העמותה בפייסבוקחדשות העמוד הראשי ב-RSS
הגעתם לאתר הישן של העמותה למשחקי תפקידים בישראל. האתר החדש זמין כאן.
בתי כלא: חותם שלמה והדירה של קאתרינה

חותם שלמה והדירה של קאתרינה

מאת שחר לנגבהיים, עבור תחרות בתי כלא

בשיא ימי מלכותו, המלך שלמה היה ידוע כחכם הגדול בעולם, בעיקר בגלל שליטתו בשדים וברוחות. לקראת מותו, שלמה בנה תיבת עץ, בה אפשר להשתמש כדי לכלוא שדים. התיבה, שנודעה כ"חותם שלמה", נראית כתיבת עץ אלון ריקה, שסמל מיסטי יחיד מעטר כל אחד מצדדיה. ברגע בו פותחים אותה בליווי התפילה העברית המתאימה, היא תשאב לתוכה את הרוח ששמה נקרא בתפילה. התיבה שכנה בבית המקדש, ונלקחה לרומא לאחר הריסתו. היא חצתה את אירופה לאורכה ולרוחבה ככלי גירוש שדים של הכנסיה הקאתולית, נשדדה מהנזירים שהביאו אותה כדי לרפא את טירופו של רודולף השני, והסתובבה במעגלים האוקולטיים עד שהגיעה לידי נדיז'דה בוגומולניה, נצר לשושלת מכשפות (שנטען שמגיעה עד באבא יאגה). זאת נתנה את הקופסה לביתה, קאתרינה, כשהיא עלתה לארץ, לתל אביב.

 

הפרט האחרון הוא היחידי שידעו שלושת האנשים שפרצו לדירה של קאתרינה בירושלים ודרשו ממנה את הקופסה באיומי אקדח. הם לא ידעו דבר אודות הקופסה, רק שהיא יקרת ערך. הם לקחו מקאתרינה את הקופסה ופתחו אותה בדירה. כלום לא קרה, הקופסה הייתה ריקה. אז הם ניסו, בהחלטה של רגע, לפצח את הסוד שלה והשתמשו בלחש פריצה שאחד מהם הכיר באופן שטחי.

 

הקופסה, שבמשך אלפי שנים עמדה בלחץ מאות הרוחות שהיו כלואות בתוכה, לא עמדה בלחץ מבחוץ והתפוצצה. בהתחלה היא התפוצצה באופן פיזי פשוט – כך ששלושת הפורצים נהרגו ורסיסים ממנה ננעצו בכל פינה בדירה. שבריר שנייה לאחר מכן, התנפצה באופן מטאפיזי. הרוחות השתחררו מהקופסה, אך לא יכלו לצאת מהדירה. כל אחת מהן נטמעה במשהו – חלקים מהקירות, כלי המטבח, הציורים – והדירה, תחת הלחץ המיסטי, פשוט נקרעה מהמציאות. קאתרינה, שמראש דאגה לקשור את שליטתה בדירה במספר טקסים קסומים, יכולה להכנס ולצאת ממנה כרצונה. אנשים אחרים, ללא הציוד או הכישורים המיסטיים המתאימים, יראו רק קיר חלק במקום בו היו דלת וחלונות.

 

הדירה הפכה לכלא הרוחות הגדול ביותר בעולם וקאתרינה לשומרת שלו. קשה להגיד שהיא מרוצה מזה – הרבה מהלחשים שהוטבעו בתיבה כבר לא פועלים, ולכן הרוחות אמנם לא מסוגלות עדיין לצאת מהדירה, אך הן בהחלט מסוגלות להנפיש את החפצים בדירה ולדבר איתה. בינתיים, אף אחד לא יודע מה עוד הן יכולות לעשות, ומה עוד יכול לקרות. הדירה היא חור בנוף המיסטי של תל אביב, ואף אחד מהארגונים הפעילים בעיר לא יודע בדיוק מה תהיה ההשפעה של הדירה על מזג האוויר הקסום של העיר.

פירוט

קאתרינה היא מכשפה צעירה ולא מאוד מנוסה. היא מכירה כמה טקסים שאמה לימדה אותה, ויש לה את הספרים כדי ללמוד עוד. מצד שני, יש לה עבודה כעובדת סוציאלית ואין לה יותר מדי זמן – והרוחות הקשקשניות האלו לא עוזרות לה להשתלט על המיגרנות הכרוניות שלה. קל להבין למה יש לה אופי מזופת וחוסר רצון להיות הסוהרת והגננת של מאות רוחות אינפנטיליות. יש כמה רוחות שיותר חביבות עליה – היא אפילו אימצה כוכב ים שהתרגל לשבת על כתפה, במיוחד כי הוא אחת מהרוחות היחידות שלא מדברות כל הזמן. היא יודעת שאם היא תציק לרוחות מספיק הן יוכלו לתת לה הרבה מאוד ידע רב עוצמה, אבל היא גם יודעת שהרוחות יכולות להציק לה הרבה יותר, והדבר הראשון שהן יתנו לה זה כאב ראש.

 

הדירה היא עכשיו יצור חי – או מאות כאלה. הרוחות יכולות היו לעזוב את רסיסי התיבה, אך לא להתרחק מהם, ולכן כל רוח בחרה לעצמה בית קטן – תמונות, סירים, הפסלים שעל המדפים והרוחות החלשות, שלא יכלו להלחם על מקום טוב יותר, פשוט נטמעו בקירות. בהתאם לעוצמת כל רוח, כך יכולות ההנפשה שלה – החלשות יכולות לעשות קצת רעש רקע, אבל החזקות יותר מסוגלות להניע את החפץ בו הן מוטמעות, לדבר ואפילו לגרום לפניהן להופיע עליו. בתיבה נכלאו מאות רוחות בעלות אופי שונה. חלקן טובות לב וישמחו לעזור לכל מי שיפנה אליהן, חלקן מרושעות ותמיד יתנו עצה רעה או יעשו רעש בלתי פוסק, וחלק רק נהנות מהחופש שהדירה מאפשרת להן, משמעותית יותר ממה שהיה להן בתיבה.

הדירה היא עכשיו מקום משוגע ורועש. אם רוצים להקצין אותה, אז קאתרינה ו\או הרוחות מסוגלות לשנות את צורתה – מסדרונות מתארכים לאינסוף, החלונות משקיפים לנופים בלתי-אפשריים, התקרה נעלמת וחושפת שמיים עם מערכות כוכבים לא-מוכרות, וכדומה.

 

תל אביב מושפעת מהדירה באופן בולט. כל טלפאת עם רגישות מינימאלית חטף כאב ראש בליל פיצוץ התיבה, ומאז כל מי שמכוונן מיסטית חש בלבול וסחרחורות כשהוא מסתובב ברחובות שליד הדירה. כמובן שאנשים מעוצבנים ומבולבלים, אבל נכון לכרגע, אף אחד לא יודע ממה ולמה הכל התחיל. מתישהו אנשים יקשרו בין קאתרינה לחלל הריק ומישהו יבוא וינסה לעשות משהו – לאו דווקא בשכל, ודי סביר שבכוח.

 

הדיזנגופים הם הארגון ששלח את הפורצים מלכתחילה. ראש הארגון ידע על התיבה ורצה להשיג אותה, אך בדיעבד היה צריך לשלוח מישהו עם פחות שרירים ויותר שכל. הם רוצים לשלוט במחתרת המיסטית הישראלית, ולמרות שהם לא יודעים לאן נעלמה הדירה, הם יודעים מי זו קאתרינה – והם עדיין רוצים את התיבה.

רעיונות להרפתקאות קצרות

 

  • הדיזנגופים שולחים עוד צוות שינסה להכנס לדירה. משחק חקירה – כיצד להכנס לדירה? מה גרם לה להעלם? אם נכנסים לדירה, איך אפשר לצאת? וכאשר יוצאים, איך מתמודדים עם קאתרינה?
  • קאתרינה חושדת שעוקבים אחריה, ואחרי שהיא לא מצליחה לפתור את הבעיה בדרך קסומה, היא פשוט ניגשת לחברת בלשים פרטיים שפועלים בצד האפור של החוק ומבקשת מהם שיגלו מי עוקב אחריה ויפטרו מהם. הדמויות הן הבלשים, שלא מודעים להיסטוריה של קאתרינה, ונכנסות עמוק עד מעל לראש.
  • מישהו הצליח להכנס לדירה בזמן שקאתרינה נמצאת בתוכה. השחקנים משחקים את הרוחות, כל אחת מנפישה חפץ אחר, עם מטרות שונות. אחת רוצה לעשות בלאגן, שתיים אחרות רוצות לנצל את ההזדמנות כדי להמלט, הרביעית מעוניינת לעזור לקאתרינה. משחק חופשי, אולי הומוריסטי.
  • קאתרינה איבדה עגיל בזמן מחוץ לדירה – ובמקביל, אחת מהרוחות הקולניות יותר בדירה נעלמה. האם הרוח התחבאה בעגיל? אם כן – איפה היא נמצאת ועל מי היא משפיעה?
  • מסדר הנזירים שבזמנו שמר על התיבה ניסה לעקוב אחרי מסלולה לאורך ההיסטוריה. אחרי שהם תפסו את אמה וגילו איפה התיבה נמצאת עכשיו, הנזירים מגיעים לת"א. אמנם הם מחפשים את התיבה, אבל זה מסדר שלאורך כל ההיסטוריה צד שדים ורוחות, ואין כל מניעה על הדרך לנקות את תל אביבים משדים וקוסמים כופרים. 

רעיונות לשילוב במערכה

  • קאתרינה יכולה להיות דמות שחקן במערכה, או לחילופין – למות בזרועות אחת מהדמויות ולהוריש לה את המפתחות לדירה, ובכך להפוך את הדמות לשומרת הדירה.
  • מה שהיה בהתחלה אנומליה מקומית הופך להשפעה משמעותית על מזג האוויר המיסטי של ת"א. קסמים לא פועלים כמו שצריך, מעגלי הגנה נשברים וכל מי שמנסה אפילו קריאה פשוטה בטארוט שולף באופן קבוע שלושה קלפי מוות. מישהו צריך לעשות משהו.
  • או שהבעיה היא שהאנומליה הזו מושכת הרבה יותר מדי דמויות מפוקפקות לאיזור. רובן באות בגלל מסרים טלפאתיים שהרוחות שולחות אליהם בחלומות, ובכך הדמויות עלולות לסכן את הסודות המקומיים. או שהדמויות עלולות לנסות לשחרר את הרוחות בדרך מטופשת (ע"ע "שונות") שרק תגרום לעוד בלאגן.
  • הרוחות הכלואות הן מקור מידע מצוין, וקאתרינה מתפרסמת במהירות כאוראקל המקומי, ועוזרת במאגר הידע שלה לדמויות.
  • הדירה אינה כלא רוחות מוצלח, והרוחות מצאו פירצה דרכה הן מסוגלות לברוח. לא קשה לשים לב לכך שכמות מקרי רדיפת רוחות בת"א עלתה משמעותית בזמן האחרון, ובסופו של דבר מישהו יפנה את האצבע אל המקור לעניין וינסה לטפל בזה.

שונות – כמה דברים שאף אחד עדיין לא עשה, ומי יודע מה יקרה אם יצליחו

 

  • להוציא חפץ בו מוטמעת רוח מהדירה. האם הרוח תשתחרר או תמות?
  • לשרוף\למוטט את הבניין בו הדירה נמצאת.
  • לקדוח בקיר המוביל לדירה.
  • להרוג את קאתרינה ולהשאיר את הדירה בלי בעלים מוגדרים.
  • להקריא את תפילת שלמה, יחד עם שמות הרוחות, בתוך הדירה.

 


הערות השופטים

דניאל רוזנברג

זה לא ממש כלא, הסיפור רקע קצת מוזר – אם קתרינה עשתה טקסים כ"כ עוצמתיים איך שלושה שודדים הערימו עליה? ולמה התיבה נפתחה כ"כ בקלות ואיך לשודד יש פתאום טקס פריצה. והדיזנגופים לא ממש מובן. חוץ מאשר ארגון גנרי מיסטי חסר משמעות. גם בתור רקע יש מה לשפר כדי להפוך למעניין. בנוסף, זה די תלוש מכל עולם מערכה/שיטה שאני מכיר שזה מקשה על השימושיות. אם זה היה מציג חזון משלו לעולם או הקשר למערכה קיימת זה היה הרבה יותר נחמד.

איתמר ויסברג

מקוריות גבוהה, כמה רעיונות לשימוש. מיועד לחופשיטה – אין הצעות ליישום בשיטה קיימת.

ערן אבירם

סיפור הרקע מגניב מאוד בעיני, אבל הוא מניח מספר הנחות שלא פורטו בפני. למשל, אחד הפורצים הכיר "לחש פריצה פשוט". רגע, מה? ראוי היה להסביר, למשל, שהכלא מבוסס על ההנחה של עולם פנטזיה אורבנית ולהבהיר למה זה הגיוני שפורץ יכיר לחש פריצה, וספציפית, פשוט להגיד שהכלא מיועד עבור צבאות אלמוניים (כמו שניתן לראות די בבירור מהטקסט).

הצעות רבות ומעניינות, להרפתקאות ולדברים שונים שאפשר לעשות עם הדירה. אהבתי הכל.

פורסם ב6 ביולי 2009 בקטגוריה תחרויות על-ידי yoavko | לתגובות - בפורום | Tags: , ,

 

כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר 58-033-358-1). כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer