העמותה בפייסבוקחדשות העמוד הראשי ב-RSS
הגעתם לאתר הישן של העמותה למשחקי תפקידים בישראל. האתר החדש זמין כאן.
הכרות עם מרוצללים / ערן בן-סער

מרוצללים הוא אחד ממשחקי התפקידים הנמכרים ביותר בעולם ובארץ.

זהו משחק עתידני המערב אלמנטים של סוגת הסייברפאנק (פאנקיברנטי) וסוגת הפנטזיה, חברת FASA מוציאה לאור את המשחק החל משנת 1990 ומהדורתו השניה ראתה אור בעברית בשנת 1996 דרך חברת אוליב.

המשחק מתרחש בעולם של שנת 2053, תקופה לא כל כך רחוקה בעתיד שלנו. בעוד שסופרי המדע הבדיוני חזו את הטכנולוגיה המואצת, התקדמות המחשבים ושיפור יכולות ההשתלה הקיברנטית, הם לא חלמו על השינויים המהותיים ביותר שקרו בחמישים השנים הראשונות של המאה העשרים ואחת: הקסם חזר לעולם. גמדים, אלפים ואורקים חזרו לצורתם האמיתית וחיים לצד בני האדם. יצורי מיתוסים ואגדות התעוררו ושבו להלך על פני האדמה. הקסם חזר ואיתו מטילי הלחשים, השאמאנים והאומנויות העתיקות.

משחק התפקידים של מרוצללים מבוסס על ארבעה מרכיבי עלילה: עליית העל-תאגידים, חזרת הקסם, טכנולוגיית הקיברנטיקה והמקלעת. עליית העל-תאגידים היא תהליך שהחל כבר היום, לאורך העשור האחרון של המאה העשרים. השוק החופשי תמיד היה חזק מכפי שיכלו ממשלות להבין או לכוון והעולם של 2053 אינו נשלט על ידי ממשלות (או לפחות לא רק על ידי ממשלות) אלא על ידי על-תאגידים, חברות ענק שידם בכל והאמצעים העומדים לרשותם לא מביישים מעצמת- על: צבא פרטי, ממון בלתי נדלה ומאות אלפי עובדים. העל-תאגידים מנהלים את העולם, איש לא בחר בהם וטובת הציבור לא מעניינת אותם.

חזרת הקסם התרחשה באופן הדרגתי מאז שנת 2011. בעולם של מרוצללים אתה יכול לשחק אדם, אלף, גמד טרול או אורק. היי, כולם יצורים תבונתיים, לא? אבל זה עוד לא הכל, בשנת 2053 הקסם הוא אמיתי, ממשי ומהווה חלק בלתי נפרד מחיי היום יום. תוכל לשחק שאמאן השואב את כוחו מטוטמים של חיות טבע ותוכל לשחק קוסם הרמטי המטיל לחשים על ידי שינון נוסחאות.

טכנולוגיית הקיברנטיקה פרושה שתוכל להיות אדם יותר טוב – כבר היום. ולא מדובר במישהו רגיש יותר, אלא במישהו שיכול לראות ממרחק של קילומטר פרעוש מקפץ על גב של כלב )עין טלסקופית חדשה( ולרוץ אליו מהר מספיק כדי לתפוס אותו לפני שהוא נוחת חזרה )רגליים חדשות, תראה את הצבע(. לחבר את הטכנולוגיה לגוף האנושי זה קל. לצאת מזה בן-אדם, אגב, זה קשה יותר.

וכמובן, ישנה המקלעת. בשנת 2053 אתה לא משתמש ברשת, אתה נמצא בתוכה. דקרים מומחים נכנסים לתוך מערכת הדמיה של מציאות וירטואלית שם לכל דבר יש ייצוג ויזואלי. משתמשי מחשבים שוב אינם יושבים מול מסך וליד מקלדת, גופם הפיזי נמצא אולי בעולם האמיתי, אבל חושיהם נמצאים בתוך העולם המופלא של המקלעת. תחשבו על זה כמו להיכנס לתוך משחק וידאו, תחשבו על זה כמו להיות בתוך המחשב, לא לידו.

בעולם של מרוצללים אתה תשחק, כנראה, מישהו מהצללים. מישהו שהעל תאגידים פונים אליו כאשר הם צריכים לעשות משהו מלוכלך. מישהו שלמד לשרוד בעולם האפל והלא אכפתי של שנת 3502, מישהו שבתוך כל הטכנולוגיה, הפשע והקסם מצא דרך חיים מסוכנת אבל מרתקת.


פורסם ב10 באוקטובר 2008 בקטגוריה סקירות על-ידי jerusalem | לתגובות - בפורום | תגים: ,

 

כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר 58-033-358-1). כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer