העמותה בפייסבוקחדשות העמוד הראשי ב-RSS
הגעתם לאתר הישן של העמותה למשחקי תפקידים בישראל. האתר החדש זמין כאן.
אויבים: שתי פנים לנשמה

שתי פנים לנשמה

מאת אלי לוינגר, עבור תחרות אויבים

לפני שנים רבות היה וזיר רב שנים, ועיני אותו וזיר היו אפלות וגדולות, מלאות באלפי כוכבים – משקפות את הנשמות של בני התמותה הרבים שבאו לדון עימו.

אותו וזיר היה ידוע בשם "גולטטש", או בכינוי "מכוון הכוכבים',' והיה דמות מכובדת במקומות רבים. הוא היה ידוע כאוגר ומחפש ידע מתמיד אשר תמיד נע בחיפוש מתמיד אחר השאלות הגדולות ביותר בעולם. נאמר שבכל זמן נתון היה מחפש תשובה אחר שאלה (ולא משנה מורכבותה) ותר ברחבי התבל בחיפוש אחר התשובה אליה – בצורות, מקומות ודרכים שונות. כשלאחר זמן מסוים היה חוזר למערתו ולוחש את התשובה שמצא לקריסטל אותו היה שומר, ומתחיל לחפש שאלה חדשה – לא ידוע על כמה שאלות ענה הוזיר, אך אומרים שהוא המיסטיקן הגדול ביותר שנודע אי פעם, ושהוא חי כבר אלפי שנים.

לפני כמה עשרות שנים הוזיר ניסה לענות על שאלה שלא ברור בדיוק מה היא הייתה. יש אומרים שעסקה במה קיים בסוף התהום שקצה העולם. ואז הכול החל להשתנות – הוא יוצא לעיתים מעטות יותר ממערתו. רבים ממעיטים לבקר את משכנו בטענה שהוא קר ומפחיד יותר מאי פעם, כשיש אלו האומרים שהרוע לכד את ליבו בחיפושיו אחרי האסור מכל.

למעשה אותו גולטטש מצא בתחתית התהום שבקצה העולם רוח רבת עוצמה, שהייתה כלואה בריק ובאין שבחוסר שבין העולמות. אותה רוח היא למעשה ישות בשם "נורה", רוח קמאית שאיבדה את שמה ואת זיכרונה שלה עצמה ונרדפה רגשות של הרס, סדיזם, טינה ואפטיות מוחלטת לרצונות האחר, שהיו תוצר לקיום חסר הגבול וחסר האונים בו היא התקיימה מאז שאבדה בריק הגדול שבין העולמות.

אותה ישות רבת כוח ובת אלפי השנים אף היא חשה בדבר – חומר וצורה של ממש הנעים לידה כשהוזיר צפה בריק האין סופי – וזרמה לתוכו דרך עיניו ולתוך נשמתו.

מאז אותו יום חולקים השניים את אותו גוף, ואף מודעים איש לרעהו בצורה חלקית. אך כל אחד מהשניים מעוניין בקץ האחר. הישות בשם נורה מעוניינת להביא כמה שיותר כאב, ייאוש וסבל אשר היא מקווה שיוכלו לשחרר אותה מהעינוי הפנימי והטרוף שהיא חשה לאחר אלפי שנים בריק הגדול. בראש ובראשונה היא רוצה בהרס ארוך, איטי וכואב של כל מי שמכיר את גולטטש (שהן הבריות היחידות שהיא למעשה מכירה דרך תודעתו). לאחר מכן, אם זה לא יספיק, היא תפנה לגופו ונפשו, ולהביא אותו להתעסק עם כוחות שיוכלו לכלות את שניהם יחד. אך לבינתיים היא מסתפקת בלהשחית ולפורר את אלה שבאים לבקר ולתור אצלה אחר ידע, לפורר את יסודות הממלכה ולהביא אליה אויבים מכל סוג ומכל מקום. בסופו של דבר נורה מעוניינת בכמה דברים – שחרור ממעגל הסבל שהיא חשה, להבין את הזהות שלה, לשרוד בעולם אליו נקלעה ואולי לתקשר בשלב מסוים עם קבוצות שונות בכדי להצליח להשמיד את תודעת הוזיר סופית, או אפילו לצאת מגופו המגביל.

גולטטש מצידו הפסיק בחיפושיו הנצחיים אחר שאלות, ומתעסק בשאלה אחת – כיצד להיפטר מהדבר שמכלה אותו מבפנים. הוא לא מבין אותו ומפחד ממנו, שונא אותו וכועס עליו, אך לכוד חסר אונים ברשת השחורה שהישות יצרה. את רוב הזמן שהוא ער ומודע לעצמו (מצב שהולך ופוחת עם הזמן) הוא מנצל בשליחת יציריו בחבלי הארצות הקרובות, בחיפוש אחר תרופה, כמו גם תיקון חלק מהנזקים שהוא עצמו יצר. בסופו של דבר, הוא חפץ בקשירת גופו ונשמתו שלו עצמו – דבר שמצליח רק במעט, משום הכוח הרב של הישות והשימוש שהיא עושה בכוחו של הוזיר עצמו.

הוזיר מעוניין למעשה בכמה וכמה תשובות שונות בנודע לנורה : מי היא הייתה לפני הנפילה לריק בין העולמות? האם יש דרך להסיר ממנה את הטרוף שלה? האם יש דרך להוציא אותה מגופו מבלי להרוס אותה ובלי הרס הגוף שלו עצמו? האם היא תיהרס אם הוא עצמו ימות? האם אפשר שהוא עצמו ילחם איתה?

לכל אחד מהצדדים יש מאגרי כוח רבים : כתות, אישיות פוליטיות, גיבורים\נוכלים נודדים, רוחות וישויות ממקומות שונים ורבים, יצירים קסומים שכל אחד מהם יצר בתורו ואף דמויות אשר פועלות כסוכנים כפולים בין השניים. לשניהם יש אוצרות רבים, חפצי קסם מתוכמים, מחבואים סודיים ונקודות מפגש מבודדות בהם הם מתקשרים עם בני בריתם השונים בעיתות שונות .

לגולטטש (בשונה מנורה) יש את בני המסדר שלו הדואגים בשל ההתנהגות המשונה של אחיהם ויתכן שיפעלו בשל כך. לנורה בתורה יתכן שאין בני ברית אבל הכניסה שלה לעולם אפשרה לכוחות אפלים אחרים להגיע מתוך הריק, מטורפים אף הם מכאב ועינוי, חסרי מודעות עצמית וחדורי רגשות הרס.

רוב האנשים שמגיעים לפתח ביתם של השניים מתומרנים לחיפוש אחר התשובות לשאלות ולתשוקות המעסיקות את השניים, אבירים ודיפלומטים, ראשי שבטים ורוחות טבע המחפשות תשובה לאזור הבית שלהן עצמן אך מעטים הם היודעים על המאבק הגדול ביניהם על אותו גוף משום ששניהם מנסים לשמור על כך בסוד – הם מפעילים אנשים, ויוצרים בריות שונות שיפעלו בשמם. רוב היודעים על המאבק הם מאגים ספורים (מגזעים ומינים שונים) כמו גם היצירים של אותו צד ואולי כמה מחבריהם הנאמנים ביותר אשר פועלים איתם.

כאמור יתכן שגולטטש איבד במאבקו כבר כמה מבני בריתו ומחפציו השונים אך לאט מאוד הוא גם מאבד את היכולת לתקשר ופרקי הזמן בהם הוא עצמו שולט בגופו שלו הולכים ופוחתים…

עם זאת, נורה מתחילה להפסיד דבר-מה, והוא חוסר-היכולת לחוש או להבין את כאב האחר. לאט מאוד יתכן שהיא תבין שהיא משפיעה על אנשים אמיתיים בעולם שסביבה ושאולי, אבל רק אולי, הם יוכלו לעזור לה, בעוד היא עצמה לא באמת צריכה להכאיב לאף נפש חיה…

כדמות שחקן ניתן לשחק את הוזיר במקבילה פחות חזקה שלו ואת הישות כאויב רב עוצמה של אותה דמות כשהמלחמה בנורה תתפקד כסוג של פיצול אישיות חריף וחיסרון רב עוצמה המלווה בחסכים לעיתים בזיכרון כמו גם בהתבלבלויות שונות כשלעיתים אנשים שהוא לא מכיר יראו בו בן ברית, פושע שהם שונאים מכל ואולי אף מאהב שנעלם.

אחת ממטרותיו של הקמפיין יכול להיות בעצם להשיב על השאלות של גולטטש כפי שהוצגו למעלה אך מעבר לזה כדמות שחקן חשוב לקבוע בצורה ברורה מי הם בני משפחתו, אויביו וקשריו לעולם שהרי נורה תגיב אליהם ראשונה …

עם כל זאת אני חושב שהדרך הממצה ביותר שאפשר להשתמש בו היא כדמות ללא שחקן והנה כמה רעיונות עלילתיים להרפתקאות:

  • בקמפיין המקורי בו השתמשתי בשתי הדמויות הללו השחקנים היו חברי עבר של גולטטש שנקראים לעזרתו אך הוא לא מצליח לעולם (לפחות בהתחלה) בדרך ישירה ונורה רוצה להרוס אותם
  • יתכן ויבקשו מהם לנוע לגולטטש ולשאול לעצתו או לפעול בעקבות עצה שנתן לבן בריתם אשר גרמה לאסון או להשחתה שלו
  • יתכן שבני המסדר של גולטטש יבקשו עזרה בלחקור מה קרה לאותו וזיר שאהבו
  • יתכן שירצו תשובה לאחת מהשאלות שגולטטש מצא עליהן תשובה או ירצו לבקש שיחפש תשובה לשאלה שמעסיקה אותם
  • יתכן שיבקשו מהם לחפש אחר גנב שלקח ללא ראשות את אחת מהתשובות וכעת הולך לעשות שימוש אישי בתוכן שלה
  • יתכן שיבקשו מהם לחקור על ישויות המביאות טירוף וכאב בעולם אשר מקורן איננו ידוע אך הן מגיעות בשביל המיסטי שהשאיר גולטטש כששב מקצה העולם
  • יתכן ויחושו את נחת ידה של נורה עליהם או על בני בריתם אשר קשורים לגולטטש
  • מאבקי הקבוצות, האנשים והכתות ששני הכוחות מניעים אחד כלפי השני בוודאי ישפיעו בצורה זאת או אחרת על הפוליטיקה באזורים שונים
  • יתכן שיישלחו בשם גולטטש או אחד משליחיו בחיפוש אחר מקורה של נורה, דרך להוציאה מגוף גולטטש או אף לשחרר אותה מהטרוף שלה
  • יתכן שיישלחו על ידי נורה או אחד מתומכיה בחיפוש אחר דרך לשחרר עצמה מגופו של גולטטש או למחוק את תודעתו סופית
  • יתכן שנורה תגיע למצב בו היא מתחילה לחוש אמפטיה כלפי העולם, מה התגובה של כך? אך היא פועלת למול כל ההרס שעשתה ומה היא רוצה מהעולם אז?

השחקנים יכולים לפגוש את התומכים של גולטטש או נורה במקומות שונים ורבים כאשר המאבק ביניהם משפיע על קבוצות וכוחות רבים, מוביל למלחמות, למאבקים, לחיפושים אחר חפצי עוצמה שונים ועוד, כאשר לעיתים אותם תומכים אינם מודעים אפילו להיותם כאלה : מלומדים, מלכים, עולים לרגל ועוד רבים אשר יכולים להשתלב בתוך חבורת השחקנים כדמויות ללא שחקן ואף כידידים למראית עין אשר משרתים באופן מודע את הצד השני.

הערה: שתי דמויות אויבים אלו יכולות להתקיים בכל מערכה כל עוד יש בה קשר לסוג של "עולם מיסטי" כשהצדדים יכולים כמובן להיקרא בשם וצורה אחרת (קוסם יהיה מלומד או חוקר עתיקות וכדומה) אך בדוגמה זאת אני מביא ייצוג של הרעיון במערכה פנטזית גנרית. אני המצאתי את האויבים הללו במקור בעולם מערכה של שחר האדמה כאשר שם ה "וזיר" היה למעשה דרקון צעיר ונלהב בעוד "נורה" היא למעשה אימה המתנהגת על פי השקפתי את האימות – השתמשתי באותו אויב כאנטגוניסט הראשי של הקמפיין שנמשך חודשים רבים.


הערות השופטים


ערן אבירם

הקונספט מוצלח ואופן ההצגה טוב, אם כי דורש מעט הבהרה במקומות ה-"חורקים" יותר. למשל, למה נורה חושבת שיאוש, כאב וסבל יוכלו לשחרר אותה מהעינוי הפנימי שלה? איך הצליחו השניים להשיג "מאגרי כוח רבים"? (זה לא נשמע הגיוני כל כך בכל מקרה, בהתחשב בכך שגולטטש הוא איש מתבודד מאוד, ונורה היא ישות שלא יודעת דבר על העולם ואין שום סיבה לאף אחד לרצות לעזור לה). מתי ואיך, בעצם, שולט כל אחד בגופם המשותף?

הרעיונות להרפתקאות רבים ומוצלחים, אם כי הייתי שמח לראות יותר הצעות ל-"איך הם עושים את זה" ופחות "מה שולח אותם לדרך".

"כאשר המאבק ביניהם משפיע על קבוצות וכוחות רבים" – זה עניין ברור מאליו; היה מומלץ לתת כמה רעיונות לאופנים בהם מושפעים קבוצות וגופים פוליטיים כאלו ואחרים.
בנוסף, היה נחמד לקבל כבונוס פירוט רב יותר על האופן בו באו לידי ביטוי השניים במערכה המקורית שהורצה בשחר האדמה (אפשר היה, למשל, להציג את אופן השתלשלות העלילה המקורית, ולהציע אותו גם למנחים אחרים), ואולי גם נתונים מכאניים שלהם.


איתמר ויסברג

אני חייב לומר שהרעיון הרבה יותר קוסם לי בדרקון ואימה מעולם שחר האדמה מאשר וזיר ויצור בלתי ידוע מעולם גנרי. הרקע והמשמעויות הנלוות לבחירה המקורית מאוד חסרות בזו הכללית.

דבר שחשוב כאשר יש זוג אויבים הוא שהקבוצה והדמויות יוכלו להבדיל ביניהם ולחוש במתחים. בקטע הזה הייתי רוצה קצת יותר "בשר" ופחות הערות כלליות על זה שיש להם עמיתים, ארגונים ומקומות סודיים.

קשה לי לראות מערכה בה גולטטש הוא דמות שחקן, כי זה גורם למערכה לסבוב סביב שחקן אחד ומוריד את שאר השחקנים לדרגת "שחקני משנה". כמו כן, אם השחקן משחק רק את גולטטש ולא את "נורה" (חשבתי ששכחה את שמה?) איך מנהלים את זרימת המידע? האם שאר החבורה לא תבין מיד מי הרשע?


דניאל רוזנברג

מבחינה סיפורית, יכול להיות יותר ציורי, ופחות בומבסטי. מבחינת משחקית, פוטנציאל לאחלה דב"ש. גם הטיפים מחזיקים מעמד. זקוק לעריכה קלה.

פורסם ב2 במרץ 2009 בקטגוריה דמויות,תחרויות על-ידי yoavko | לתגובות - בפורום | תגים: , ,

 

כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר 58-033-358-1). כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer