העמותה בפייסבוקחדשות העמוד הראשי ב-RSS
הגעתם לאתר הישן של העמותה למשחקי תפקידים בישראל. האתר החדש זמין כאן.
אגדת ששת הסוסים / איה שחם

הרפתקת Vampire the Masquerade

הקדמה (ארוכה למדי) על המשחק "Vampire: The Masquerade"

ישנם דברים רבים שצריך לדעת כשמריצים משחק ומפייר, אבל מרובם בחרתי להתעלם. עם כל מי שמכיר את המשחק ומוצא שחסרים לו דברים הסליחה – זוהי הרפתקה בסגנון חופשי בעולם הערפדים, לא משחק רשמי הנשען על השיטה, ולפיכך לא מעוגן בכל הפרטים. להרחבות, יש לפנות לספר המשחק עצמו, של חברת "וייטוולף."

היסטוריה:

הערפד הראשון היה קין. הוא רוקן את דמם של מספר נבחרים ומילא אותם בדמו שלו – זהו תהליך ההפיכה לערפד. הנבחרים ("הדור השני") הפכו אחרים לערפדים, וכן הלאה וכן הלאה. כך, בכל דור חדש של ערפדים יש את דמו של קין; אך בכל דור הוא דליל יותר, מהול בדם אנושי. ככל שדורו של ערפד נמוך יותר, הרי שדם קין סמיך יותר בעורקיו, ולכן עוצמתי יותר. ערפד בדור 14 יהיה ערפד בעל עוצמה נמוכה ביותר, ואילו ערפד בדור 7 יהיה חזק להדהים. במרחק 15 דורות מקין, הדם דליל כל כך שכבר איננו משפיע ממש, וערפד בדור 15 הוא בסך הכל אדם עם רגישות גבוהה לאור שמש שאוהב את הסטייק שלו נא. כך שדירוגם של ערפדים נקבע לפי הדור שלהם. וכך, כשערפד מרוקן מדמו ערפד אחר שדורו נמוך יותר, הוא מתחזק; אבל זה אסור לחלוטין לפי החוק הערפדי ודין פושע כזה הוא שמתירים את דמו לכל דורש.

כל ערפד נהפך ע"י ערפד אחר, והוא מכונה "אדון" ("Sire”). האדון אחראי לפעולות צאצאו (”Childe"), ועקב החלפת הדם יש ביניהם קשר מיסטי, לרוב של חיבה בלתי רציונלית של הצאצא כלפי אדונו. האדון, מצידו, אחראי לפעולותיו של צאצאו.

משפחות הערפדים (Clans):

בספר הבסיסי מוצגות שבע משפחות ערפדים שהתפצלו מקין, ולכל אחת מהן איפיונים בולטים. כאשר הופכים מישהו לערפד מזרימים לתוכו את דם המשפחה, הנושא עמו את המאפיינים (זהו תיאור כוללני ביותר, אך לא נחוץ יותר ממנו להרפתקה זו).

קלאן ונטרו: הפוליטיקאים המתוחכמים, לרוב נמצאים במעמד מנהיגים בקהילה הערפדית.

קלאן טרמר: פוליטיקאים ועוסקים בקסמי דם. שואפים לעמדת המנהיג; ניתן למצאם לרוב בתפקיד היועץ התככן שמאחורי הכס.

קלאן טוריאדור: האמנים המכורים (עד מחלת נפש) לאמנות ואסתטיקה.

קלאן ברוחה: האנארכיסטים.

קלאן גאנגרל: הערפדים המחוברים לטבע, נוטים להתבודד וביכולות גבוהות גם לתקשר עם בעלי חיים.

קלאן מאלקאוויאן: מטורפים (קלינית)

קלאן נוספראטו: הערפדים הרכלנים ביותר, מאגר המידע של קהילת הערפדים. אלה הערפדים שההפיכה שינתה את חזותם החיצונית למפלצות איומות (הערפדים המפלצתיים מהמיתולוגיות של מזרח אירופה), וכעת הם נאלצים להסתתר.

מערך השלטון של הקהילה הערפדית

בעקבות הקמת האינקוויזיציה הושמדו מאות ערפדים והגזע כמעט הוכחד. על מנת למנוע הישנות של מצב כזה, הוקם ארגון השלטון הערפדי הקרוי "קמארילה". הקמארילה הכתיבה מספר חוקים בסיסיים (ביניהם חוק האוסר על גילוי קיום הערפדים לבני אדם, חוק האוסר על השמדת ערפד אחר וכולי). כולם מצייתים לחוקים, אך על מנת לאכוף אותם ולנהל קהילה מסודרת הוחלט שלכל מחוז, עיר גדולה או ארץ קטנה יהיה שליט מטעם הקמארילה, וכל ערפדי אותו איזור יצייתו לו ללא עוררין. שליט זה קרוי "הנסיך".

בריאות, תזונה, יכולות, ורגישויות:

לערפדים ישנן יכולות מיוחדות ורגישויות מיוחדים. במשחק זה באים לביטוי רק העובדה שערפדים לא יכולים להיחשף לשמש (הם הופכים לאפר מיד) ולא פגיעים לכלי נשק רגילים (רק אש, לצורך העניין.)

כמו כן הם זקוקים לתזונה בערך פעם ביום – אין צורך להרוג את הקורבן, רק לרוקן ממנו כחצי ליטר דם וללקק את הפצע – מה שסוגר אותו. ערפד שלא אכל יותר מדי זמן או שמוצא את עצמו מוקף בדם זורם יסבול מטירוף דם – פרנזי. ערפד במצב פרנזי מאבד שליטה על עצמו ומשתולל ללא כל עכבה מסביב, מרוקן דם מכל מה שניתן, ללא ביקורת. המנחה לוקח פיקוד על הדמות ומשחרר אותה לאחר מספר רגעים, כשהערפד נרגע (לרוב מוקף גופות מרוקנות ואחוז בחילה קשה).

השקעת דם: לכל ערפד במשחק 10 מנות דם בגופו (כל מנת דם היא חצי ליטר). במידה והוא נפצע או מבקש לעשות שימוש ביכולת ערפדית מיוחדת, עליו להשקיע מנות דם על מנת להתרפא או לחזק את היכולת שלו. לדוגמא, אם לי סקמורה רוצה לרוץ מהר היא תשתמש ביכולת המהירות שלה; אם היא רוצה לרוץ ממש מהר היא יכולה להשקיע בכך שלוש מנות דם. פצע מכדור אקדח ייסגר תוך כמה שעות, אבל אם סקמורה תשקיע בכך מנות דם, הוא ייסגר תוך שניות. מובן שלא ניתן לעשות זאת בלי סוף; כל ריפוי או שימוש מחוזק בתכונה עולה מנות דם (יש לכך חוקים, אבל זו הרפתקה חופשית ולפיכך העניין נתון לגמרי לשיקולי המנחה). כשנגמרות לערפד מנות הדם בגופו, הוא נכנס לפרנזי.

יכולות מיוחדות (רק אלה הבאות לשימוש בהרפתקה זו):

מהירות על טבעית (Celerity): מאפשר תנועה במהירות כפולה ממהירות אנושית רגילה. אם משקיעים בה יותר, ניתן לזוז אפילו מהר יותר.

חושים מוגברים (Auspex): ניתן להגביר כל חוש בהשקעת דם, ובהשקעה רצינית יותר ניתן גם לחוש אנרגיות שדבקו בחפצים, או אפילו לראות חזיונות ולקבל תחושות כלליות.

שליטה (Dominate): הערפד יכול לתת פקודה בת מילה אחת, מלווה בקשר עין, והמקבל יבצעה מייד – אבל לא דברים שיביאו למותה המיידי כמו "התאבד". מצד שני, אם אומרים לדמות "תקוף" מול שמונה ציידי ערפדים, היא תתקוף, מה שבהחלט שקול למוות. כשמשקיעים יותר ביכולת זו, ניתן גם לשנות את זכרונו של אדם בצורה מוגבלת, גם כן בקשר עין.

סיבולת (Fortitude): היכולת לספוג הרבה יותר נזק לפני שנופלים.

היעלמות מעין (Obfuscate): היכולת להתהלך כבלתי נראה.

כוח מוגבר (Potence): כל מנת דם מושקעת הופכת את הערפד לחזק יותר, פיסית, עד לרמה של להרים מכונית, לרסק עצמות ורובים בידיים חשופות, ואפילו לפגוע, נגיד, בדלתות ברזל יצוקות.

כאריזמה (Presence): היכולת לגרום לאחרים לכבד ולהימשך אליך. ניתן גם לגרום לאדם אימה איומה וחסרת פשר ע"י מבט.

פרוטאין (Protean): הערפד יכול לגרום לעיניו לזהור באדום, או להאריך את ציפורניו לכלל טפרים המשמשים כנשק קטלני.

תקשור עם בעלי חיים (Animalism): היכולת להבנה אמפתית מוגבלת עם בעלי חיים בעזרת קשר עין, ואפילו מתן פקודות בסיסיות להן יציית בעל החיים.

את שאר היכולות המיוחדות ניתן, כאמור, למצוא בספר המשחק.

הדמויות

נאזמי סינאסיNazmi Sinasi

נאזמי הוא יליד טורקיה משנת 1967, והוא הפך לערפד בגיל 29, בשנת 1996. הוא היה ארכיטקט לפני השינוי, שהיה טראומטי למדיי גרם לו לנטוש את חייו במרכז טורקיה ולעבור לגור עם אדונו (אלטאיי) בעיירה בוקה, לא רחוק מהאי סאמוס. אלטאיי, אותו נאזמי שנא בכל מקרה, נהרג לפני שנה ע"י צייד ערפדים, והשאיר את ילדו לבד עם הון בלתי מבוטל. נאזמי בחר להישאר בעיירה ולהתמכר לציור נופים, שתמיד אהב.

בארבע השנים האחרונות למד נאזמי שהאנשים נוטים להתרחק מהחוף בכלל ומהאי סאמוס בפרט. הוא שמע שפע שמועות, ובסופו של דבר גילה שלפני מאה שנה הפך אדונו לערפד על אותו אי. ממה ששמע מהמקומיים, למד שכמויות הדם שנשפכו במקום הן מזעזעות לגמרי, וכי "אנשים רעים" טוענים כי יש למקום אנרגיות שניתן לתעל למטרות מתועבות. האנשים אפילו מרננים כי חיות אינן מתקרבות לאי בלילה, וכי שוכנת בו רוח מרושעת.

הוא הלך פעם אחת לבקר באי, ונשבה ביופיו המת של המקום; מאז הוא שב לשם שוב ושוב, ומוצא דווקא שלווה בלילות הנטושים. הוא אפילו מצא כניסה למערה עמוקה ובה הוא ישן לפעמים, כשהוא רוצה לבלות יותר מלילה יחיד על האי. הוא מחשיב את האי סאמוס כמקום המפלט הפרטי שלו, והוא שונא את הרעיון שבמשך היום דורכים תיירים במחסה האהוב שלו, ובאופן כללי רוצה שידרכו שם כמה שפחות זרים.

נאזמי נמנה על קלאן טוריאדור, והוא רואה את עצמו כשקול והגיוני. יש לו חוש מפותח לאסתטיקה, ומאז השינוי הוא אוהב יופי קר, בודד וקודר. הוא ניזון בערך פעם בשבוע (ע"ע מראה חיצוני) ומבלה את רוב זמנו בציור וטיולים על האי (די רחוק מהאתר).

מראה חיצוני: נאזמי היה פעם כהה עור, אך השינוי העניק לו גוון אפרפר וחולה (גם בגלל שהוא בקושי ניזון). הוא בגובה ממוצע ורזה מאוד, אפו נשרי ועיניו שחורות ושקועות, שיערו דליל, גזוז קצר וצבעו שחור חסר ברק. יש לו תמיד פנקס סקיצות ונרתיק פלסטיק לתלייה על החגורה בו הוא שומר את עפרונות הפחם בהם הוא מצייר. פעם נהג לקחת אקדח כשהיה הולך לאי, אבל היום הוא מוותר על כך.

יכולות מיוחדות: היעלמות מעין, פרוטאין.

ליליאס (לזלי) בוריאס Lileas (Lesley) Boreas

לזלי נולד באירלנד בשנת 1920, ונולד לחשיכה בשנת 1945, עם קץ מלחמת העולם. אדוניתו מורין הייתה ערפדה אירית בת 70 שנה שהתגוררה בלונדון ונמלטה בחזרה לאי שלה עם סיום המלחמה; היא יצרה את לזלי והתנהגה אליו כמו אל ילד, תלמיד וחניך שלה.

לזלי תמיד סבל מסיוטים, ובשעות הערות שלו היה תמיד מנומנם ונטה להיסחף לדמיונות. מורין הסבירה לו שדמיונותיו הם בעצם חזיונות עבר ועתיד, נסיונות של רוחות העולם (ושל עולם הרוחות) לתקשר איתו. מאז ההפיכה (מורין הפכה אותו ונטלה את חייה של אשתו "מתוך רחמים") הוא חי עם מורין בביתה, עם עוד שלושה אחים לאותה אם ערפדה, כולם רוחניים בתפיסתם.

מורין תמיד טענה שהערפדות היא מתת העולם לאנשים שמגיע להם, היכולת להרגיש דברים טוב יותר; וכי היא רק שלב בדרך להארה האמיתית. בזמן האחרון היא סבלה מעודף חזיונות, ובסופו של דבר החליטה לשלוח את לזלי לאי סאמוס, מכיוון שראתה אותו זוכה שם להארה הגדולה שלו ואולי אפילו עובר לשלב הבא.

בדרכו לטורקיה שב והטריד את לזלי חלום אחד בלבד, הוא הוא רואה את עצמו כסוס, דוהר חופשי על שפת הים והרוח מבדרת את רעמתו.

לזלי נמנה על קלאן גאנגרל, והוא מאמין שכל דבר הוא רמז ושיש כוונה עולמית מאחורי המקרים הקטנים ביותר. הוא יודע בבירור שכל חזיונותיו הם אמת לאמיתה, והוא מסוגל להרגיש אנרגיות ולתקשר עם רוחות, אם הן פונות אליו. הוא רך אופי ועדין נפש, ולמרות כל דבריה של מורין הוא מתקשה להשלים עם העובדה שאין פסול בעובדה שהוא שותה דם אנושי על מנת להתקיים. למרות שהוא ערפד כבר 55 שנה, הוא עדיין מרגיש אומללות כשהוא ניזון, וסבור שנשמותיהם של קורבנותיו מנסות להניא אותו ממעשיו.

מראה חיצוני: לזלי הוא גבר צנום בגובה ממוצע, עיניו תכולות ומיימיות ושיערו בלונדיני, דק ובהיר, באורך כתף. עורו חיוור, והליכתו מגושמת מעט. הוא נוטה להתלבש בפשטות ובנוחות (ג'ינס, נעלי ספורט, טי שירט, מעיל צמר קצר), ועל צווארו תלוי שקיק עור עם כמה אבנים מרכזות אנרגיה (אובסידיאן, דיופטאז ורוז-קווארץ), ולוכד חלומות קטן כמחזיק מפתחות, באמצעותו הוא (חושב שהוא) יכול לנטרל אנרגיות מרושעות.

יכולות מיוחדות: חושים מוגברים, ברמה מאוד גבוהה (חזיונות, חלומות נבואיים, קליטת אנרגיות, ראיית הילות).

ברוס צ'אנג (צייד ערפדים) Bruce Chung

ברוס נולד בשיקאגו בשנת 1967 למשפחה יפנית שעקרה לארצות הברית באמצע המלחמה. הוא ואחיו הצעיר ג'יימס קיבלו חינוך אמריקני לכל דבר, וברוס היה נער מקובל בחברה ופופולרי מאוד בקרב חבריו. בגיל 16 הצטרף ברוס מתוך משובה לכת השטן המקומית, וניתן היה למצוא אותו לובש שחורים ומצייר פנטגראמות; באחד הטקסים זימנה קבוצת הנערים "שד מהגהינום", וערפד הופיע וטבח את רוב הקבוצה; ברוס הנחרד הספיק להתאושש ולהטיל כיסא על המפלצת, ולהימלט בעור שיניו החוצה אל אור היום המגונן.

ברוס פתח במצוד שמקורו בחרדה; הוא רצה לפטור את חייו מהמפלצת שהתפרצה אליהם. הוא אמנם הצליח להרוג את הערפד, אך גילה לחרדתו שלא מדובר במפלצת יחידה, אלא בגזע שלם. במשך שנים התרוצץ ברוס בעולם וטבח למעלה משלושים ערפדים בקנאות עיקשת, עד שיום אחד הוכרע ע"י ערפדה מרושעת במיוחד. מי שמצא אותו גוסס היה ערפד בשם אוליבר, שנהג לקחת את קיומו בקלילות; הוא הפך את ברוס לערפד והיתרה בו שתחביבו עלול לעלות לו גם בקיומו החדש. ברוס ניצב בפני דילמה כבדה, והחליט להמשיך לטבוח ערפדים, אבל רק את המרושעים שבהם – וכך עשה; הוא היה נחשב למטורף ומנודה בקרב ערפדי שיקאגו, לולא העוצרת של העיר (ג'נט) פרשה עליו את חסותה ומאז היא משתמשת בו כשומר ראש ולפעמים גם כמתנקש אישי.

ברוס נמנה על קלאן ברוז'ה, והוא אדם תקיף ובעל תושיה בריאה; הוא עקשן וחזק אופי, ומנהגו רק מחוזק מהעובדה שיש לו גב מאוד חזק – העוצרת של שיקאגו. הוא נוטה לפתור את רוב בעיותיו בצורה מהירה וקיצונית, רצוי בכוח הזרוע. בעיניו, העולם מתחלק לשחור ולבן – וכן גם אומת הערפדים כולה. הוא ניזון במינימליות ומקפיד לא להרוג ולא להשאיר סימן, ומתייחס לקמארילה ככנסייה מגוננת, המייצגת את ה"לבן" שבדברים. הוא עדיין אוהב להסתובב בחברת בני אדם, והוא קצת שוביניסטי ונוטה להיות עוגבני ופלרטטן משהו למרות שמזמן אין לו למה.

מראה חיצוני: ברוס הוא גבר רחב בגובה ממוצע, עם פלג גוף תחתון יציב וגמיש ופלג גוף עליון שהוא מסת שרירים דחוסה. שיערו שחור וגזוז קצר, עיניו שחורות ומלוכסנות, והוא תמיד לובש את מעיל העור הקצר והמצ'ואי שלו בצווארון מורם, עם משקפי שמש כהים. הוא חמוש בשני אקדחים, שני סכינים ויתד עץ, ובתיק שלו תמיד ניתן למצוא שלושה מציתי זיפו מלאים, שני מיכלי ספריי דליק ויתד רזרבית.

יכולות מיוחדות: סיבולת, כוח מוגבר.

לייקו (לי) סקמורה Leiko (Lee) Sakamura

לייקו נולדה ביפן הפיאודלית ונישאה לסמוראי. בגיל 19 הייתה גבירה מכובדת, נשואה באושר יחסי ומגדלת שני בנים; חצי שנה לאחר מכן, נהרגו בעלה ובנה הבכור בקרב. היא שמרה על הבן הצעיר אוסאגי בקנאות מחניקה, עד שפגשה בגבירה יפת תואר באחד מהאירועים הפוליטיים המקומיים. בין השתיים נרקם קשר אמיץ, עד שהגבירה סיפרה ללייקו שהיא שפחתו של ערפד רב עוצמה שהבטיח לה חיי נצח. לייקו חשקה אף היא במתת החיים, והבטיחה את קיומה ונשמתה לאדון האפל, שאסף אותה אליו לקיום של לילה נצחי. השינוי השמיד כל מה שאי פעם היה מצפון ורגש אצל האישה הצעירה, והמעשה הראשון שעשתה היה לשתות למוות את בנה; היא פצחה במסע מחריד של תאוות כוח והמיתה אנשים כה רבים שאדונה נאלץ לגרשה מעל פניו. היא מצאה תענוג בהרג, תענוג שכמותו לא ידעה מעולם בעודה בחיים; וכששמה נודע לשימצה ביפן והיא לא יכלה עוד להראות את פניה, נמלטה לסין ומשם לאירופה. בכל מקום בו דרכה או השתקעה הייתה מפיצה מוות ובהלה, עד שקמה הקמארילה. לייקו החליטה שאחיזת הקמארילה באירופה חזקה מדי, ועברה לעולם החדש.

המאה ה-20 מצאה אותה בשיקאגו, כשהיא מקפידה (פחות או יותר) על חוקי הקמארילה וההסתרה המוכתבים על ידיה, למרות שהיא עדיין נהנתה מהרג וסבל של בני אדם. העוצרת של שיקאגו (ג'נט) מצאה את נקודת התורפה היחידה שלה – צעיר אנושי בשם ג'יימס צ'אנג – ותחת איומים על חייו (עליהם הוא לא שמע מעולם) גייסה את לייקו להיות אחת מתומכיה. לייקו גילתה שתחת שלטונה של העוצרת היא יכולה להתפרע כאוות נפשה ועדיין לקבל תמיכה מהקמארילה, ובסופו של דבר גילתה שהיא מכבדת את העוצרת על הדרך המחוכמת בה השתלטה עליה עצמה ועל שאר ערפדי העיר. כיום היא משמשת כשגרירה במקומות מסוכנים ומוציאה לפועל של חוזי מוות מטעם העוצרת.

לייקו נקראת היום לי, והיא נמנית על קלאן ברוז'ה. אין לה מצפון, יראת שמיים או כבוד לחוק, מלבד לחוקי הקמארילה ולעוצרת של שיקאגו. היא סאדיסטית ויעילה, ומצטיינת ביכולת להתרכז בדבר אחד ולהתעלם מכל השאר. היא חוששת מכל דבר שאין לו הסבר הגיוני (כמו קסמי הדם של הטרמר, או רוחות רפאים) – דברים כאלה יכולים לגרום לה לאבד יכולת חשיבה הגיונית. מטרותיה העיקריות הן הנאה ושרידה, והיא רואה את עצמה כבת לגזע נעלה, חזק יותר ושורד יותר מהגזע האנושי החלוש והראוי לבוז.

מראה חיצוני: לי סקמורה היא אישה נמוכה (1.50) בעלת חזות אסייתית ברורה. שיערה שחור וקצוץ באורך קו הלסת, והיא לא מחייכת אף פעם. היא נוטה ללבוש ג'ינס שחורים, גופיות רשת ומעיל עור שחור ארוך, מתחתיו בד"כ מסתתרת חרב מסוג קטאנה, ובכיס המכנסיים תמיד ניתן למצוא להב ניתוחים וחפיסת להבים להחלפה, בהם היא מתעללת בקורבנותיה.

יכולות מיוחדות: מהירות על טבעית, פרוטאין.

תמר מרום Tamar Marom

תמר נולדה בשנת 1977 באילת לשני הורים ממוצא הודי. היא סיימה תיכון עם בגרות מלאה בהצטיינות במגמת אלקטרוניקה, וכמעט סיימה תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה (באוניברסיטת באר שבע) כאשר אחד הפרופסורים שפרשו לפני שנים, פרופ' מידד תדמור, הזמין אותה להיות סייעת חוקרת שלו. היא בצעה עבורו עבודות מחקר במשך מספר חודשים, עד שערב אחד כאשר ישבה בחדר העבודה שלו וסיכמה מאמרים, נכנס הפרופסור לחדר בהבעה ידידותית יתר על הרגיל.

הוא הפך את תמר בהיותה בת 22 בדיוק, בתאריך 15.5.99. למבטי הזעם הקפואים שהטיחה בו למרות שלא הבינה כלל מה קרה לה, הוא הגיב בהסבר לאקוני – הוא מצא בה את הנפש היצירתית והחוקרת שחיפש כל חייו, ומעתה היא תהיה לו לנפש תאומה ויורשת, בין אם הדבר לרוחה ובין אם לא. תמר המרדנית העבירה יום של סיוטי בלהה וחשיבה קדחתנית במרתפו של פרופ' תדמור, ועם ערב, כאשר הוא נכנס למרתף, זינקה אליו בהחלטיות שהפתיעה אותו לחלוטין. היא נעצה את שיניה בצווארו ורוקנה אותו לחלוטין לפני שהספיק לעשות דבר; את שארית הלילה העבירה בשוטטות עצבנית ברחובות באר שבע ובתהיה מה לעשות, וכן עשתה במשך השבועיים הקרובים, כשהיא מנסה לעמוד על טיב קיומה החדש. היא הבינה את הרעב המטורף שאחז בה וניזונה בזהירות מקבצני רחוב; שבועיים לאחר ההפיכה הגיעה אליה רנה.

רנה הייתה ערפדה מקלאן גאנגרל והיא נשלחה לאסוף את הערפדה החדשה ע"י הנסיך של ישראל, ראם. כשהובאה תמר לביתו בתל אביב, הסביר לה ראם את עקרונות הקמארילה, ולאחר ששוחח עימה גילה שהיא אינטליגנטית בצורה עילאית, מבריקה, וכי רעיונותיה המקוריים יכולים רק לשרת אותו; הוא החליט לפרוש עליה את חסותו כמנטור. לאחר מספר חודשים גילה ראם שלמרות ההסתגרות והריחוק שכפה על עצמו הצליחה תמר בדרכה הקרירה למצוא פינה בנפשו, ונחרד מכך; הוא החל לשלוח אותה לכל משימה אפשרית הרחק ממנו, ותמר הבינה את מניעיו והחליטה שמוטב כך, מאחר ולא הייתה מעוניינת בו בכל מקרה. היא סיימה את התואר שלה באוניברסיטה הפתוחה, ונענתה בלא תגובה לכל דבר שגזר עליה, למרות שקשה היה לשמור על משרת היועצת לנסיך ממרחק.

תמר נמנית על קלאן ונטרו, והיא גאונה על פי כל אמת מידה, ומתאפיינת בחשיבה מקורית שאיננה נרתעת מאף רעיון חדש. היא שקולה בדעתה, בעלת אופי רגוע, כמעט חסרת מצפון והגיונית מאוד. יש לה יכולת להבחין בדברים שרוב העולם מחמיץ, והיא יודעת לאלתר ולנצל היטב כל משאב שמתגלגל לידיה. יש לה חוש הומור בריא והיא ידידותית גם אם מתנשאת מעט, אבל איננה נקשרת לאנשים (וגם אם כן, היא לא מראה זאת).

מראה חיצוני: תמר היא נערה גבוהה וגמישה(178), בעלת מבנה גוף אתלטי קצת יתר על המידה. שיערה חום, חלק וגזור באורך כתף; עיניה חומות, ופניה (כמו כל גופה) מאורכים וקצת מזוותים. צבע עורה הודי ברור, והיא נוטה להתלבש בפשטות פרובוקטיבית (סוודרים עם מחשופים גדולים ומכנסונים קצרצרים). היא חמושה באקדח סטילט קטן שניתן לה על ידי ראם, וכן נושאת עמה מפה, מצפן, טלפון סלולרי, איתורית ורימון עשן.

יכולות מיוחדות: שליטה, כאריזמה.

אגדת ששת הסוסים

רקע לשחקנים:

מקום ההוצאה להורג העתיק שוכן באי סאמוס שבתורכיה. בעבר היו מקריבים שם ששה לוחמים נועזים ועוד אחד, על מנת שהארץ תתן מחסדה למלך הנבחר, הרי הוא אותו "עוד אחד" – היחיד ששרד את ההקרבה האיומה (חביות מתעופפות בין גרזיני מטוטלת ממורטים). בזמנים מאוחרים יותר נהגו להקריב ששה סוסים שחורים תחת מובחרי הלוחמים, והיום המקום הוא אתר תיירות.

דברים מוזרים קורים באתר ההוצאה להורג. אנשים נעלמים או יוצאים מדעתם, ושמועות מוזרות על דברים אפלים שמשוטטים שם בלילה גורמות למקומיים להסתגר בבתיהם ולהתרחק מהמקום. רק חברת התיירות המקומית משגשגת, ועורכת טיולים מאורגנים במתכונת מתוגברת לאיזור.

רקע למנחה:

לפני אלף שנים הגיע הערפד העתיק אפולו לאי סאמוס שמול חופי תורכיה, תשוש ופצוע להדהים מקרב נורא. יריבו המובס, המלאך אדראל, היה מוטל על כתפו. הערפד כבל את המלאך והביא קומץ מאמינים שפוטים לאי, אותם חינך להקריב לו מדי שנה שבעה אנשים – שכן דמם הוא שמחזיק את המלאך כלוא. אפולו הקים מערת קבורה עמוק במעיי האי, כבל בה את המלאך בשלשלאות טמאות, ואת פתח תא הכלא חסם בארון הקבורה שלו עצמו. הוא דאג שמאמינו יקיימו את פולחן שבעת האנשים מדי שנה, והלך לישון בידיעה שעוד אלף שנים בערך ימות המלאך, וכוחו הקדוש יעבור לרשותו של אפולו עצמו.

אדראל כבול ובתרדמת, ומדי שנה במשך תשע מאות וכמה שנים הוקז דמם של החפים מפשע את הארץ, בזמן שאפולו ישן לו את שנת המרפא שלו. קומץ המאמינים גדל והפך לכת בת שש מאות איש המאמינה שישו הצלוב נם בקבר החתום, וכי הוא עתיד לקום – בדיוק עכשיו.

מטרת ההרפתקה היא כפולה: במישור העלילתי, על הדמויות להגיע לקבר, כן או לא לגלות את הסיפור מאחורי כל העניין, להיאבק באפולו ולשחרר (או לא) את המלאך. במישור אחר לחלוטין, המטרה היא לתת לדמויות משהו שלרוב לא ניתן להם בעולם החשיכה – תקווה.

פרולוג: נאזמי מקבל פקודה מנסיכת תורכיה, אישה בשם אמאן, לעזור לזרים בכל (היא עושה זאת מטעמים פוליטיים – היא יודעת על האנרגיות הנובעות מהאי ורוצה שאחרים יבררו עבורה במה מדובר. לזלי מגיע במצוות מורין בחיפוש אחר הארה. ברוס ולי מגיעים כי ג'נט, הנסיכה של שיקאגו, שמעה שיש עוצמה אדירה שניתן לכבוש. תמר מגיעה כי ראם שלח אותה לחקור ולהביא לו נתונים מקדימים לכיבוש המקום, עליו דווח לו שהוא משופע באנרגיות מיוחדות.

הערה: ניתן לדלג על משחק הפרולוג ופשוט להסביר לכל שחקן מדוע הוא הגיע; כך המשחק מתחיל בביתו של נאזמי סינאסי. הדמויות מגיעות ונאזמי משמש כמורה דרכם אל ועל האי.

פרק א': הדמויות מפליגות במעבורת התיירות עם עוד אנשים אל האי סאמוס. האי קטן למדי, בגודל שכונה תל אביבית מצוייה. אדארל משלח דווקא בלילה זה את בקשתו לעזרה ועם הדריכה הראשונה על האי היא מגיעה לערפדים בצורת החזיון הבא:

צהריי יום קיץ, השמש קופחת. ים אדם מקיף את הרחבה לחופו הלבן של האי. הים הכחול מלחך את החול ברכות. ברחבה יש מבנה עץ דמוי האות ח' בניצב לקרקע, וממנו משתלשלות שבע חביות גדולות, תלויות בשרשראות מתכת, ושבעה גרזנים ענקיים מונפים.

האנשים בקהל לבושים כולם גלביות, מכנסיים רחבים ותרבושים – בגדים עתיקים, תקופה עתיקה. ברחבה עצמה ניצב תליין ופניו במסיכת בד כהה, והוא מסייע לכמה שומרים לדחוק שבעה אנשים – חלקם שלווים, חלקם צורחים – אל תוך החביות.

צליל קרן צורם נשמע; התליין משחרר ידית מתוחה, והחביות והגרזנים מתחילים להיטלטל בתנופה, מצטלבים לסירוגין. מדי פעם פוגע גרזן או שניים בחבית ומפלח אותה לשתיים, בעוד דם וצרחות נשפכים כשתכולתה הגוססת מורקת החוצה. חבית אחת מתנפצת, ואחריה עוד אחת ועוד אחת; החול הלבן ספוג דם וחלקי גופות טריות פזורים עליו. לבסוף, אחרי דקות ארוכות של זוועה, נותרת חבית אחת בלבד. התליין מושך בידית והגרזנים חדלים מטלטולם הנורא. מתוך החבית ששרדה מושכים השומרים את גופו של גבר צעיר, מעולף. הם תומכים בו לכלל עמידה על החול הרטוב מדם ואחד מהם מניף בכוח את זרועו הרפויה אל על; כוהן בגלימה מוזהבת עם מסיכה דמויית שמש מניף שתי זרועות אל השמיים. ברקע נשמע לפתע צליל מהדהד ואיום של זעקת אימים וכאב אינסופי.

כל יורדי המעבורת מובלים למקום ההוצאה להורג ששוחזר לא מזמן, ומנחה שמן ומשופם במקטורן ותרבוש מציג בפניהם את המתקן עם החביות והגרזנים (כולם מפיברגלאס, תפאורה). הוא מספר להם בקולי קולות מה נהגו לעשות כאן (מה שהערפדים ראו בחזיון), מספר להם

שהשורד את מבחן החביות היה נבחר כמלך. בשלב זה יריח לזלי ריח מוזר, וימצא גופה בת שלושה ימים בערך קבורה מתחת לשיחים לא רחוק משם. ממנה והלאה יגלו הדמויות שש גופות בסך הכל, כשהאחרונה שבהן טרייה לגמר, פזורות ברחבי האי, במצבי ריקבון שונים. בתום החקירה הם יגלו שני דברים: ראשית, כל התיירים עזבו זה מכבר עם המעבורת, ושנית, מישהו עוקב אחריהם בכל שיטוטיהם באי.

מי שעוקב אחריהם הם ארבעה מהמסדר האחראי על כליאת המלאך. הם יתקפו את הערפדים החוקרים; הרביעי יימלט ויוביל את הקבוצה לרשת המחילות מתחת לאי סאמוס, שבמרכזה המקדש.

פרק ב': מקדש המתכת של המסדר הוא אולם אדירים עמוס בתמונות של סוסים שחורים, ריקועי זהב דמויי שמש ובערך שש מאות כמרים ונזירות. אחת הנזירות, ג'וליה, תבחין בהם קצת לפני הגעתם ותרוץ לקראתם. היא מרגלת מטעם ראם, הנסיך הישראלי, והיא נותנת להם יומן עתיק שגנבה ובו כתוב בתורכית עתיקה (שנאזמי יכול לפענח לאט לאט) שאת הדלת שאינה דלת יש לפתוח ע"י קורבן מרצון. הדלת היא פשוט מזבח עגול של מתכת רקובה, עם ציור של סוס לבן, והיא נמצאת מאחורי דלת ברזל משוריינת בקצה האולם הראשי. באולם כרגע מתבצע טקס גדול, כל הכמרים והנזירות בטראנס של תפילה, ומקהלת כנסייה שרה בקולי קולות מזמורים אפוקליפטיים.

הדמויות יכולות לחכות שהטקס ייגמר ואז להתגנב לדלת הברזל שבקצה האולם ולפתוח אותה באלימות גרידא או בעזרת מתג חבוי אי שם באולם (להחלטת המנחה). הן גם יכולות לטבוח את דרכן לדלת תוך כדי הטקס (בשתי הרצות מתוך שלוש של ההרפתקה הזו נערך טבח רבתי במתפללים), וכך יש מקום לסצינות אקשן נהדרות הכוללות פרנזי עקב ריח הדם השפוך, קונפליקטים מוסריים, הדמויות יוצאות זו כנגד זו בנסיון לרוקן דם אחת מרעותה וכולי.

פרק ג': אחר פתיחת דלת הברזל מגיעות הדמויות לחדרון עגול. בדפנו האחורית קבוע ארון קבורה עתיק עשוי אבן ובלתי נוצרי בעליל, ולפני מזבח עגול – הדלת שאינה דלת. אפולו הוא ערפד בדור
6, מפלצת מלאת כוח שנראית כמו אל יווני, גבוהה ולבנה לחלוטין ממחסור של אלף שנה בדם; שיערו בצבע המתכת זהב גולש בבקבוקים זוהרים על כתפיו, וכל כולו יפה כפסל שיש מחוטב. יש לו את כל היכולות הערפדיות, והקרב נגדו צריך להיראות בלתי אפשרי בכלל. ניתן להביסו רק באמצעות קורבן מתוך רצון – על הערפד לתלוש את ליבו שלו ולהניח אותו על הדלת שאינה דלת. מעשה זה יביא להשמדתו של אפולו (כאן צריך לבוא תיאור פלסטי מפורט של גוויעתו בצרחות עד שהוא הופך לאפר), וארון הקבורה מתפורר גם כן. מאחוריו מתגלה המלאך אדראל, ממוסמר לקיר וכנפיו כרותות. הוא מודה לדמויות על שהצילו אותו, ומציע להן ישועה. אם דמות כלשהי מנסה לשתות אותו היא תהפוך לאבק מיד (ככה זה עם מלאכים).

אפילוג: השמש עולה על האי סאמוס, והילה אפלה של רשע וכאב מתנדפת ממנו אל השחר הבהיר. הדמויות יוצאות החוצה אל אור הבוקר הזוהר וכולן אנושיות לחלוטין.

פורסם ב7 באוקטובר 2008 בקטגוריה חקירה על-ידי jerusalem | לתגובות - בפורום | תגים: ,

 

כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר 58-033-358-1). כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer