על העמותההמועדוןהגרעיניםהפעיליםהתנדבותהדף הראשון

 

העמותה

הדף הראשי
על העמותה
על המועדון
הגרעינים
הפעילים
התנדבות


הדף הראשון

הדף הראשון
הפורום
הגילדה
הפאה החמישית
הארכיון

פרוטוקול ישיבת מליאה, 24 לאפריל, 2010

26/04/2010

העמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר)

מס' רשום 58-0333581

פרוטוקול

אסיפה כללית שלא מן המניין שהתקיימה ביום 24.04.10

נוכחים חברי עמותה: ערן מולוט, יו"ר העמותה, אורי אביב, מאיה אשחר, אייל ברנדס, איתי גרייף, דותן דימט, אוהד הררי, ערן זבולון, גיא פלאוט, הדר רייזמן, ליאת שחר.

משקיפה שחברותה אינה בתוקף: נעמה פרידמן.

  1. בהיעדר מיכאל גורודין מזכיר העמותה, התבקשה האסיפה לבחור מזכיר לאסיפה כללית זו. איתי גרייף הציע את מועמדותו, והיו"ר קרא להצבעה. איתי נבחר ברוב קולות, והחל ברישום הפרוטוקול.
  2. נפתחה האסיפה שלא מן המניין שכונסה לבקשת חברי העמותה להכריע בשאלת הצטרפות העמותה לפסטיבל אייקון 2010. היו"ר פתח את האסיפה בהצגת הנושא.
  3. ההצעות מטעם פסטיבל אייקון נשלחו לחברי העמותה מבעוד מועד, וניתן להם זמן לעבור על ההצעות ולשאול שאלות. משום שאחת משתי ההצעות חולקה לשתי אפשרויות תשלום שונות, היא פוצלה לשם ההצבעה לשתי הצעות שונות. בנוסף, לבקשת חברי העמותה ערן הוסיף לחלופות העומדות בפני האסיפה את האפשרות שלא להצטרף לאייקון השנה. לכן, עמדו בפני האסיפה ארבע חלופות לבחור ביניהן: ניהול מתחם משחקי תפקידים אוטונומי מטעם העמותה, הצעה א'; שילוב בתוך פסטיבל אייקון בדומה לשנתיים האחרונות, שפוצלה לשתי אפשרויות תשלום, הצעה ב'1 והצעה ב'2; והאפשרות לא להיות באייקון.
  4. האסיפה שרה "יומולדת שמח" לחבר העמותה אורי אביב, והחליטה שאין חגיגה בלי עוגה. היו"ר סיפק עוגה.
  5. האסיפה החלה בדיון בין חבריה לגבי החלופות השונות. בין הנקודות שעלו בדיון:

(א)        אין בהצעה א' או בהצעה ב' מגבלה על אורך הפסטיבל, או ציון מספר הימים שבהם יש אירועי משחקי תפקידים או שבהם מופעל מתחם משחקי התפקידים בפסטיבל. צוין לחברי העמותה שמטבע הדברים הצעה ב' מפרטת יותר לגבי היקף משחקי התפקידים בפסטיבל.

(ב)        מתחם לינה לא יהיה באחריותה של העמותה, גם אם תהיה לינה במתחם בו מפעילה העמותה משחקי תפקידים.

(ג)         תחת הצעה א' יש לעמותה שליטה אמנותית וכלכלית חזקה יותר על המתחם, בעוד שבהצעה ב' העמותה היא מנהלת דה-פקטו של משחקי התפקידים באייקון, אבל בשלט רחוק ובאופן יותר עמום.

(ד)        הצעה ב' מבהירה טוב יותר את האחריות של העמותה על תחום משחקי התפקידים באייקון, באמצעות אבני הדרך המפורטות בהצעה.

(ה)        נטען מספר פעמים שהן בהצעה א' והן בהצעה ב', החופש האמנותי של העמותה לגבי משחקי תפקידים זהה. לא כולם השתכנעו מהעניין.

(ו)         במידה ובוחרים באופציה ב', כדאי להשקיע בפתיחות המנגנון בפני הצעות מבחוץ, כדי שאנשים ידעו כיצד להעלות חששות או בעיות לגבי תחום התוכן, משום שבכל מקרה יש לעמותה חופש אמנותי ויכולת גדולה להשפיע על התחום, וכדאי שיידעו חברי קהילה ואנשים מקהל הליבה שלנו כיצד לעשות זאת.

  1. בהתאם לתקנון, יו"ר האסיפה קבע את אופן ההצבעה בין ארבע החלופות: כל חברי העמותה התבקשו לדרג את כל ארבע החלופות מהרצויה ביותר להכי פחות רצויה. מזכיר העמותה אסף ייפויי כוח מחברי עמותה שלא יכלו להגיע והעבירו אותם בזמן. ייפויי הכוח נכתבו באופן זהה לפתקי ההצבעה, ודירגו את כל ארבעת החלופות.
  2. לאחר שקלול הקולות בפיקוח חבר ועדת ביקורת, נבחרה אופציה ב'1.
  3. נקודות חשובות נוספות שעלו בדיון:

(א)        "דרקוניקון" זה שם יותר טוב לכנס מאשר "דרקון".

(ב)        יש לעמותה צוות שימור ידע.

(ג)         הועלתה הנקודה שקיימת תחושה שאייקון לא פונה לשחקני תפקידים ותיקים, אלא לצעירים, ושאולי צריך להשקיע משאבים של העמותה בפנייה לשחקנים ותיקים, וביצירת שחקני תפקידים חדשים, אולי אפילו על חשבון השקעה באייקון.

  1. האסיפה הודתה לחבר העמותה גיא פלאוט על אירוח האסיפה.

ערן מולוט

יו"ר האסיפה הכללית

  כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה לקידום משחקי תפקידים בישראל. כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer