העמותה בפייסבוקחדשות העמוד הראשי ב-RSS
הגעתם לאתר הישן של העמותה למשחקי תפקידים בישראל. האתר החדש זמין כאן.
Run Away Train! / נמרוד נוטע

Run Away Train! נמרוד נוטע

מערכה ראשונה

מקום: צומת מסילות הברזל כק"מ מזרחית למרכז קיבוץ שפיים.

זמן: 23:07

מוקדי אש המלחכים ערמות של שברים מאירים את איזור האסון. שתי הרכבות התנגשו חזיתית במהירות שיא וההרס עצום. חלקי גופות ומטען התפזרו לכל עבר ומנין הנעדרים מגיע כרגע לכ-50. מעריכים ששהו בשתי הרכבות מעל ל-500 איש, רובם ככולם בדרכם חזרה הביתה מיום העבודה המפרך.

צוותי מד"א , חילוץ ומשמרות "גמילות חסדים" כבר הגיעו למקום ועוסקים במלאכה.

ראיות מחשידות באירוע

· הנהגים של שתי הרכבות נמצאו בקרונות האחרונים מנוקזים מדמם.

· אין סימן לפיצוץ על המסילה או באחת מהרכבות

· קופסת הבקרה המקשרת בין המחשב המרכזי (שמתקן את צמצם המסילה בצומת) חובלה ע"י מעט חומר נפץ, המסילות אוחדו ע"י הזזה ידנית(?). קופסת הבקרה נמצאת בסמוך למסילת הברזל וניראית כארון אפרפר ונעול עם הלוגו של רכבת ישראל

· אחד הניצולים יטען שראה דמות קופצת מהרכבת , רצה קדימה ומשיגה אותה , ולאחר כחצי דקה חוזרת ומטפסת עליה שניות לפני הפגיעה.

· פצוע קשה ממלמל על מישהו עם מהירות על טיבעית שעשה טבח (תלש עם ידיו לאנשים את הראשים והידיים) בקרון השני לפני הקטר (זה שנפל על צידו אבל נשאר די שלם).

פעולות במהלך הסצינה

· לקצין אמ"ן מגיעות ידיעות שנותנות אליבי טוב לערבים (הם לא עשו את זה).

· אחראי האירוע הוא קב"ט רכבת ישראל – הוא יצטרך לאסוף את כולם ולחלק את הכוחות לטובת מה שצריך לעשות. יש לציין כי כל מי שמגיע לאירוע צריך באיזשהו שלב להגיע לאחראי. במירס יעדכן אותו האחראי משמרת שבלוח (מדידי משקל מעדכנים את מיקום הרכבות על המסילה – מחולק לקיטעי מסילה) צויין מעבר הרכבת – אבל המחשב עידכן שהצמצם המכוון בין המסילות (בקרה ממוחשבת אוטומטית) הוזז למקומו בזמן.

· החבלן אינו מגלה סימני חבלה בקרון ברכבת או בכל מקום אחר באירוע. על יד מסילת הברזל הרחרחן מצפצף והוא מגלה בסקירה קטנה מסביב שהמדובר בחתיכת עטיפה של חומר נפץ פלסטי תקני להריסת בניינים.

· סוכן השב"כ מקבל את האורח (בעל כורחו). האורח יבקש להסתובב מעט בזירת האירוע ובסוף יבקש לדבר עם אחראי האירוע.

· הכבאי מוצא את הגופה של נהג הקטר בקרון האחרון, שלמה אבל קרה כקרח – אפילו מניסיונו הלא מקצועי הוא מזהה בודאות שהוא מת כבר ממזמן. (למעשה – הערפד ניקז אותו לגמרי, וסגר את הפצע).

· ברנרדו לא יגיד כלום לסוכן על העיניין עד שלא יעבור על רוב האיזור – אם הסוכן ישאל הוא יאמר "All in due time".

· הכומר ברנרדו יכול להוכיח את טענותיו (כיוון שאמונתו חזקה) שהמים הקדושים שבידיו יבערו כמו חומצה על הגופה המחוללת של הנהג המנוקז.

· קצין אמ"ן מקבל דיווח שהפמליה (הכוללת את ראש הממלשה ושר הבטחון לשעבר אהוד ברק, הרמטכ"ל וראש אמ"ן + כמה מאבטחים) מגיעה. הפמליה תבקש מהקב"טית עידכון כללי על האירוע. בסוף העידכון ראש אמ"ן ישאר מאחור ויבקש עידכון אמיתי יותר. הוא יבהיר עד כמה האירוע רציני וידגיש את בקשת הותיקן לשלוח את ברנרדו כיועץ.

· ברנרדו יתחיל לפרט יותר לאחר שראש אמ"ן עוזב. הוא יענה על כל שאלה שכשורה בהבסת הערפדים עצמם. הוא יודע מעט על הקאמרילה ויותר על הסאבאט. על השאר הוא לא יודע כלום. הוא לא ינדב מידע שלא יהיה רלוונטי לסיטואציה.

מערכה שנייה

ישיבת טיכוס עצה כיצד למצוא את הערפדים.

ברנרדו הוא המפתח. הוא יסביר שהערפדים (אציל אנגלי מהמאה השמונה עשרה וה"infant" החדש שלו – "יליד" שנות החמישים מבולגריה) הללו מעט מוטרפים והכנסיה עוקבת אחריהם מזה זמן מה. הוא טוען שהם ביצעו תאונות כאלו גם ביפן וגם לא מזמן באירופה. אין סיבה ברורה למה. הוא טוען שאם ינתן להם פיתוי מספיק גדול , הם יתפתו לשחזר אירוע שכזה.

הקב"טית מקבלת דיווח על כך שהמסילה תוקנה – וכן שואל אותה הסגן שלה האם המשלחת שרי תחבורה שאמורה לסוע על הרכבת בעוד שבוע, בשעות אחה"צ, מת"א לחיפה, תצא כמתוכנן.

ברנרדו יטען שאין שום סיכוי למצוא אותם ולתפוס אותם אלא אם כן הם יצאו החוצה בעצמם.

יש לעודד את השחקנים להסכים לסכן את המשלחת לטובת פתיון שימשוך את הערפדים החוצה. יש לעודד אותם לפרסם את העובדה הנ"ל עד כמה שניתן ובמקביל לדאוג לאמצעי אבטחה/לכידה מתאימים ככל העולה על רוחם ודעתם.

מערכה שלישית – הרכבת

מאד קשה לצפות מה יוחלט כסידורי בטחון בישיבה. הערפדים יצאו והם מתכננים כמקודם לשחק "צ'יקן" עם הרכבות. התכנון הוא להרוג (כל אחד) את הנהג ברכבת, ל"שחק" קצת עם הנוסעים – ואז הלורד (היותר זקן) רץ ומפוצץ את הצמצם בתיבת הבקרה ואילו הצעיר מזיז את הפסים כדי לגרום לנקודת מפגש בין הרכבות. לאחר שעשו זאת כל אחד חוזר ומטפס על הקטר ברכבת שלו… מי שקופץ ראשון = צ'יקן!

יש לשים לב כי הערפדים יוצאים רק לאחר החשכה. הרכבות שאמורות להשתתף בתאונה הן:

הרכבת עם המשלחת שאמורה להגיע מעט אחרי שקיעת השמש והרכבת שיוצאת מבת-גלים מעט לפני השקיעה. שעת השקיעה הסופית המדוברת היא לקראת שש בערב (18:00). הרעיון המוסף של צמד הערפדים המשוגעים הוא שהמשלחת תתפוצץ לעיני קבלת הפנים המחכה על רציף בת גלים (המרוחק ממחלף המסילות כמאתיים מטרים בלבד). אי לכך, התאונה תתרחש בסמוך לבת גלים ולא בצומת הקודמת הסמוכה לגעש-שפיים.

הדמויות

שאול סארקר – קב"ט רשות הנמלים והרכבות

שאול, בן 34, נכנס לתפקיד לפני שלושה חודשים.

שאול נשוי ואב לשני ילדים קטנים (בן 5 ובת שנה).

הוא שירת במג"ב במשך כ-12 שנים והגיע לדרגת סנ"צ (עכשיו במיל'). במג"ב הוא השתתף בפעילויות מבצעיות רבות ובכללן שמר על קשרים עם הימ"מ מפקדת התיאום והקישור בחברון וכמה פעולות מיוחדות.

כשפרש ממג"ב ופנה לאזרחות הוא נכנס למיזם סטארט-אפ שנכשל. בימי הגסיסה האחרונים של המיזם הוא הגיש בקשה למשרת קב"ט רשות הנמלים והרכבות בעיקבות מכרז ממשלתי שהוצא לעיניין.

השעה: בערך תשע בערב

המקום: דירתך ברמת-גן

הטלפון והפלאפון שלך ושל אישתך צלצלו כולם יחד במעין מקהלה מוזרה ומעצבנת. מכיוון שאישתך עסקה בלהרדים את בתכם הקטנה (ניסן בן החמש כבר נרדם מיום ארוך בקיטנה) החלטת לרוץ לכיוון הטלפון בבית ,מכיוון שלקו הזה מחוברים שני מכשירים. הפטרת "רק רגע בבקשה" אל תוך השפורפרת המורמת ובבת אחת נפסק הצילצולים בפלאפונים. הפלאפון שלך, שניצב במטען בסמוך לטלפון, הראה כי השיחה היא מהעבודה.

בחזרה לשפורפרת , על הקו היה יצחק, מנהל משמרת הלילה, "יש לנו בעיה, שאול, היתה תאונה".

כארבעים דקות אח"כ כבר עמדת במקום ההתרחשות.

ציוד

מכשיר "מירס", תג זיהוי, אקדח "הקלר אנד קוך" 0.22 , ארנק ומפתחות.

שמעון (סמי) אלברט – חבלן משטרה

שמעון, יליד אשקלון, הוא בן 26, רווק, גר לבדו בשכונת נווה צדק בת"א.

שמעון השתחרר לפני כמה שנים מיחידת היחס"פ (יחידה לסילוק פצצות) של חיל ההנדסה. התגייסות למשטרה היתה צעד די טיבעי לשמעון, לא רק בגלל הנסיון מהצבא אלא גם בגלל שאביו היה שוטר גם כן (לפני שנפצע ויצא לפנסיה מוקדמת).

שמעון שייך ליחס"פ המשטרתי, אך הוא גם עבר קורס לוט"ר (לוחמה בטרור) וקורס לש"ב (לוחמה בשטח בנוי) וסופח לימ"מ.

תקרית עגומה עם מפקד הימ"מ שילחה אותו למשמרות הערב של נפת נתניה ומרכז שפלת החוף.

שמעון שוקל לעזוב את המשטרה וכבר בירר לגבי לימודים באוניסרסיטה.

השעה: בערך תשע בערב

המקום: מוקד חירום חבלה לנפת השרון.

זה נראה בהתחלה כמו עוד משמרת ערב משעממת. חיים (העמית לצוות לילה) עשה קפה טוב והתחיל המשחק של מכב"י. ואז צלצל הטלפון האדום (כמו שהחברה אוהבים לקרוא לו).

מכיון שהמשחק עיניין אותך פחות (חיים פלט – "דוקא באמצע המשחק?") קמת וענית. מאותו רגע ועד לסיום חמש הדקות הבאות שניכם הייתם בשכפ"צים עם כל הציוד באוטו… נוסעים כמו מטורפים לאורך המסילת רכבת שבאיילון (!). תוך חצי שעה שניכם הגעתם למקום האירוע , מסילת הרכבת בסמוך לשפיים.– שתי רכבות נכנסו אחת בשנייה. התחלתם לפרוק את הרחרחנים ולסרוק את האזור… בנתיים לא מצאתם כלום.

ציוד

מוטורולה (מכשיר קשר), שכפ"ץ מגן מלא, רובה ציד, רובוט גשוש, רחרחן, אקדח אישי (ברטה 9מ"מ), דוקרן, קאטר, פלייר שפיץ.

לאוניד סגל – סוכן שב"כ

לאוניד בן 35, עלה בגיל 4 מפולטיצ'ן שברומניה.

בצבא הוא התגייס ליחידה מובחרת ובמהלך האימון הוא זומן לראיון עלום. מכאן החל הרומן שלו עם השב"כ. לאוניד עבר אימונים מפרכים ולאחר שנתיים קיבל את תג הסוכן הנכסף. לאוניד עבד לא מעט מאז, בעיקר בתיאום עם סוכנויות חוץ. הוא שהה במהלך עבודתו ברומניה, אוסטריה ולאחרונה באיטליה.

לאוניד כרגע מסייע בניהול דו שיח לחתימת הסכם עם הותיקן בחסות ממשלת איטליה.

לאוניד מדבר 7 שפות באופן שוטף בכללן איטלקית, רומנית, אנגלית וגרמנית.

לאוניד חי בגפו, טס הרבה בקו ישראל-איטליה.

השעה: בערך תשע בערב

המקום: דירתך בנתניה.

חזרת לארץ לפני יומיים. זאת היתה אמורה להיות תחילתה של חופשה בסופ"ש. הסופ"ש מתחיל (מבחינתך) מחר. עכשיו מסתבר שלא. הפלאפון צלצל ברגע שהודיעו בחדשות על תאונת רכבות באזור שפיים. זה היה מנשה שמיר, המנהל של "חוץ". הוא ביקש יפה שתגיע לאסור. זה קצת מוזר לך אבל אם מנשה מבקש, אתה לא אומר לא.

רבע שעה ואתה נוסע לאורך המסילה של שפיים – הארוע נראה רע מאד. אתה עוצר את הרכב בצד – מבליח את התג מול השוטר (שזז הצידה) ומתחיל לצעוד לעבר ההריסות.

ציוד

פלאפון ,אקדח סמית' אנד ווסון 9 מ"מ, תג סוכן, ארנק, מפתחות לרכב, מאג-לייט (פנס) ואולר שוויצרי.

אל"מ בנימין נווה – קצין אמ"ן – מחלקת טרור פנים

בנימין בן כמעט 40. הוא נמצא בצהל מעל ל-20 שנה והחזיק בתפקידי מפתח רבים, בינהם מפקד יחידת 5757, מפקד הימ"מ ועתה קצין מדור מחלקת טרור פנים.

בנימין מכיר הפוך על הפוך פעילות טרור – בעיקר של "בני דודינו". עינו החדה מפספסת מעט מאד והוא נחשב לאדם מבריק (ולא רק קצין מבריק).

בנימין הוא בעל תואר ראשון בכלכלה , תואר שני במזרחנות ותואר שלישי בהיסטוריה.

בנימין נשוי ואב לשלושה ילדים המקיימים את מסורת ישראל כהילכתה (הוא דתי – כיפה סרוגה)

השעה: בערך תשע בערב

המקום: המשרד בקריה

הטלפון לא הפסיק לצלצל בחמש דקות האחרונות. כשאתה עסוק אתה בד"כ מתעלם אבל הפעם זה לא עובד. הרמת השפורפרת לימדה אותך שיעור חשוב… בפעם הבאה מאימים – לא משנה מה.

בריצה לקחת את המפתחות מהשולחן, תחבת את האקדח למאחורי המכנסיים, ירידה זריזה במדרגות ואתה מתניע את הסיטרואן. כשאתה עולה על איילון אתה (ה' יסלח לי) מקלל את התנועה המזופתת. רק בסביבות 22:54 אתה מגיע לאזור התאונה. מחריד. פשוט מחריד. שומו שמיים – ההריסות מערבבות אדם ומתכת והכל בוער.

אתה מחנה את הרכב, מבליט את הדרגות, וצועד בעוז קדימה מתחת לפס הצהוב של "אין מעבר". כדאי להציץבמה שקורה כאן לפני שיגיעו הדרגות הכבדות באמת (שר הבטחון בדרך).

ציוד

פלאפון, מכשיר קשר ברכב, אקדח הקלר אנד קוך 0.22, מדי קצין אל"מ בחה"א, ארנק, מפתחות לרכב

דניאל "דני" אלי – בלש מחלק רצח/טרור

בן 31, דני הוא סגן מפקד מחלקת רצח/טרור נפת השרון. הוא כניראה יירש את מקומו של גונדר ברקן כשהלה יעבור תפקיד, אבל כרגע הוא בשטח כמו כולם. כך הוא גם מעדיף. דני נישא לפני שנה ואישתו (בת ה-23) בהריון מתקדם.

דני הוא בעל תואר ראשון בקרימינולוגיה ולומד עכשיו את התואר השני שלו – סוציולגיה וחברה.

דני הוא יליד הארץ, אך בילדותו שהה חמש שנים בארה"ב בעיקבות שליחות של אביו. הוא דובר אנגלית אמריקאית רהוטה.

דני ייצא לקורס קציני משטרה אם יוצע לו התפקיד של מפקד מחלקת רצח.

השעה: בערך תשע בערב

המקום: דירתך בשכונת "נתניה החדשה"

הטלפון צלצל, ברקן היה על הקו.

"מה קורה?", שאלת.

"אל תשאל", אמר ברקן.

"אבל כבר שאלתי", אתה מחזיר את משחק המילים הישן.

" הלוואי שיכולתי להיות עליז כמוך", ברקן נאנח, " קרה משהו איום".

חצי שעה לאחר מכן כבר הסתובבת עם כמה אנשים מזיהוי, תנועה, שוד ועוד כמה מחלקות בנוגע לשתי הרכבות שנכנסו אחת בשנייה מול כביש הגישה לשפיים. ההריסות התפזרו לאורך 2 קילומטרים של מסילת רכבת. חלקים נפלו על גגות שפיים המרוחקים כחמש מאות מטרים מהתאונה.

חלקי גופות נמצאו על העצים בסביבה, וקרון הידרדר לתוך המרכז המסחרי "געש".

הכל בוער אבל אצלך בוער בראש. הרבה דברים מוזרים מצאת דברים שלא מסתדרים. כמו הקרון בגעש שנשאר שלם, אם כי הנוסעים בפנים היו מרוטשים ללא הכר. כמו נהגי הרכבת שנמצאו ללא רוח חיים בקרון האחרון של רכבתו של כל אחד.

מוזר… משהו פה מסריח.

ציוד

אקדח גלוק 9מ"מ, אזיקים,  תעודת בלש, מפתחות לניידת, ארנק, פלאפון ומחסנית נוספת.

מנחם אפלבאום, רב-כבאי – צוות חילוץ

מנחם מחלץ אנשים מכל מיני מצבים מביכים וכמובן גם מכבה שרפות משנת 84. הוא מכיר את כל מה שקרה מאז תודות לזכרונו הממוגרפי.

מנחם שכל את אישתו בגיל 23 (לאחר שהיו נשואים כחצי שנה בלבד). הוא היה יכול להתקדם אך העדיף להישאר בשטח, קרוב לאקשן. יש כאלה שטוענים שמותה של אישתו השפיע עליו בכיוון הזה ויש כאו שטוענים שיש לו משאלת מוות.

מנחם משקיע את עצמו בעבודה עד הסוף. הוא לא מפספס משמרת, מגיע לפני הזמן ומחליף אנשים על ימין ועל שמאל. הוא תמיד יוצא לחופשה בסוף השנה כשנגד רצונו מכריחים אותו לקחת אותה (על מנת שלא יצבור ימים לפרעון).

מנחם הוא האדם הכי עוזר והכי נחמד שיכול להיות לאדם. הוא תמיד אוהב להתבדח, אם כי הצחוק שלו נראה מריר מעט… עצוב מעט.

השעה: בערך תשע בערב

המקום: תחנת כיבוי נפת השרון

קיבלת את ההודעה על ההתנגשות של שתי הרכבות כדקה לאחר שהתאונה התרחשה. לחיצה על ה"כובעון" האדום להפעלת האזעקה ושלוש הניידות והמשאית עזבו חיש קל את התחנה. התאונה ארעה בסמוך לצומת הגישה לשפיים.

היתה לך את ההתרגשות של ארוע. הריגוש והאדרנלין כשהגרזן על ידך והמעיל הצהוב והכובע עליך. רפי נוהג מהר, אבל טוב. טוב הוא עושה את זה ביחד איתך כבר חמש שנים.אבל, שום דבר לא היה יכול להכין אתכם לזה. עם כל הניסיון עד היום – מעולם לא ראיתם תאונה כה מחרידה.

כבאיות מנפות אחרות הגיעו רק אחריכם. היו לכם כחמש עשרה דקות בהן הייתם יכולים לעבוד. לצערך, רק בחמש הדקות האחרונות יכולתם לעבוד לאחר שהחבלן אישר להתקרב לרכבת. כמה אנשים מתו שם בפנים עד אז? כמה יכולת להציל? מה שרה היתה אומרת על ההיסוס שלך? קרוב לודאי שהיתה אומרת שזה נכון לחכות, על מנת שלא תיפגע. אוי שרה – לפחות את לא צריכה לראות את מה שקורה פה…

ציוד

חסח"א (חליפה חסינת אש), גרזן חילוץ, מוט, בלוני חמצן ומסיכה, ארנק.

דב"ש חשוב

ברנרדו צ'אנטנטה – אח ממסדר האבירים המחודש מהותיקן – נשלח כמה שעות לארץ עם איגרת מיוחדת מהוד קדושתו הקרדינל פאראטה – "סגנו" של האפיפיור. צייד ערפדים , מבין מעט מאד אנגלית ומדבר איטלקית או גרמנית.

פורסם ב8 באוקטובר 2008 בקטגוריה חקירה על-ידי jerusalem | לתגובות - בפורום | Tags:

 

כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר 58-033-358-1). כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer