העמותה בפייסבוקחדשות העמוד הראשי ב-RSS
הגעתם לאתר הישן של העמותה למשחקי תפקידים בישראל. האתר החדש זמין כאן.
IA-102 / ערן בן-סער ואמיר איתן

IA-102 – הרפתקת מרוצללים לשלושה משתתפים – ערן בן-סער ואמיר איתן

שימוש בהרפתקה

הרפתקה זו כתובה בצורת "קדימון". מה שתקבלו כאן הוא מצב התחלתי, רשימה של דמויות פועלות והצעות לקווי עלילה. במצב זה, בו המנחה מכיר מראש את הדמויות הפועלות ויודע מה קרה לפני פתיחת ההרפתקה הוא יכול להעביר את העלילה כפי שהוא רוצה מבלי לפגום באיכותה יתר על המידה ומבלי לקבל תכתיבים "מלמעלה".

הקדמה

התאריך: 25 לדצמבר 3602. המקום – טורונטו. הטמפרטורה – מינוס עשרים מעלות (מה ציפיתם, זה חודש דצמבר). בשעה ארבע לפנות בוקר נוחתת טיסה מספר IA-102 של חברת "ארקיע ישראל", חברת התעופה המובילה של ישראל מאז האסון של 3002. בשעה 4:03 מרעידה התפוצצות אדירה את נמל התעופה, מטיסה מספר IA-102 נותרים רק שרידים מפוחמים. צוות חוקרים של רשות התעופה וכן חוקר פדראלי מתחילים לחקור את התאונה.

תקציר עלילתי

חבורה של אנשי מוסד לשעבר שסולקו מהשירות הישראלי בבושת פנים עברו לטורונטו והחליטו לפתוח תא שכירי חרב להשכרה למרבה במחיר. כצעד ראשון הם החליטו להצטייד במיטב אביזרי הלחימה המודרנית ומכיוון שאחד מהם היה איש חבלה מקצועי הוא יצר קשר עם ידידים בישראל וסידר שישלחו לו שלושה ליטרים של חומר נפץ נזיל רב עוצמה.
בצד הישראלי עקבו שני סוכני מוסד אחר השתלשלות העניינים והחליטו לקחת יוזמה ולחסל את תא שכירי החרב כדי למנוע בושות למוסד הישראלי (שכידוע שולט, פחות או יותר, במדינת ישראל החל משנת 2003 והשפעתו עצומה במזרח התיכון החדש). לצורך כך הם יירטו את המטען בדרכו לשדה התעופה והתקינו בו פצצת לחץ שהיתה אמורה להתפוצץ בידיו של איש החבלה.

לרוע המזל בשל תקלה טכנית במטוס חלה עליה פתאומית בלחץ תא המטען בזמן הנחיתה שהפעילה את הפצצה ופוצצה את המטוס, צוותו ויתר המטען.

המצב שנוצר הוא כזה: תא שכירי החרב, אנשי המוסד לשעבר, מודעים לכך שמנסים לחסלם והחשדות שלהם מופנים לכיוון המוסד. המוסד הישראלי שלח את שני אנשיו לטורונטו על מנת להתנקש בשכירי החרב וכן למנוע כל חקירה רצינית בעניין הפיצוץ ואילו שלושת החוקרים(שניים של רשות התעופה ואיש הרשות הפדראלית) עומדים להיכנס לקן של צרעות…

דמויות השחקנים

הארי גרין – הארי גרין הינו סוכן הרשות הפדרלית, וסוכן ממורמר שכמותו לא ראתה הרשות מזה שנים. הארי אומנם בקיא מאד בחוק ובשיטות העבודה של הרשות אך הוא מסוג האנשים שתמיד חושבים שצריך לשלם להם יותר והם אמורים לעשות הרבה פחות. לא שהארי בחור רע, אבל הוא קוטר רציני וחבריו לרשות משתדלים להימנע ממנו. זה כולל, כמובן, את הבוס שלו סגן המנהל סלאריק שמעדיף לשלוח אותו למשימות שיהיו כמה שיותר רחוקות מהבירה. בהתאם לזאת קיבל הארי את משימת החקירה של אסון התעופה בטורונטו.

הארי סוכן מיומן, מקצועי וקטלני (כשעולה הצורך) חסרונותיו היחידים הם, כאמור, הכשרון שלו לקטר ללא הרף וחיבתו היתרה לטיפה המרה (הוא לא אלכוהוליסט, אבל הוא הכי קרוב שאפשר להיות לכך).

ריצ'ארד סטרן – ריצ'ארד סטרן הוא טייס. זה מה שהוא מספר וכך הוא מגדיר את עצמו, אך האמת העצובה היא שלפני שבע שנים איבד ריצ'ארד את השליטה במטוס קל והתרסק, תאונה קשה שפגמה בראייתו. מכיוון שריצ'ארד אלרגי למספר חומרי הרדמה נמנעו הרופאים מלנתח אותו או מלהשתיל לו עיניים חדשות, ריצ'ארד לובש משקפיים וסובל מעיוורון לילה מאז התאונה, רשיון הטיס שלו נשלל ופרק חשוב בחייו הסתיים.

מצד שני רשות התעופה לא ששה לאבד עובד מיומן והכשירה את ריצ'ארד להיות חוקר פנימי של אסונות תעופה. ריצ'ארד מצטיין בעבודתו החדשה, הידע שלו כטייס והחוש הטכני שלו לכלי תעופה הפכו אותו לאחד החוקרים החשובים של רשות התעופה.

מלבד אגו פגום והצורך להמשיך ולהוכיח לכולם שהוא עדיין חשוב, מרכזי, תורם או בלשון פשוטה יותר שהוא "עדיין גבר", לריצ'ארד אין חסרונות ממשיים.

ג'ים לי סיינט – ג'ים לי הוא חוקר של רשות התעופה, חוקר מיוחד לתאונות מיוחדות. ג'ים לי הוא קוסם מיומן שנקרא לחקור תאונות בהן יש חשד לשימוש באמצעי קסם. ג'ים אינו רק קוסם מיומן הוא גם בלש לא קטן ובעל מחשבה מהירה וחריפה. ג'ים מנסה בכל כוחו להידמות לדמות הספרותית האהובה עליו, שרלוק הולמס – בלש בריטי מדהים מהתקופה הויקטוריאנית.

ג'ים מסוגל לשבת שעות בחוסר מעש – רק לבהות ולחשוב, אבל הוא גם מסוגל לזנק בהתקפי אדרנלין מדהימים ולעבוד ללא מנוחה ימים רצופים. ברגע שהוא מתחיל לעבוד בכיוון כלשהו הוא לא ירפה, כמו כלב צייד מיומן.

אותה הגישה קיימת גם באומנות הקסם שלו. אם הוא מנסה לעשות משהו בעזרת קסמים – הוא יצליח ויהי מה. אם הוא נכשל הוא מסוגל להיכנס למצב קטטוני ולחשוב על פתרון חדש שיעבוד.

שכירי החרב

שמעון (שימי) גולדמאכר – בטורונטו שימי לקח לעצמו את הכינוי מייק גולד.

מכל שלושת שכירי החרב שמעון הוא הכי דומיננטי, בחור גבה קומה בגיל 40 ששער לבן מבצבץ בפאותיו. שמעון הוא המתכנן הלוגיסטי של המערכים הצבאיים אותם חברתו מבצעת. הוא גם איש הקשר – הבחור שמנהל את החוזים בעל פה שנוצרים בינו לבין הקליינטים שלו. בתור בחור שיש עליו מעמסה שכזו הוא נהפך להיות עצבני מיום ליום, כתוצאה מכך הוא מעשן בשרשרת.
מהמוסד הוא נזרק לאחר שביצע טבח בשלושה ערבים בבית שאותו המוסד סרק, שמעון הוא גזען מדרגה ראשונה. הוא איגד את החבורה והוא שולט בה ביד רמה. המטרות שהציב לעצמו ולתא לא מערבות שום רגשות ומניעים פוליטיים- מי שמשלם הכי הרבה מקבל את השירות.

בלילות לפעמים הוא מתקשה לישון וכתוצאה מכך הוא עייף רוב שעות היממה.

שמעון הוא אלוף בלוגיסטיקה ותכנון מערכים צבאיים. הוא מוח מתכנן מעולה וגם בעל ידע נרחב בכלי נשק. הוא יודע איך המוסד עובד, מהם הדרכים הפורמאליות והלא פורמאליות של הלוחמה בטרור , הוא יודע מה השוק השחור צריך ויש לו את האמצעים לספק את הדרוש.

יהונתן גלעון – בטורונטו יהונתן לקח לעצמו את הכינוי מארק בלייר. יהונתן הוא המוח של התא. הוא מתכנן את כל הפצצות ויודע מה לבקש במשלוחים. המוח הקרימינאלי שלו העיף אותו מהמוסד במהירות האור. ראשי המוסד, למרות הפוטנציאל שראו בו, ראו בו סכנה הרבה יותר גדולה ו"פיטרו" אותו מהעבודה שלו במוסד. הם לא רצו לקחת אחריות למעשים של יהונתן בשורותיהם.

יהונתן עזב לטורונטו כשאחריו שמירה סביב השעון של המוסד בלי שידע. את העקבות שלו הם איבדו ומצאו לסירוגין מאז שאוגד לתא שכירי החרב. ליהונתן אין מצפון והוא יבנה כל פצצה לפוצץ כל דבר בלי רגשות אשם. יהונתן הוא בפירוש פירומן, הוא מתעקש לראות את הפצצה שהוא בנה בפעולה. הוא מקפיד לעבור על רישומי הזמנות המשלוחים בעצמו אלפי פעם. את החומרים שהוא משיג כמעט אף אחד אחר לא מצליח למצוא.

ההצטיינות שלו בביוכימיה מולקולרית הביאה את הפצצות שלו לסטנדרטים חדשים. ברגע שנודע לשמעון שהועף מהמוסד הוא יצר איתו קשר וחבר אליו.

למרות המומחיות שלו הוא אדם חלש. אין לו שום זכות הבעת דעה בתא. הוא עושה מה שאומרים לו. על דבר אחד הוא לא מוותר וזה על התכנון של הפצצות. בחלק משירותו במוסד הוא גם קיבל הכשרה בנשק חם קל.

מיכאל בוארון – בטורונטו אימץ את השם רוברט גילמור. אין ספק שהוא בן-אדם חזק. את השירות שלו במוסד הוא העביר בלרצוח אנשים, פשוטו כמשמעו. הוא אמנם לא מתכנן את התכנית הגדולה. אבל בכל הקשור לביצוע משימות התגנבות, גניבה, רצח וכ'ו הוא מומחה. לא צריך להסביר לו פעמיים. רק להגיד לו את שם המטרה.

בחור חזק מאד בכל מוח קר ומחושב. מכנים אותו "המכונה" במוסד כי הוא אינו מרגיש כאב. אחד הסיפורים שרצים עליו במוסד: הוא הלך עשרים קילומטרים עם פצע מחדירת כדור בירך שלו.

הוא נאמן מאד לחברים שלו ולעולם לא יפקיר חבר בשטח אויב. לעומת זאת הוא לא מתחשבן בכלל עם האויבים שלו ולא ישאיר אף אחד בחיים עם המשימה מבקשת כך. מוסריות לא מהווה אצלו שיקול.

סוכני המוסד

ברק שביט – ברק הוא ראש תא במוסד, מעמד אליו הגיע בזכות ולא בחסד. מדובר באיש הריגול המושלם – קר, חסר רגשות אשם, פנאט קיצוני בכל הנודע למדינת ישראל וצייתן תמיד. מול זה הוא גאון אסטרטגי, לוחם מיומן ואיש שטח מקצועי ביותר. כינויו במוסד הוא ב' ויש האומרים כי ייתכן ויצליח לטפס למשרת ראש המוסד בבבוא העת.

ברק בן 23, צעיר יחסית לתפקיד אותו הוא ממלא, ולזכותו רשומות מספר לא מבוטל של משימות מוצלחות בישראל ומחוץ לה. הוא אינו נשוי והקשר שלו עם הוריו רופף, מבחינתו המוסד הוא משפחתו.

לברק צלקת מזהה על לחיו הימנית, מזכרת מכדור שהתקרב יותר מדי. אם יש לאיש חסרונות הרי שטרם גילו אותן, אך ללא ספק יתרונו הגדול הוא כשרון המשחק המדהים שלו המאפשר לו ללבוש ולפשוט דמויות ללא הרף וכן לשקר ללא כל סיכוי של היחשפות.

גבע אבן – כן, כן – נין של נין של אבא אבן, אם כי ספק אם אבא אבן היה גאה במעשיו היום. בכל מקרה גבע מודע להיסטוריה המשפחתית וגאה בה. גבע הינו איש שטח של המוסד, אדם הנשלח לבצע דברים, בדרך כלל לא נעימים. בלשון פחות צחה ניתן לכנות את גבע צלף ומתנקש מקצועי.

גבע גילה בתקופת שירותו הצבאי כשרון רציני – אם הוא מכוון, הוא פוגע. גם ממרחקים עצומים ובכלי נשק שלא נועדו כלל לירי צלפים. מכאן דרכו אל המוסד היתה פתוחה וקלה, הוא גוייס לתא של ברק ומייד התאהב בשיטות העבודה של מפקדו. כיום גבע יותר נאמן לברק מאשר למוסד, אך בינתיים לפחות אין בכך קונפליקט.

דמויות אחרות

המנהל ג'ון האוורד – ג'ון הוא מנהל שדה התעופה בטורנטו.
המנהל דן יעקובוביץ – מנהל נמל התעופה הבינלאומי החדש בן גוריון (משם המריאה הטיסה)
יעקב שטייניץ – פקח המטענים של שדה בן גוריון, אחראי על רישום המטען של הטיסה.
שוקי ומעיין – צמד הסבלים שהעמיסו את המטען על הטיסה.
חיים ודני – שומרים בשדה התעופה בן גוריון.
ג'יימי – פקחית הטיסה שפיקחה על נחיתת הטיסה עד לרגע הפיצוץ.
ניל, ג'ף וקולין – כבאי שדה התעופה בטורונטו שכיבו את המטוס הדולק.

פתיחה

ההרפתקה מתחילה במשרדו של ג'ון האוורד, מנהל שדה התעופה של טורונטו. הארי, ריצ'ארד וג'ים מקבלים ממנו תדרוך על המקרה, שמסתכם לרוע המזל ב-"היתה התפוצצות, אין לנו מושג מה קרה – תגלו אתם". הוא גם ידגיש את חשיבות המקרה ואת הצורך הדחוף למצוא מה קרה.

קווי עלילה ראשוניים

  1. חקירה בישראל – בישראל (טיסה קצרה של שעה וחצי מטורונטו) ניתן לחקור את פרטי הטיסה. מה המטען שהועמס עליה? האם משהו היה חשוד? האם מישהו הסתובב בשדה התעופה?
  2. כדי להיות מוכן לקו חקירה זה עליך, המנחה, לדעת את הפרטים הבאים:
    1. חומר הנפץ הנוזלי נשלח בתוך מזוודה שחורה שאותה העביר "יוסי עלמן", דמות פיקטיבית שלא ניתן לאתרה, לשדה התעופה. בזמן העברתה לתא המטען ברק, מחופש לאיש תחזוקה, הצמיד לה את פצצת הלחץ.
    2. אחד מכלבי הגישוש אכן נבח על המזוודה, אך כשפתחו אותה (זה היה לפני שדני הצמיד לה פצצה) מצאו רק שני בקבוקי "טמפו", משקה ישראלי החביב על יורדים בחו"ל וניירות. אנו חייבים להגיד לכם מפורשות מה באמת היה בתוך הטמפו?
    3. לא ניתן לאתר את מקור המזוודה. הסיבה היחידה שהיא הייתה חשודה היא משום שכלב נבח עליה.
  3. חקירה בטורונטו – בטורונטו ניתן לחקור את תהליך הטיסה, אין הרבה מה לגלות כאן. המטוס נחת נחיתה מושלמת, מלבד תקלת לחץ קלה בתא המטען שתוקנה בעזרת קיזוז לחץ. חמש דקות אח"כ, שלוש דקות אחרי שהמטוס נגע בקרקע, הוא התפוצץ לפתע. הקברניט, רובין, היה בדיוק באמצע משפט שיגרתי, לא היתה כל אזהרה.
  4. חקירת שרידי המטוס – לא הרבה יעלה גם כאן, המטוס כולו נאכל בפיצוץ. מומחים לחומרי נפץ ידווחו שהמטוס ללא ספק נהרס על ידי פיצוץ של חומר נפץ נוזלי, סוג יקר ונדיר של חומר נפץ. פיסת מידע זו תוכל להיות מקושרת לבקבוקי הטמפו מישראל. כמו כן היא תפתח חקירה בכיוון של מי בכלל מסוגל להזמין חומר יקר כזה.

המשך העלילה

  1. חקירת המטען – מי הזמין את המזוודה? תשובה: בניירת כתוב שהזמין אותה ניק סיימס. ניק הוא איש קשר של תא שכירי החרב, לא ממש חבר, רק מישהו שמקבל כסף לבצע משלוחים. חקירתו הראשונית של ניק לא תעלה הרבה – הוא יספר שהוא מוכר את הטמפו לכמה יורדים שממש מתים על זה ולא מצליחים להשיג לבד.
    לאחר החקירה הראשונית ידווח ניק לתא שכירי החרב ואלו יחסלו אותו ליתר בטחון. אם הדמויות יחזרו לחקור את ניק שוב באותו יום או למחרת בבוקר הם יגלו את גופתו, אם לא, הם יקראו על זה בחדשות.
  2. חוקרים נוספים – ברק וגבע מגיעים לטורונטו כשהם מתחזים למנהלי חקירה מהצד הישראלי, הם ינסו לתאם מידע עם הדמויות. אם בשלב הזה השחקנים לא יודעים הרבה, ברק ינסה ללחוץ עליהם לחקור את הכיוון של תקלה טכנית בעוד הוא חוקר את הכיוון של הפיגוע. אם הם כבר יודעים יותר מדי – ברק לא ילחץ עליהם, הוא ישלח את גבע לנסות להתנקש בהם באותו לילה (גבע ייכשל שלא באשמתו).
  3. ניסיון התנקשות – לאחר התחקור של ניק ינסו חברי תא שכירי החרב להתנקש בדמויות בניסיון למנוע מהם לחשוף יותר פרטים.

סיכום ביניים

בשלב הזה השחקנים אמורים כבר לחשוד שמשהו מוזר קורה כאן, אחרי הכל ניסו להרוג אותם פעמיים. שכירי החרב מעונינים כרגע בעיקר בחיסול החקירה נגדם, הם מודעים לכך שכנראה יש סוכני מוסד בעקבותיהם ולכן הם עדיין זהירים. ברק וגבע מעונינים בשני דברים: עצירת החקירה וחיסולו של שמעון.

המשך העלילה

מכאן הכל יכול לקרות כאשר המטרות השונות של שלוש הקבוצות(שכירי החרב, סוכני המוסד והחוקרים) מתנגשות. ניתן לחשוף לאט לאט את שכירי החרב דרך חקירת חיסולו של ניק. ניתן לחשוף את ברק וגבע אם יתחילו להתנהג באופן חשוד.

סיום העלילה

העלילה יכולה להסתיים בשלוש דרכים:

  1. להגיע למצב בו החוקרים משתפים פעולה עם ברק על מנת לעצור את שכירי החרב, זו אופציה הפתוחה בעיקר אם הדמויות לא יגלו שברק שתל פצצה במטוס אלא יולכו שולל לחשוב שהפיצוץ הוא באשמת שכירי החרב.
  2. ניתן לעצור הן את שכירי החרב והן את פעילי המוסד, אבל בעוד שכירי החרב יעמדו למשפט סביר שאנשי המוסד יועברו חזרה לישראל במסגרת עסקה ממשלתית שחורה
  3. לעצור רק את אנשי המוסד – הם אחרי הכל אשמים בפיצוץ ובהחלט יתכן קו עלילתי בו שכירי החרב אינם נחשפים.

סיכום

כאמור זהו קדימון, על מנת להריץ אותו כהרפתקה יש צורך בעבודה נוספת. אבל קדימון זה מהווה גם בסיס רעיוני והרפתקת מרוצללים "ריגולית" וגם דוגמה לסגנון ההרפתקות של מרוצללים, הרפתקות של סכנה בעולם של קסם וטכנולוגיה.

פורסם ב6 באוקטובר 2008 בקטגוריה חקירה על-ידי jerusalem | לתגובות - בפורום | Tags: , , , ,

 

כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר 58-033-358-1). כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer