העמותה בפייסבוקחדשות העמוד הראשי ב-RSS
הגעתם לאתר הישן של העמותה למשחקי תפקידים בישראל. האתר החדש זמין כאן.
תחרות פברואר: אויבים

התחרות שלנו החודש היא תחרות אויבים. התחרות הזו היא על דמויות ששונאים זה את זה – דמויות שכל רצונם הוא לנקום זה בזה, לשלוט זה בזה, או להביס זה את זה אחת ולתמיד. המשימה בתחרות היא להמציא זוג אויבים שיכולים להיות כוח מניע במשחק – אויבים שהיריבות בינהם מוסיפה למשחק הזדמנויות חדשות להרפתקאות, דמויות, והסתבכויות עלילתיות. עבור דמות שיש לה אויב, האויב שלה מהווה מקור למוטיבציה, מטרה שהוא רוצה להשיג, וסכנה מתמדת. אין דבר שמתניע סיפור וגורם לדברים לקרות כמו קונפליקט מוצלח – הנה ההזדמנות שלכם לכתוב אחד.

עליכם להמציא זוג אויבים, ולכתוב עליהם חומר משחק – לתאר אותם בצורה שמנחים ושחקנים יוכלו להכניס את האויבים שיצרתם לתוך המשחק שלהם. ניתן למצוא דוגמאות ושאלות מכוונות באתר התחרות. את הכתיבה שלכם שלחו לכתובת: isrp.contest@gmail.com. תחרות זו הסתיימה ביום ו' 20/2/09.

תוצאות התחרות

להלן כל היצירות שהוגשו לתחרות, כולל הערות השופטים על כל יצירה. מתמודדים שמעוניינים לערוך, לשפר או להוסיף להגשות שלהם, לטובת מנחים וקוראים שיתעניינו ביצירות, מוזמנים לעשות כן; אנא פנו אל מארגן התחרות.

  • שלמה ודיקלהזוכה התחרות: ילדה מתעוררת לכוחות נסתרים, ומוצאת את האדם המושלם לשאוב ממנו כוח נוסף. מאת שחר לנגבהיים.
  • שתי פנים לנשמה: וזיר חכם נוסע לחקור את סוף העולם, וחוזר עם אורחת בלתי-צפויה. מאת אלי לוינגר.
  • "רק עוד קצת…": מה שמתחיל כיריבות סתמית בין שני ילדים בכפר נידח הולך ומתגבר, עד שהוא משנה את העולם כולו. מאת אביה סגל.
  • זנן והורבן: שני ציידי-אוצרות שאינם מוכנים לסבול שום תחרות. מאת חן אשכנזי, "The Mastermind".
  • בן האור האפל ובן האופל המואר: מאבק קוסמי בין שני מלאכים, שלא יוכלו להכחיש לנצח עד כמה הם קרובים. מאת רועי יוסף.
  • פיטר וסיימון: פעם הם היו צמד המופיעים המושלם. עד שהכל העכיר. מאת גיא בר אבן.
  • הטוב והרע: אף אחד לא יודע איפה נייג'ל כלוא מלבד וויליאם. מאת wizinet.

עברו ל: פרסים בתחרות || פרטים נוספים || דוגמאות לזוגות אויבים || שאלות מכוונות || אתר תחרויות העמותה


פרטי התחרות המלאים

  • הכתיבה לתחרות תהיה בסגנון חופשי וללא מבנה מוגדר – תוכלו להתאים את מבנה הכתיבה שלכם לדמויות הספציפיות שתמציאו. ראו דוגמאות ושאלות מכוונות כדי להבין יותר טוב את סוג הכתיבה שהיינו רוצים לראות.
  • מומלץ מאוד להציע באופן מפורש רעיונות לשילוב האויבים שלכם במשחק או סיפור. אפשר להציע רעיונות כקטע נפרד בסוף, או תוך כדי כתיבה על פרטי האויבים.
  • אין הגבלה על עולם המערכה, הסגנון, או הז'אנר. אם אתם בוחרים עולם מערכה יוצא דופן או שאינו מוכר לרבים, ובמיוחד אם אתם בוחרים עולם מערכה קיים שבתוכה אתם ממקמים את האויבים שכתבתם, אנא ציינו זאת, וספרו בקצרה על עולם המערכה שבחרתם.
  • אין צורך לשלב בטקסט שלכם נתוני שיטה, אבל מותר אם תרצו בכך.
  • מגבלת אורך: על המסמך שלכם להיות באורך של עמוד וחצי לכל הפחות. אין מגבלה של אורך מקסימלי.
  • כתובת התחרות היא isrp.contest@gmail.com. נא לצרף את הטקסט שלכם כקובץ Word או קובץ RTF.

פרסים
הזוכה במקום הראשון יזכה, באדיבות חנות פריק, לחליפין בתלוש מתנה בסכום 125 ש"ח לתחום הפנטזיה (תפקידים, מינאטורות, משחקי לוח, קלפים, ונלווים) בחנות, או בספר World of Warcraft: Horde Player's Guide.

בנוסף, האויבים הזוכים יעובדו לקובץ PDF מעוצב ומאוייר! כל האויבים יפורסמו באתר התחרות.

השופטים בתחרות:

ערן אבירם – תירגם המון ממבוכים ודרקונים מבדורות 3 ו-4, וגם מספר משחקי לוח בהוצאת כוכבי כסף, ביניהם מנצ'קין ומגה פיצוץ. ובעל ספריית משחקים מכובדת משל עצמו, תודה רבה. כתב, עורך, ולשעבר עורך ראשי באתר המשחקים הישראלי Vgames.co.il. השתתף בארגון כנסי משחקי תפקידים שונים, ופעיל בתחום מאז 2002. מנחה זה 15 שנה, עד כה ללא נפגעים.

דניאל רוזנברג – דניאל רוזנברג הוא האיש שמאחורי איי הסערה, עולם מערכה עברי למבוכים ודרקונים וגם מייסד הפונדק, פורטל ופורומים למשחקי-תפקידים

איתמר ויסברג – מהנדס אפור ביום וחשמלאי בז' בלילה, איתמר הוא ממקימי פודקאסט המשחקים העברי "המשחקיה" וטוען שהוא אוהב כל משחק בעולם, בתנאי שהוא "Savage Worlds". עם רקע של שנים בנסיון למצוא קבוצה לשחק איתה 'משהו, כל דבר שהוא, בבקשה!' הוא מביא לתחרות נסיון מתחומי משחק שונים ומשונים.

בהצלחה לכל הכותבים!


דוגמאות לאויבים

דוגמאות מספרות וסרטים הם רבים. ב"הארי פוטר", וולדמורט מנסה לחזור לחיים ולהשמיד את הארי, בעוד הארי מנסה לדלות מהמבוגרים מידע לגבי כל איום חדש, ולהלחם חזרה. ב"יוקרה", שני קוסמי במה נעשים אויבים כשאחד משוכנע שמותה של אשתו היא באשמת השני; כל אחד מהשניים מתאמץ להפוך את המופע שלו למדהים ושובה-קהל, ובינתיים לחבל במופע של יריבו, להביך אותו ולהוריד אותו מהבמה. ב"חלום ליל קיץ," אוברון וטיטאניה הם אויבים מתוך נישואיהם זה לזו – טיטניה בוגדת באוברון כדי להקניט אותו, והוא כנקמה מכשף אותה להתאהב בחמור. ובין כל אלו, רבים האנשים שמוצאים את עצמם נקלעים לאמצע היריבות, וזו משפיעה עליהם, משנה אותם, ומושכת את הסיפורים שלהם למקומות חדשים.

לעומת זאת, איניגו מונטויה והרוזן שרצח את אביו ב"הנסיכה הקסומה" מהווים דוגמא פחות מוצלחת – איניגו עצמו הוא נפלא, מכשיר את עצמו שנים ואז יוצא לחפש את האדם שנשבע להרוג, ובדרכו הוא נתקל בשאר גיבורי הסיפור ולוקח חלק בהרפתקאות שלהם. אבל הרוזן רוגן בכלל לא מודע לקיומו של איניגו, ולא עושה שום דבר כדי להתעמת איתו, ולכן קשה לומר שאיניגו הוא אויב בעיניו של הרוזן באותו אופן שהרוזן הוא אויב בעיניו של איניגו. אם, לדוגמא, הרוזן היה מצליח לשרוד את המפגש שלו עם איניגו, ומאותו רגע והלאה מתאמץ ללכוד את הספרדי הזריז, אז מהשלב הזה הם כבר היו אויבים, בעלי עוינות הדדית משני הצדדים, ומתאימים היטב לתחרות שלנו.

ניתן גם דוגמא שלילית – מה אנחנו לא מחפשים. ב"שר הטבעות", פרודו וסאורון הם אמנם הנציגים המרכזיים של הטוב והרע, וכל אחד פועל כדי לעצור את השני – אבל זה לא סוג האויבים שאנחנו מחפשים. היריבות בין פרודו לסאורון היא לא אישית. אין בינהם התעמתות ישירה, והיא גם לא חסרה לנו. בתחרות הזו, אנחנו לא מחפשים שני אנשים עם מטרות מנוגדות, גם אם הם נחושים מאוד לעצור זה את זה – אנחנו מחפשים מקרים שבהם העוינות עצמה בין הדמויות היא מעניינת ומתוחה. הרבה יותר בכיוון יהיו סאם וגולום, שנלחמים זה בזה על האמון של פרודו, ושונאים זה את זה בדם ובנפש.


שאלות מכוונות

הנה כמה שאלות מכוונות, שעשויות לעזור לכם לחשוב על רעיונות לאויבים שלכם, או לפתח רעיונות שכבר קיימים. אין שום חובה להתייחס בכתיבה שלכם לכל הסעיפים האלה או לרובן – כתבו רק על מה שרלוונטי ומעניין! אבל אם חסרים לכם כיוונים לכתיבה, אפשר בהחלט למשוך את הרעיון שלכם לאחד או שניים מהכיוונים האלו…

  • מי היתה כל דמות לפני שהשניים נהפכו לאויבים? האם הדמויות השתנו מאז?
  • איך נהפכו השניים לאויבים? איך כל צד מצדיק את השנאה שלו והרצון שלו להביס את הצד השני?
  • מה כל אויב רוצה להשיג – מה יהיה מספיק כדי שירגיש שהוא ניצח? להרוג את היריב? לזכות במשהו ששניכם רוצים? לכפות עליו משהו שהוא לא מוכן לקבל? משהו אחר?
  • מה האמצעים של כל אויב? איזה כלים, כשרונות ומשאבים עומדים לרשותו?
  • מה דרכי הפעולה של כל אויב? מה הוא עושה כדי לנסות לנצח?
  • איזה דמויות אחרות לוקחות חלק ביריבות בין שני האויבים? האם יש כאן בעלי ברית? אויבים משותפים ששני הצדדים צריכים להזהר מהם? חברים משותפים? אנשים תמימים שנקלעו לאמצע בעל כורחם?
  • מה קנה המידה של היריבות הזו? זה משהו פרטי שאף אחד לא יודע ממנו חוץ מהמעורבים ישירות? קרב טיטנים שכל העולם עוקב אחריה? משהו שמכירים רק אנשים מאותו איזור, מקצוע, או תחביב?
  • מה כל אויב כבר הפסיד על המלחמה הזו בעבר? מה הוא הרוויח?
  • האם כל אחד מהאויבים מתאים יותר להיות דמות שחקן או נאפס? אם דמות שחקן – איך המלחמה עם האויב משפיעה על המשחק שלו, ומה הוא ינסה לעשות כדי לקדם את המטרות שלו? אם נאפס – איך השחקנים עשויים להתקל בו, ואיך הוא ומעשיו יכולים להשפיע על המשחק ועל הדמויות?

כאמור, מומלץ מאוד להציע הצעות איך לשלב את האויבים שכתבתם לתוך משחק – כדמויות, כנאפסים, ו/או כמקורות להרפתקאות וכגורמים פעילים בתוך המערכה.


פורסם ב26 בינואר 2009 בקטגוריה חדשות מסעירות,תחרויות על-ידי yoavko | לתגובות - בפורום | תגים:

 

כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר 58-033-358-1). כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer