על העמותההמועדוןהגרעיניםהפעיליםהתנדבותהדף הראשון

 

העמותה

הדף הראשי
על העמותה
על המועדון
הגרעינים
הפעילים
התנדבות


הדף הראשון

הדף הראשון
הפורום
הגילדה
הפאה החמישית
הארכיון

פרוטוקול ישיבת ועד, 12 למארס, 2010

14/03/2010

פרוטוקול ישיבת ועד העמותה למשחקי תפקידים בישראל, שנערכה בתאריך: 12.3.2010

נוכחים:

יו"ר העמותה: ערן מולוט

גזבר העמותה: גילי כהן ארזי

מזכיר העמותה: מיכאל גורודין

עדכונים:

–          עודכן ויקי העמותה, לצורה מסודרת יותר, והועלה עמוד של מידע ארגוני.

–          עדכון לחברי מועדון החודש לא יצא בזמן. עדכון המועדון ייצא מאוחר יותר החודש.

–          אחראי הפורומים רן חסון רוסו הודיע על פרישתו מהתפקיד, הועד מודה לו על עבודה ארוכה קשה ומוצלחת. מכרז לתפקיד ייצא בהודעה נפרדת.

–          הצוות הסטטיסטי עמל על ניסוח פורמט אחיד של סיכומי אירועים, שיוצג לחברי העמותה בנוגע לאירועי הפורים האחרון. המטרה היא לרכז בצורה אחידה ומסודרת סיכומי אירועים ומידע נוסף. כרגע ההתלבטות הראשית היא על פורמט הצגת המידע.

נושאי הדיון:

  1. רישום מותג: הועד קיבל החלטה להצטרף למהלך רישום המותג "אייקון" שיזמה האגודה למדע בדיוני ופנטזיה. אחד השיקולים המרכזיים נגד המהלך היה ההתנגדות לכניסה של העמותה לעימות בין האגודה לאורי אביב על המותג. משהתברר שרק האגודה הגישה את הבקשה, השיקול הזה איבד מערכו. השיקול המרכזי בעד המהמלך: בעוד שלא היינו יוזמים מהלך כזה, מהרגע שיש גוף שמחזיק בבעלות על המותג "אייקון", ההתרשמות של הועד והלך הרוח של חברי העמותה הוא שבמצב כזה לא ייתכן שהעמותה לא תהיה שם גם. בכל התנהלות העניינים סביב הנושא, היו שתי נקודות בעיתיות, שחשוב לועד להדגיש:
    1. הועד התמהמה מאוד בקבלת ההחלטה הזאת. ניתן וצריך היה להחליט בנושא בצורה הלטית ומהירה יותר.
    2. נוצר מצב שבו מהלכים התחילו לזוז, בלי החלטת ועד ובלי פרוטוקול. תהליך רישום המותג התחיל להתקדם, והועד נדרש לתת תשובות כלשהן לאגודה על הצטרפות או אי הצטרפות. בלי החלטת ועד מסודרת, נוצר בלבול בעניין. זה מצב פסול ולא תקין בעליל. כל מהלך של חבר ועד או חבר עמותה חייב להיות רק אחרי  החלטת ועד, שפורסמה בפרוטוקול. אמנם יכול חבר ועד לקבל החלטות אופרטיביות, ולעדכן את הועד והעמותה בדיעבד בהזדמנות הראשונה. אך בשום אופן אין הכוונה לסוגיות מהותיות ורגישות מעין זו.
  2. התקבלה בקשה מועדת הביקורת לדון בשאלת לקיחת אחריות כספית אישית של פעילים בעמותה, כלומר נכונותם לשלם מכספם על טעויות שביצעו. ערן מולוט נמנע מהשתתפןת בדיון כיוון שהציע לשלם מכספו על עלויות אפשריות שעלולות להיות לבלבול וההתמהמהות בעניין רישום המותג. נורמת ההתנהלות בעמותה היא כי פעילים לא נושאים בעצמם בטעויות כספיות של עבודתם. זה אחד המאפיינים החשובים, בעינינו, של עבודה במסגרת עמותה – יכולתו של הגוף לספוג עלויות. בעוד שזאת אכן נורמת ההתלהלות בעמותה, והועד הנוכחי מסכים איתה לחלוטין, לאחר דיון בנושא הגענו למסקנה כי אין כאן שום החלטה רשמית שאנחנו רואים שאפשר לקבל. הנושא הזה רגיש מאוד, וכל החלטה רשמית שתיכנס כנוהל לנהלי העמותה תחייב קביעת גבולות מוגדרים היטב וברורים מאוד, כיוון שברור לכולנו שישנם מצבים קיצוניים שבהם זה כבר לא סביר לסרב לנכונות של אדם לשאת בעלויות של טעויות קיצוניות במיוחד. הועד לא ראה שום דרך סבירה להגדיר בצורה סבירה החלטה פורמלית. מכיוון שלהתרשמותנו הנורמה עודנה חזקה בעמותה, ומקובלת על חברי העמותה, לדעתנו ניתן להשאיר את הנושא הרגיש הזה לשכל הישר ולא לנהלים רשמיים.
  3. עדכון ביגור 10: למרות המאמצים, לא תהיה ממלכה בצורה רשמית, אבל הושגו סיכומים עם חברות החוגים על חלוקת פלאיירים. יש המון משחקים שנראים מאוד מבטיחים, גויסו רוב המתנדבים הדרושים. הועד כבר נרשם למשחקים ומחכה בקוצר רוח.
  4. סיכום פאבקון: הכנס ענה על הציפיות מבחינת כמות המגיעים. נוסה שינוי בפורמט התוכן, שעבר בהצלחה. האירוע נערך במיקום מוצלח ובאוירה טובה. הכנס הסתיים ברווח, ובציפייה גדולה לפאבקון הבא. כה לחי.
  5. סיכום דרקון קץ החורף: הייתה עליה יפה בכמות המשתתפים, והכנס הגיע לסדר גודל של כנס גרעיני חד יומי ממוצע. המטרה היא להמשיך ולהגדיל את הכנס. מבחינת תוכן, הוספת המשחקים האינדיוידואליים, והאירוע ההיתולי בהפסקה התבררו כתוספות מוצלחות ונכונות. אלה מגמות שיש לשמור לקראת האירוע הבא. הכנס הסתיים ברווח. מתוכנן דרקון נוסף לשבועות, כדי להמשיך את המגמה החיובית.
  6. עדכון אייקון: לאחר עבודה קשה של הנוגעים בדבר, נכנס הכסף מאייקונים 2008, 2009, והחזר הוצאות 2007. נכון להיום, העמותה והסינטמטק פיטים. נערכה פגישת סיכום משחקי תפקידים באייקון 2009 של צוות משחקי התפקידים ומנהל אייקון 2009, והוסקו מסקנות לאייקונים הבאים. כמות הפעילויות יותר מהוכפלה לעומת 2008 (השנה הראשונה של מודל הרצועות). וסך כל הכרטיסים שיצאו גדלו ב- 66%. יש לציין כי ב- 2009 לא נספרו פעילויות הילדים כי אלה אורגנו ע"י גורם חיצוני. עדכונים נוספים בנושא:
    1. המשא ומתן על השתתפות העמותה באייקון 2010 מתנהל באופן חיובי מאוד, וצפוי להסתיים בחודש מרץ. הפרטים המדוייקים של המשא ומתן נמסרו בעדכון לחברי העמותה.
    2. הובא לידיעתנו כי הסתיים תהליך רישומה של "העמותה ליצירה בדיונית וספקולטיבית" שתהפוך להיות הגוף הרשמי מאחורי פסטיבל "אייקון". היו"ר שלה הוא איתי קפלינסקי. מתחיל תהליך דיון על מערכות היחסים בין העמותה שלנו לשלהם.

מיכאל גורודין, מזכיר העמותה.

  כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה לקידום משחקי תפקידים בישראל. כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer