העמותה בפייסבוקחדשות העמוד הראשי ב-RSS
הגעתם לאתר הישן של העמותה למשחקי תפקידים בישראל. האתר החדש זמין כאן.
עיר הירח / דיקי סבן

עיר הירח – הרפתקת MERP בסגנון חופשי מאת דיקי סמבן

הרפתקה זו היא בעיקרה הרפתקת חקירה, משחק-תפקידים ומעקבים ברחובות העיר. על השה"ם לשים דגש על המניעים והאופי של הדב"שים (NPCs) השונים כפי שהם מפורטים כאן, ולשחק אותם בהתאם. מומלצת מאוד היכרות טובה מאוד של המנחה עם העיר בה מתרחשת ההרפתקה.

מיקום: העלילה מתרחשת בעיר מינאס איתיל, באמצע העידן השלישי – כאלפיים שנה לפני מלחמת הטבעת, במהלכה נודעה העיר בשם מינאס מורגול ושימשה משכן לכוחות הרשע ממורדור. ההרפתקה מתרחשת בשיא פריחתה של ממלכת גונדור. בתקופה זו גזע הדונדאין האציל השליט את מרותו עד למורדות הרי אפל דואת, המגדרים את מורדור. במורדור, הגזעים החופשיים לחמו בסאורון, שר הרשע הנתעב, וניתצו את מגדלו באראד-דור בתחילת העידן השלישי. הזמן המדוייק (למתעניינים) הוא שנת 1441, בה שולט בגונדור המלך הגוזל קאסטאמיר, שסילק מעל הכס את המלך הקודם אלדקאר. המלך הקודם סולק בשל היותו בנו של דונדאן ואשת-צפון, וקאסטאמיר מנסה "לטהר" את גונדור מיסודות לא-דונדאנים בכל דרך אפשרית. מינאס איתיל היא עיר מבוצרת יפהפיה, מפוסלת בשיש לבן מרוקע בכסף, הבנויה מעגלים מדורגים במעלה הר. בפסגת ההר ישנה רחבה גדולה ועגולה, שבמרכזה מיתמר מגדל הירח, סמלה של העיר, ומולו בניין המימשל של העיר – מבנה גדול בצורת "ר". למי שרוצה לקבל מושג מדוייק יותר על המבנה והמראה של העיר מינאס איתיל, מומלץ לקרוא את התיאורים של מינאס טירית ב"שר הטבעות".

1. אריאל: אריאל היא אשתו של ברהיר, וחוששת שמשהו איתו אינו כשורה: הוא מגיע מאוחר הביתה, מתחמק משאלות, ונראה מודאג. אריאל יוצרת קשר עם הדמויות, ומבקשת מהם לבדוק את העניין (היא חושדת שבעלה אינו נאמן לה, אבל לא תחשוף את חשדותיה בקלות). היא פונה אליהם כי היא מכירה מישהו מהם, כי המליצו לה עליהם, או מכל סיבה אחרת שהמנחה יבחר.

2. ברהיר: ברהיר מתגורר עם אשתו ברובע המלכה, הרובע העשיר והמבוסס של העיר. אחד מאבותיו היה איש-צפון, ואם יתגלה סודו, הוא צפוי לפיטורין ולהשפלה פומבית בגונדור, ממלכת הדונדאין. כדי למנוע מקלברינדור לחשוף זאת, הוא מספק לו מסמכים על הסיורים העוברים לקירית אונגול, אחד המבצרים המקיפים ושומרים על מורדור, ועל עוצמתם ותדירותם. בכל יום אחרי שהוא עוזב את משרדו, במקום ללכת הביתה, הוא חוצה את הכיכר אל המגדל, שם שוכנת מפקדת חיל המשמר על מורדור, ומעתיק שם מסמכים עד שעת לילה מתקדמת. בנו בלג הוא קצין בקירית אונגול. ברהיר הוא טיפוס מפוחד וחששן. הוא לא רוצה שסודו יתגלה וכן אינו מעוניין לבגוד במולדתו. ככל שיתקרב מועד הפגישה שלו עם קלברינדור (בעוד שבוע מתחילת ההרתפקה, אבל כמובן שהמנחה יכול לשנות את זה לפי צרכיו) הוא נעשה יותר ויותר לחוץ ומפוחד. הפחדים והפרנויה שלו גורמים לכך שהוא יחפש מעקבים, ינסה לטשטש את עקבותיו ולהתחמק מחקירות, אבל הוא לא מקצועי בזה וחבורה עיקשת מספיק תעלה על עקבותיו.

3. אולראד ופיריאל: שני גנבי-רחוב אלו עוקבים אחרי ברהיר, לפי הוראותו של פרמיר, הבוס של ברהיר (שר האוצר של מינס איתיל). פרמיר הבחין בכך שברהיר אינו מתנהג כרגיל (על-פי אותם סימנים שעוררו את חשדה של אריאל), אך הוא אינו יודע מה לעשות, ולכן שכר את שני הצעירים. הדמויות אמורות להבחין בשני גנבי-הרחוב בשלב כלשהו ואז יתפתחו מעקבים הדדיים, מארבים וכו'. אולראד ופיריאל לא יודעים הרבה, מעבר לזהות השולח שלהם, ופרמיר עצמו לעולם לא יחשוף שום דבר בפני דמויות ללא הצדקה רשמית כלשהי.

אולראד (גנב):
מראה: גובה ממוצע, בגדים רגילים ללא סימנים, פנים רעות ומכורכמות
ציוד: אלה, פגיון
יכולות: חזק, ערמומי, מכיר את רחובות העיר היטב
אופי: מריר, מתוסכל, מלא-שנאה

פיריאל (גנב):
מראה: נמוך יותר מחברו, בגדים רגילים ללא סימנים, פנים חדות
ציוד: פגיון
יכולות: רכיבה, התגנבות
אופי: מעוניין להרוויח כסף כדי לעזור למשפחתו הענייה.

4. קלברינדור: בן-דונדאן שעזב את ביתו בהאריתיליין (מדרום למינאס איתיל) ונסע למינאס אנור כחמש שנים לפני ההרפתקה. השיירה שלו הותקפה ע"י שלוב בעת מסעם בהרי אפל דואת. מאז הוא משרת אותה, ומנסה להביא לה כמה שיותר מזון. באוסגיליאת הוציא מהספריה את פרטי אילן-היוחסין של ברהיר. כרגע הוא מתאכסן אצל רוקע-הכסף ארטאמיר. ארטאמיר בטוח שהוא וקלברינדור פועלים למען ארגון המחתרת פורגיל (שאותו הקימו שליחי הרשע כדי להסוות את פעולותיהם). קלברינדור עוקב מדי פעם אחר ברהיר (דבר שנועד לבלבל את דמויות), וירצח את אולראד ויפחיד את פיריאל ויבריח אותו (כדי שלא יפריעו לו). הוא אינו מרושע באמת – אבל הפעילות שלו בחמש השנים האחרונות הפכה אותו לאדם מריר ומיואש. קשה מאוד להפוך אותו למשהו אחר חוץ מיריב מר-נפש – אבל מצד שני, אם ידחקו אותו לפינה הוא ינסה לברוח כדי להציל את עצמו.

קלברינדור (לוחם):
ציוד: גלימה שחורה ארוכה, מסמכי-יוחסין של ברהיר
התקפות: חרב ארוכה, פגיון ארוך עם לחש שיתוק
יכולות: התגנבות, סמכותיות
אופי: שומר-סוד, שתקן

5. קירית אונגול: מצודת העכבישה נמצאת מזרחית למינס איתיל, בין סלעי הבזלת השחורים של הרי אפל דואת המשקיפים על שממת מורדור המנותצת. פתחים בחומות המקיפות את דרך ההרים המתפתלת מסתירים את גפיה של העכבישה הענקית. גוף ענק, דמוי עכביש כהה ואפל מספר גדול של זרועות מתפתלות סביב הגוף

שלוב:
התקפות: הצלפות זרועות, כריות-רעל, שיניים, רשת קורים
אופי: מרושעת לחלוטין, מניפולטיבית, ערמומית ורעבה תמיד.

מומלץ שהמנחה יקרא את הפרקים הרלוונטים עליה ב"שר הטבעות" – זה לא רק יעזור להבין מי היא, זה גם כיף לקרוא! בעידן בו מתרחשת ההרפתקה, רק רמזים בודדים בכתבים עתיקים מגלים את דבר קיומה של שלוב, ואף ספר לא מכיל אינפורמציה מדוייקת עליה. ברהיר מוסר לקלברינדור מסמכים המפרטים את תדירות השיירות לקירית אונגול, שם משרת בנו בלג. אם הדמויות יפעילו לחץ על מוסרי על ברהיר, הוא עשוי לנסות להעביר לבנו מכתב בעזרת אחת הדמויות או כולם. אפשרות אחרת היא שהם ירכבו לקירית אונגול כדי לבדוק מה יש שם (או כדי לבקר את בלג ולראות מה הוא יודע), שלוב תתקיף את הדמויות רק אם הם מעטים, או אם הם ייכנסו ממש אל תוך המערות שלה.

פורסם ב6 באוקטובר 2008 בקטגוריה חקירה על-ידי jerusalem | לתגובות - בפורום | Tags: , , ,

 

כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר 58-033-358-1). כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer