העמותה בפייסבוקחדשות העמוד הראשי ב-RSS
הגעתם לאתר הישן של העמותה למשחקי תפקידים בישראל. האתר החדש זמין כאן.
מופע נודד: גחלת

מופע גחלת

המופע מתוךתחרות מופעים נודדים; כתב: אבנר בוזגלו

Another town another place,
Another girl, another face,
Another truck, another race,
I'm eating junk, feeling bad,
Another night, I'm going mad,
My woman's leaving, I feel sad,
But I just love the life I lead,
Another beer is what I need,
Another gig my ears bleed,
We Are The Road Crew!

–Motorhead, (We Are) The Road Crew


רקע: למה הם עושים את זה, ואיך זה התחיל

היה היה פעם בעל מפעל שמייצר מפעלים במפעל שלו בעולם של סטימפאנק, ששנא את העולם שבו הוא נמצא.

כל פעם שהוא יצר קשר עם מישהו לאורך זמן זה נגמר בכאב נפשי רב שגרם לו לרצות לא ליצור יותר קשרים עמוקים עם אנשים. הוא שנא את העולם בו הוא נמצא וכל הזמן נתקל באנשים שהוא לא אוהב. הוא היה מכשף/קוסם רב עוצמה, ויום אחד הוא הצליח לזמן שד שייעץ לו לפתוח מופע נודד בין העולמות וככה לעולם לא יצטרך להכיר אף אחד יותר מידי לעומק. ככה הוא לא ייפגע , ובכל זאת יוכל להכיר אנשים נחמדים ומעניינים. אם הוא יכיר אחד מאנשי הצוות שלו לעומק הוא תמיד יכול לפטר אותו…

המנהל הסכים ובתמורה נתן לשד חלק מהנשמה שלו. השד נתן לו אבן מיוחדת ואמר שכל שבוע יש לו את האפשרות להשתמש באבן כדאי לעבור לעולם אחר. האבן תמיד תעביר אותו לעולם שהוא ואנשי צוותו יוכלו לחיות בו, ולעיירות וכפרים שהם יוכלו להופיע בהם.

בנוסף השד דרש שהשם של המופע הנודד יהיה גחלת וכשמנהל שאל למה, השד אמר שאסור לו לדעת.

וככה מנהל המפעל אסף בעזרת השד כמה אטרקציות. רוב העובדים של המפעל הם רובוטים של סטימפאנק, והשאר זה יצורים שהוא אסף וגייס תוך כדאי המעבר בין העולמות. הוא גם מוכן להסיע אנשים לעולם אחר בלי להצטרף אליו אם ישלמו לו מספיק.

הוא גם בנה מתקנים קטנים באמצעות סטימפאנק .

בעולמות של טכנולוגיה עתידנית הם מקבלים סוג של אנרגיה דרואידית בגלל החסידות שלהם להשתמש רק בסטימפאנק, כי סטימפאנק בעולם סייברפאנק זה הכי קרוב לטבע שיש, בעוד שבעולמות של פנטזיה הם נחשבים כמשיחים טכנולוגים, ובעולם בסגנון העולם המודרני שלנו הם נראים כמו חבורת צוענים שהשקיעו יותר מיידי זמן בטכנולוגיה לא יעילה.

בגלל מכשירי הסטימפאנק שלהם – כדורים פורחים ומכשירים ממונעים – השחקנים יכולים להיתקל בהם בכל מקום במהלך הקמפיין שלהם, כך ששאפשר להפוך אותם לדמויות שפוגשים שוב ושוב, גם אם אין קשר בין הקווסטים של השחקנים לבין המופע .

האטרקציות העיקריות

  • מופע הפריקים:
    • שיכפול של איש הפיל המקורי
    • חצי גבר חצי אישה עם זקן!
    • שלושת התאומות הסיימאיות.
    • אוגר בגודל גמדי מזוכיסט שתוקע בעצמו סכינים, ועושה איתם ג'אגלינג.
    • בן אדם בלי פרצוף, בלי יכולת לשמוע, לדבר, לראות להריח ובלי גפיים מוצג בתיבת זכוכית ואפשר לתקשר איתו באמצעות מורס.
    • ילדה בת אדם בת 53 שאף פעם לא גדלה, ונראית כמו בת 6.
  • מופע של זוג סאדו מזוכיסאטים מוטציות עם איברי מין מרובים שעושים מופע סקס…למבוגרים בלבד!
  • קומיקאי עם בובות שמזיז אותן בלי לגעת בהן, שעושה חיקויים ומספר בדיחות.
  • מהפנט שיכול לגרום לכל אחד לעשות הכל…
  • להקה מוזרה שרכשה לעצמה הרבה מעריצים; לפעמיים אנשים באים למופע הנודד רק בשביל הלהקה

וכמובן דוכני מזון מיוחד, וכל מיני מגלשות מים ומתקנים כמו להפיל את האיש ועוד מתקנים פשוטים שמונעים באמצעות סטימפאנק כמו קרוסלות, ועוד כל מיני .

הדמויות המרכזיות:

המנהל והממציא: מר לייקריס

אדם גיבן קירח זעוף שלא אוהב להיקשר יותר מדי לאנשים .

לפעמים נוצרות בעיות כאשר הוא נקשר יותר מדי לאנשי צוות, ואז רוצה לסלק אותם ושאר הצוות מתנגדים ולפעמים רוצים למרוד…(אפשר לפתח מזה עוד רעיון לקווסט של למרוד בו או לשנות אותו).

הצורך שלו לנדוד נובע מהעבודה שהוא לא אוהב להיקשר לאף אחד.

הכרוז פינקשטון:

תמיד מודיע בשמחה על המופעים. יש לו קבוצה של עובדים שגם עושים את אותו הדבר. בנוסף, הוא מנהל חשבונות וגם סוחר חמדן וגנב לא קטן. הוא בעצם שד מעולם של שדים, שמתחבא בתוך עור של בן אדם שהוא רצח. הוא תמיד נראה שמח ולבבי, ורב לא מעט עם המנהל .

הצורך שלו לנדוד נובע מהעבודה שהוא אוהב לראות את העולמות ולא אכפת לו מאף אחד.

הקומיקאי גיורא:

בעבר הוא עשה טעות שגרמה לשתי ערים שלמות להיהרס. אנשים מהערים האלה עדיין רודפים אותו.

הוא ניסה להיצטרף לפיראטים בעולם שלו, אבל עדיין ניסו לרדוף אחריו. הסיבה שהוא נודד זה בעצם כי הוא בורח , ויש שכר גדול על הראש שלו והוא לא רוצה שאף אחד יידע .

הוא מזיז בובות והוא עושה אשליות, חיקויים, ובדיחות… הוא אלכוהוליסט, ולפני כל מופע שלו הוא תמיד שותה.

החצי מת ללא שם:

שרד מלחמה בלי שארית של משהו פיזי כמעט.

הוא אדם מאד חכם ויצירתי, ויכול לפתור כל חידה מתמטית ויצירתית . והוא יודע המון, כי בכל עולם באים אנשים ומתקשרים איתו ומספרים לו על החיים שלהם בלי חשש שהוא יספר למישהו אחר. יש סוג של מקלדת שלוחצת צורות של אותיות לגב שלו וככה מספרים לו דברים .

הוא בתמורה מתקשר במורס מהיר. שיחה איתו יכולה לקחת המון זמן אבל הוא יודע המון ….

הוא לא ממש בחר להצטרף למופע – פשוט באו ולקחו אותו.

איש הפיל:

הוא סוג של מפלצת אנושית. לא רק שהוא מעוות, בגלל קללה שמישהו שם עליו בשביל הכיף, הוא כל הזמן משתנה ונראה מעוות בצורה דוחה אחרת…

הוא בן אדם עם לב טוב שמאד אוהב ילדים . בכל מקום שהיה שנאו אותו. הוא הצטרף למופע הנודד בתקווה למצוא עולם שבו הוא לא יראה לתושבים כמו מפלצת, ושם הוא יוכל לפתוח גן ילדים. זה עוד לא קרה לצערו.

הזוג מהמופע הארוטי:

רק אנשים המופע יודעים את זה, אבל הזוג הם בעצם אותו אדם – שני אנשים עם מוח אחד .לכן גם המופע שלהם יותר טוב ,לפעמים מנצלים את זה שהם שני אנשים עם שכל אחד למופעים אחרים אבל לרוב לא…

פעם הם היו אדם אחד שניסה לעשות כישוף שהשתבש לו.

כשהוא היה צעיר הוא לא קיבל הרבה אהבה ותשוקה בחיים…חוץ מאהבה מעצמו.

הוא הצטרף למופע בתקווה שהוא ירגיש אהבה ותשוקה מהאנשים שאוהבים את המופע שלו .

הלהקה המוזרה:

הלהקה הצטרפה כדאי לפרסם את עצמם וככה להצליח .

הלהקה עושה מוזיקה רועשת ושרה שירים על השטן כדי למשוך תשומת לב וכדי לנסות להצליח.

אף אחד לא יודע את זה חוץ מחברי הלהקה, אבל הם בעצמם מלאכים קלסטיילים שרצו לחוות חיים מסוג אחר בין העולמות, והם ברחו מהאדון שלהם.

שאר הדמויות הם נורמליות יחסית לדמויות המרכזיות.

קווסטים פוטנציאלים:

מופע גחלת לא חייבים להיות בכלל קווסט מרכזי, או אפילו חלק מקווסט – הוא עובד טוב גם פשוט כמופע ברקע, שיכול לשעשע את השחקנים. צריך להיזהר מדחיפה מוגזמת לקווסטים שגורם לעולם להראות פחות מציאותי.

קווסטים צדדיים

  • איזה ראש מאפיה חושב שהוא מאוהב בצד האישה של החצי איש חצי אישה, והוא מבקש מכם לברר אם זה באמת אישה או גבר, בלי שידעו שהוא מאוהב בה/בו.
  • מישהו רוצה להיצטרף לקרקס אבל הוא לא מעניין מספיק. הוא מבקש את עצתכם להפוך להיות פריק מספיק…
  • צריך את עזרת המהפנט כדאי לגרום למישהו להגיד אמת.
  • רוצים שהם יהרגו את החצי-מת כי הוא יודע משהו שמפחדים שהוא יגיד.
  • הלהקה רוצה שתעזרו לייחצן אותה.
  • מבקשים מכם לעזור להם למצוא פריקים חדשים למופע.

קווסטים מרכזיים

רק כמה לדוגמא – אתם יכולים להמציא אין סוף:

  • אנשים מעולם קודם שהמופע נודד היה בו רודפים אחריהם, והמנהל של הקירקס מר לייקריס מבקש מכם להיצטרף אליהם להגנה, או שהוא מבקש מכם למצוא את הרודפים ולחסל אותם.
  • האבן המאפשרת מעבר בין העולמות היא הדרך היחידה לצאת בזמן מהמקום הזה שעומד להיהרס, ועדיין לא הגיע הזמן שלה לפעול. צריך למצוא דרך לגרום לה לפעול מוקדם יותר כדי שנוכל לצאת מפה ונינצל.
  • לברר למה השד רצה שיקראו למופע גחלת? האם זו סיבה אישית? האם זה כדי לסמן אותם? ומה יקרה אם נחליף את השם ? פשוט השם הזה לא מושך הרבה לקוחות…
  • לעזור להם לתקן מנגנון מכאני שמפעיל את האבן של בין העולומות, שלא עובד להם כי מישהו גנב איזה חלק ממנו.הם לא יודעים מי גנב את החלק אבל הם יודעים שזה מישהו מאנשי הצוות. בסוף מסתבר שזה אחד מהם (לבחירת המנחה) שפשוט רצה להישאר בעולם הזה ורצה שכל המופע ישארו יחד איתו.
  • אנשי המופע רודפים אחרי פריק שהיה במופע שלהם אבל ברח, ויש לו יכולת נדידה בין עולמות והם גרמו לאבן לעקוב אחריו.הם רוצים שהשחקנים יביאו את הבחור בלי שאלות. כשהשחקנים פוגשים את הבחור הוא נראה כמו אדם רגיל לגמרי… והוא מנסה לשכנע אותם לעזור לו, ואומר שאנשי הקרקס התעללו בו .אבל האמת היא שהוא אדם חולה נפש, פסיכופת, שעושה דברים מזוכיסטים ומגעילים ורעים בצורה מטורפת. היו אמורים להוציא אותו להורג, אבל בסוף נתנו אותו למופע במקום, והמופע לא רוצה שידעו שאדם כזה ברח להם.
  • היה רצח בעיר… מישהו נרצח וחושדים שהרוצח הוא אחד מאנשי המופע. רוצים שאתם תתחקרו אותם. בסוף מסתבר שזה איזה ילד שהוא אדם-זאב שאחד מאנשי המופע הביא לעולם הזה כי הוא ריחם עליו.

וכן הלאה והלאה…

פורסם ב23 בינואר 2009 בקטגוריה רקעים, מקומות וארועים,תחרויות על-ידי yoavko | לתגובות - בפורום | Tags:

 

כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר 58-033-358-1). כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer