענק.


שאלות נוספות

הנה כל מיני שאלות שאפשר לשאול ולא נענו כאן. מתשובות מוצלחות תוכלו להשתמש בכלא כמרכז לעולם גדול יותר, עם מספר סודות חבויים מאחורי הקלעים.

· מי הקים את הכלא? איך הייתה לנאצים הטכנולוגיה לבנות כלא-זמני מלכתחילה?

· איך זה שכל הנוסעים בזמן מגיעים לזמנים האלו ואף פעם לא לזמן שלפני מלחמת העולם השנייה?

· מי נותן לכל כך הרבה אנשים את הרעיון לרצוח את היטלר מיד כשהם מגלים איך לנוע בזמן, ולמה? איך זה שהם תמיד מנסים את המכונה בלי לתעד את הטכנולוגיה לפני-כן? (בהנחה וזה נכון במערכה שלכם)

· האם וכיצד ההיסטוריה משתנה מכך שהנאצים אוגרים תחת ידיהם כל כך הרבה טכנולוגיה חדישה? אם לא, מדוע כל מה שקורה כאן לא משפיע על ההיסטוריה?

· האם אנשי הסגל בכלא מודעים למה שקורה בחוץ? אם וכאשר הרייך ייפול, האם הם ידעו את זה?

· האם כל מי שכלוא שם באמת בא כדי לרצוח את היטלר? אם לא, למה הם כאן?

· עם כל כך הרבה ניסיונות, איך זה שהיטלר עדיין לא נרצח? האם הוא באמת עדיין בחיים?

· מאיפה מגיעים אנשי הסגל? מי מחפש אותם ואיך מגלים שאדם יוכל להתמודד עם התנאים בכלא?

· האם יש עוד מעצמות עולמיות עם מתקנים כאלו?

· האם היטלר מודע לקיום הכלא? האם מישהו סיפר לו שהמלחמה תביא לנפילת הרייך?

· האם הכלא קיים רק בנקודה אחת בזמן?

שמועות

· בכל כלא יש עכברושים, והכלא הזה לא יוצא דופן. אבל מאיפה הגיעו לכאן העכברושים, ואיפה נמצא הקן שלהם? אף אחד לא מצליח להבין מאיפה הן באות, מכיוון שהכלא מבודד לחלוטין מהעולם. אולי העכברושים הם תופעת לוואי של אחד ממנגנוני המסע בזמן בכלא, אולי זו התחלה של תכנית של מישהו לברוח, ואולי זו לוחמה פסיכולוגית מצד הסוהרים. העכברושים הם אחד האלמנטים היחידים שאינם תחת שליטה מוחלטת של הסוהרים.

הקרינה במקום משפיעה עליהם מוזר, ולא יהיה מפתיע לגלות שהעכברושים פתחו בינת-נחיל, ואי שם בצלע ההר, במערה שנחצבה במחיר אלפי שיניים שחוקות, יושבת מלכת העכברושים וגם לה יש תוכניות. ושפם שחור, קטן.

· בכל חברה עם הגבלות משמעותיות יווצר שוק שחור והכלא הזה לא יוצא דופן בקיום השוק – רק בתוכנו. בשוק השחור בעיקר סוחרים שומרים מושחתים (אם מניחים שיש כאלו ושיש להם גישה החוצה) שמביאים דברים מהחוץ בתמורה למה שיש לאסירים להציע. כאן סוחרים בטכנולוגיה מסווגת בתמורה לסיגריות, תוכניות הכלא בתמורה לתחזיות כלכליות. השומרים יודעים שאם הם יתפסו כנראה שלא יקרה להם שום דבר טוב, כך שבמשחק רציני זה לא יהיה מפתיע אם הם יארגנו שהאסיר איתו סחרו יהרג בתאונה זו או אחרת.

· ברגע בו מופעלים הרבה לחצים על רצף הזמן במקום אחד, הקירות רואים, שומעים וזוכרים הכל. מילולית.

· השומרים לא נותנים לאסירים דברים להעביר איתם את הזמן, אבל כבר יותר מאסיר אחד הבין שהוא יכול לטעון שהוא עובד על משטח-חיכוך-מינימלי ולבנות לעצמו שולחן ביליארד.

· אין כזה דבר, פרישה. כל מי שעובד כאן ממשיך לעבוד עד שהוא לא יכול יותר. אז מוציאים אותו החוצה, וגם בחוץ אף אחד לא ישמע ממנו יותר.

· פעם בשנה מודיעים מראש שהיטלר יבוא לבקר בכלא, ותמיד, תמיד יש מישהו שמצליח להשתחרר ולחסל אותו. ההיטלרים המזויפים האלו הם אחת מהדרכים היחידות שהנאצים יאמינו שהם מקבלים הדגמת יכולות אמיתית.

· אלה לא באמת נאצים. זו רק הדרך של חברה שהצליחה לעקוב אחרי הנוסעים בזמן לאסוף את כולם למקום אחד, שלא יעשו בעיות בהיסטוריה.


הערות השופטים

דניאל רוזנברג

שני בתי כלא במחיר של אחד – מגניב.

הרקע נחמד, והחלוקה של הכלא ל"שתי" גישות היא סבבה ומועילה. אין לי הרבה הערות להגיד מעבר כי די אהבתי הן את הקונספט והן את הביצוע.

איתמר ויסברג

הגשה ארוכה ומפורטת, עם אפשרויות ל"צבע" ומיקום במערכות שונות. אהבתי.

ערן אבירם

ההגשה הזאת קנתה אותי מיד במשפט הראשון. הרעיון כל כך מגניב!

החלוקה לסוגי אווירה (כבדה מול הומוריסטית) נעשית היטב, כל הכבוד על הביצוע. בהשראה ברורה של פארנויה, כמו כל ההגשה כולה. רק חבל שלא ניתן הדבר המתבקש – הצעה כיצד לשלב את הכלא בעולם של פארנויה.

קיבלנו הרבה "מתנות" אקסטרא: שאלות כלליות פתוחות למענה שמגרות את המחשבה,
שמועות על הכלא, ועוד. מ-עו-לה.

אפילו ללא התייחסות לתוכן (המצוין), הביטו כולם ולמדו: ככה נראית הגשה מלאה ואיכותית.

פורסם ב6 ביולי 2009 בקטגוריה רקעים, מקומות וארועים,תחרויות על-ידי yoavko | לתגובות - בפורום | Tags: , ,

 

כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר 58-033-358-1). כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer