העמותה בפייסבוקחדשות העמוד הראשי ב-RSS
הגעתם לאתר הישן של העמותה למשחקי תפקידים בישראל. האתר החדש זמין כאן.
אימה ומסתורין בעיר ליאו-גיר / איתי גרייף, מיכאל גורודין

הגיגים על המשחק אפשר למצוא ב"מאחורי אימה ומסתורין בעיר ליאו-גיר"
רקע

חבורת הדמויות היא קבוצה קטנה של סוכנים של ארגון "המחללים", הפועלת במישורי רמיה, המישורים הדרומיים של היבשת. ארגון "המחללים" הוא ארגון סודי-למחצה, הפועל לשמירה על הסדר והשלום ברחבי האזורים המיושבים של היבשת. משימתו העיקרית היא לנסות למנוע מלחמות, אסונות קסומים, התפרצות של מחלות או הרס, וכן הלאה. הוא פועל דרך נציגויות בערים גדולות, שיתופי פעולה עם ארגונים אחרים, אבל בעיקר דרך סוכנים שזהותם סודית הפועלים ברחבי היבשת כדי למנוע קטסטרופות.

בהרפתקה הזו, הקבוצה של טאריו נשלחת לעיר המסחר הגדולה ליאו-גיר משום שיש בעיות בעיר, תופעות מחשידות שונות, וארגון המחללים רוצה שהם יטפלו בנושא. מישהו גנב ממקדש הלהבה הקדושה שני שרידים קדושים, ועל הקבוצה מוטלת המשימה החשובה לטפל בבעיות של העיר. החפצים הקדושים הללו, מגילות המדבר החום והגולגולת המצומקת של הקדוש קאטברט (St. Catbert), נמצאים במקדש הלהבה-הקדושה, אחד המקדשים הגדולים, העשירים והמשפיעים שבליאו-גיר, כבר מאות שנים, ואלפי צליינים עולים לרגל לראות אותם בכל שנה.

זמן ומקום:
(הערה: הדמויות מגיעות לליאו-גיר בזמן שלושת הימים שבהם הירח מלא; משמעות הדבר שגם בלילה, וגם ברחובות שאינם מוארים, יש לרוב מספיק אור כדי לראות לפחות למרחק קצר)

ליאו-גיר היא עיר מסחר גדולה, השוכנת על נהר גיר, בלב מישורי רמיה, בדרום היבשת. בעיר המסחר הגדולה חיים כמיליון תושבים, שביניהם כמעט כל גזע תבוני (במובן שיש לו כסף והוא קונה ומוכר דברים) ברחבי היבשת: בני אדם, גמדים, אורקים, מינוטאורים, קנטאורים, ואפילו אלפים וחצאי אלפים. העיר מנוהלת ביד רמה על-ידי מועצת הנסיכים, אנשים עשירים וגאים המחזיקים בבתי מסחר גדולים, ומנהלים עסקים עם כל היבשת.

בעיר כמה נקודות ציון בולטות: היא מוקפת חומה גבוהה ורחבה, בנויה עץ ואבן, הידועה משום שצידה החיצוני מכוסה בנחושת ממורקת, והמראה מרהיב במיוחד בזריחה או בשקיעה; בצידה הדרומי והצפוני ישנם שערי-הנהר הענקיים, שניתן לסגור ולמנוע מספינות להיכנס אל תוך העיר, ולרוחב הנהר כמה עשרות גשרי עץ ואבן המחברים בין שני צידי העיר.

הנהר גיר חוצה את העיר לשניים, ולכל אורכו ישנם רציפים, מזחים, בתי מלאכה, מחסנים, פונדקים, וכיכרות שם ניתן לשכור קרונות ועגלות, להעמיס סחורות, ולמצוא מלחים, עובדי-נמל, ושאר אנשים הנמצאים קרוב למים. מהזריחה ועד השקיעה, עשרות ומאות סירות וספינות שטות לאורכו של הנהר, עוזבות את העיר או נכנסות אליה, מורידות סחורות או מעמיסות נוסעים. בלילה, בגלל סכנת ההתנגשות, כמעט ואין תנועה על הנהר, מלבד מדי פעם סירות קטנות של משמר העיר.

משום שהעיר חצויה לשניים, יש לה בעצם שני אזורים מרכזיים: בחלק המערבי ניתן לראות את מגדלי הנסיכים, המגדלים הגבוהים הצופים על כל העיר שמהם מנהלים הנסיכים את ענייניהם ויושבים במועצתם, בתי המסחר והבנקים, בניינים רחבים מכוסי שיש, עם עמודים מעוטרים ופסלים גבוהים המצביעים על עושרם הרב, וההיכלים האליפטיים, המחוברים בגשרים עדינים, של האקדמיה לכשף, בית הספר הגבוה לקוסמים. בלב האזור המזרחי של העיר ישנה הכיכר הגדולה, אזור ריבועי נרחב עם מרצפות לבנות רחבות ושדרת עצים ירוקי-עד, שמסביבו בתי המקדש הרבים שבעיר, שהגדול ביניהם הוא מקדש הלהבה הקדושה. במרחק הליכה קצר מהכיכר הגדולה, נמצא השוק הגדול, כיכר עגולה גדולה שגם ביום וגם בלילה ניתן למצוא בה דוכנים רבים המוכרים כל דבר שניתן לדמיין, כאשר מהשוק הגדול יוצאת שדרת בתי הגילדה, היכלי עץ ואבן, המנהלים את ענייניהם של כל בעלי המלאכה בעיר, בין אם נפחים או סנדלרים, ובין אם מתנקשים או אלכימאים.

קסם:
בעיר ליאו-גיר אקדמיה לכשף, אז כמובן שהיא אינה זרה לקסם. בשדרות העשירות וברחובות הגדולים יש מנורות קסומות הפועלות בלילה, ולעיתים נדירות ניתן לראות סוחר עשיר מגיע על העיר, רוכב על שטיח מעופף או על סוס מכונף. לבתי המסחר הגדולים, בתי הגילדות וכן הלאה, יש פעמים רבות הגנות קסומות מפני פריצות וריגול. כך שהקסם קיים בליאו-גיר, אבל אינו נפוץ במיוחד.

מלבד קוסמים, הלומדים את מלאכתם ומטילים לחשים, ישנם דרואידים נדירים היכולים להשפיע על סביבתם, על טבע, מזג האוויר, וחיות (וגם הגזעים התבוניים, שהם בעלי-חיים גם), אולם הם אף פעם לא נכנסים לתוך ערים.

לכוהנים, עם זאת, אין כוחות קסומים הניתנים להם על-ידי האלים. הם משרתים את האלים בנאמנות ובאמונה, אך לא מקבלים בתמורה דבר. יש בין הכוהנים כאלו שלמדו קסם, והם יכולים להטיל לחשים בדיוק כמו קוסמים, אבל זה נדיר.

אירועים שהתרחשו:
לפני שהדמויות הגיעו אל העיר, התרחשו מספר דברים שמכינים את הרקע להרפתקה הזו.

בעיר ליאו-גיר ישנה אקדמיה לכשפים. יום אחד קייצי, חבורת סטודנטים מצטיינים שיכורים, כחלק מהתעלול המסורתי של סיום הלימודים, שיחקו בשד שבבקבוק. לצערם הרב, הוא השתחרר. השד טס לקצה השני של העיר, מסיבות ששמורות עימו, אל גופו של הכוהן הישר וטוב הלב צ'ים, שם השתלט עליו והכריח אותו להתחיל לתכנן מזימה אפלה לשדידת אוצר המקדש.

לאחר יום מייסר, החליטו התלמידים המצטיינים לגלות לראש האקדמיה האלפריק שהשד השתחרר. הוא אמר להם לא לספר לאף אחד, כדי לא לפגוע במוניטין של האקדמיה. במקום זאת גייס באחת את תלמידיו המצטיינים ללכת לרחובות כדי לאתר את השד. הסיפור כיסוי שנתנו לחבריהם לכיתה הוא שהם הולכים להילחם בכנופיות הרחוב המציקות שמשתמשות בקסמים. משום שגם זה בעצם לא חוקי, אז גם את זה הם שומרים בסוד, אם כי קצת פחות. התלמידים מחפשים את השד, מבלי לדעת בהתחלה שהוא השתלט על גופו של צ'ים.

בינתיים, צ'ים יצר קשר עם גנבי הקטקומבות, אנשי העכברוש, ושכנע אותם לשדוד את המקדש עם עזרה מבפנים. הם עשו זאת, והתחילו למכור את החפצים הגנובים ולפזר את הכספים ברחבי האזורים המפוקפקים של העיר.

לאחר השוד, ראש המקדש מוזיל נחרד לגלות שהשרידים המקודשים נעלמו. הוא לא יכול לספר לאף אחד, כי זה יפגע אנושות במוניטין של המקדש, ועל כן מחליט לנסות לגלות את מיקום השרידים מבלי לגלות לאיש. באותו זמן, הוא צריך למנוע מהנושים של בנק קרן השפע לבוא ולגבות את הריבית שלהם, משום שכתוצאה מהשוד, אין לו את הכסף לשלם להם. הוא משתמש בחלק מהכוהנים שלו, הכוהנים בשחור, כדי לנסות למצוא את השרידים.

לפתע צ'ים נעלם, וראש המקדש מתחיל לחשוד בו. הסיבה שצ'ים נעלם היא משום שאמונתו עזרה לו לעמוד אל מול השד לזמן קצר, מספיק זמן כדי להגיע אל הצוענים ולקנות קמיע שידכא את פעילות השד. הקמע אינו מושלם, אך מספיק כדי להתחיל בחיפושים אחר השרידים. לצ'ים יש רמזים, כי הוא יודע שעבד עם אנשי העכברוש, אבל הוא לא מעיז לחזור למקדש פן יאלץ להתוודות ולשלם על פשעיו, מבלי שתינתן לו ההזדמנות לכפר עליהם. על כן הוא משתף פעולה עם אחת מכנופיות הרחוב, שעם חבריה עבד בעבר כדי לנסות לשקם אותם ולהחזירם לחברה.

באופן בלתי תלוי, ההרפתקה מתרחשת בימי הירח המלא, ואיש זאב אכזרי מסתובב בלילות בעיר.

הדמויות מגיעות לעיר כאשר התלמידים המצטיינים והכוהנים בשחור מסתובבים ברחובות, מחפשים איש אחר מה שהאחראי עליהם אמר להם לחפש; הכנופיות רחוב הולכות מכות עם התלמידים; אנשי העכברוש מוכרים את הרכוש הגנוב מהמקדש; נציגים קשוחים מבית המסחר "קרן השפע" לוחצים על המקדש לקבל את הכסף שלהם, ובינתיים קונים רכוש גנוב מאנשי העכברוש ומוכרים אותו בשוק; צ'ים וחבריו מחפשים אחר השרידים הקדושים ומנסים להתחמק מרודפיהם; משמר העיר רודף אחר איש הזאב; ואיש הזאב אוכל את כל מי שהוא פוגש.

רשימת סצינות חשובות (הסדר גמיש):
1. הדמויות מגיעות לליאו-גיר, ומרגישות את האווירה.
2. בלא סדר מסוים, הדמויות נתקלות בארבעה אובייקטים חשובים לחלק הראשון של המשחק:
a. שוברי הרגליים של "קרן שפע" (או ליד המקדש, או בדיבור צפוף עם אנשי העכברוש)
b. אנשי העכברוש (או מתגנבים ליד המקדש, או עם שוברי הרגליים של "קרן שפע", או בסביבות כניסה כלשהי לקטקומבות, שאז הם נעלמים מטה-מטה)
c. הכוהנים בשחור (מסתובבים בעיר, נראים נחושים בדעתם)
d. מאבק קצר בין כנופיית רחוב לבין תלמידים מצטיינים.\
3. הדמויות נחות בפונדק לאחר המסע המפרך ושומעות שמועות: לדוגמא, לגבי הכוהנים שמסתובבים ומחפשים משהו או מישהו, ולגבי איש הזאב.
4. הדמויות הולכות למקדש, פוגשות את ראש המקדש, והמסתורין מתחיל.
5. הדמויות פוגשות באובייקטים של המשחק: כנופיית רחוב, אנשי העכברוש, איש הזאב וכן הלאה.
6. הדמויות מדברות עם התלמידים המצטיינים ו/או הכוהנים בשחור.
7. הדמויות הולכות לבקר אצל הצוענים, ומגלות מידע חשוב.
8. הדמויות פוגשות את צ'ים ואת חבריו (בנפרד או ביחד).
9. הדמויות מבקרות בקטקומבות, בחיפוש אחר אנשי העכברוש, ו/או צ'ים, ו/או השד, ו/או החפצים הקדושים.
10. הדמויות מבינות שהשד נמצא בצ'ים, ואז השד משתלט על צ'ים ועושה להן הרבה בעיות.
11. הדמויות מבינות את היקף הבעיה, ומחליטות על פתרון אפשרי: לדוגמא, להביא את צ'ים לאקדמיה לכשף, או למשל למצוא את החפצים הקדושים.
12. סצינת סיום באקדמיה לכשף או במקדש, שם הדמויות חושפות בפני האחראי הרלוונטי שהן יודעות הכול, וראש המחללים מופיע, טופח להן על השכם, ומבקש מהן לא לספר כלום לאף אחד, אף פעם.

אובייקטים במשחק
כנופיות רחוב.
1. מאפיינים:
– כנופיית רחוב כוללת כשלושה-ארבעה בני נוער, מכשף אחד או שניים, והשאר סתם קשוחים.
– כנופיות רחוב בדרך כלל כוללות בני אדם, אלפים, חצאי אלפים, וחצאי גמדים.
– הם הולכים בבגדים מחוספסים, ויש להם סכינים ומקלות.
– לפעמים יש להם מידע לגבי שמועות ומאורעות ברחבי העיר.
2. למה הם מגיבים:
– חברי הכנופיות נמצאים רוב הזמן ברחוב, בעיקר בשעות הצהריים המאוחרות ובערבים.
– הם מטרידים עוברים ושבים, כך שהדמויות יכולות לראות אותם עושים זאת.
– אם יש חברי כנופיות יריבות, או התלמידים המצטיינים באזור, אז הם ילכו איתם מכות.
3. אינטראקציות:
– הדמויות לרוב יתקלו בחברי הכנופיות כשהם קשוחים וגסי רוח.
– שמיעת שמועות: אם הדמויות משחדות את חברי הכנופיה, או מביסות אותם בקרב, הם יוכלו לקבל מהם מידע.
– הולכה: אם הדמויות משחדות את חברי הכנופיה, הם יוכלו להפנות את הדמויות לרובע הצוענים, לכניסות לקטקומבות, או לכנופיה שאיתה עבד צ'ים.
4. שימוש עלילתי:
– חברי הכנופיות משמשים להכניס קצת אקשן, להציג את חיי הרחוב של ליאו-גיר, ולספק לדמויות מידע לגבי הנוכחות של התלמידים המצטיינים ברחוב, רמזים לגבי אנשי העכברוש והעובדה שהם שודדים דברים ומוכרים ציוד גנוב, ולגבי הצוענים.

איש זאב1.
מאפיינים:
– איש הזאב הוא יחיד, והוא מופיע רק בלילה.
– איש הזאב מסוכן וקטלני, וקשה מאוד לפגוע בו.
2. למה הוא מגיב:
– איש הזאב קיים בגלל הירח המלא. כאשר לא יהיה יותר ירח מלא, לא יהיה יותר איש זאב. על כן, הוא מסתובב רק בלילה.
3. אינטראקציות:
– הדמויות תמיד יתקלו באיש זאב כשהוא במצב רוח רצחני, והדבר היחידי שהוא יעשה זה להילחם בהם.
4. שימוש עלילתי:
– איש הזאב משמש להכניס אקשן, וכדי שהדמויות לא יסתובבו כל הלילה בלי לישון ובלי לנוח. הוא גם משמש להוסיף אווירה של אימה ומסתורין למשחק.

משרד של “קרן שפע”
1. מאפיינים:
– במשרד של “קרן שפע” יש פקיד, מינוטאור חביב עם משקפיים שמדבר ברכות.
– במשרד יש כמה שומרי ראש מינוטאורים קשוחים מאוד, ככה שאי אפשר לעשות צרות.
– הפקיד של “קרן שפע” מכיר חלק מהשמועות שמסתובבות בעיר.
2. למה הוא מגיב:
– “קרן שפע” רוצים שמקדש הלהבה הקדושה יחזירו להם את החובות שלהם.
– הם מעוניינים למכור את החפצים הגנובים שאנשי העכברוש מכרו להם, ואת זה הם יעשו או בשוק או אצל הצוענים.
3. אינטראקציות:
– נידוב מידע: הפקיד במשרד ינדב מידע אם הדמויות ישחדו אותו, יצליחו לעבוד עליו, או יקנו ממנו רכוש בהרבה יותר מהשווי האמיתי שלו.
4. שימושים עלילתיים:
– המשרד של “קרן שפע” יכנס למשחק אם הדמויות ילכו לדבר איתם.
– המשרד של “קרן שפע” מפעיל לחץ על מקדש הלהבה הקדושה, שיחזירו להם את חובותיהם.
– אם לדמויות חסר מידע בשלב מאוחר של המשחק, שוברי הרגליים של “קרן שפע” יכולים "ללוות" את הדמויות לכאן, והפקיד יספק להם מידע הנחוץ להבנת ההרפתקה.

שוברי-רגליים של “קרן שפע"
1. מאפיינים:
– שוברי הרגליים מסתובבים בקבוצות של שלושה בדרך כלל.
– הם בדרך כלל כוללים שני מינוטאורים וגמד, או שני גמדים ומינוטאור.
– גם המינוטאורים וגם הגמדים חמושים בגרזנים גדולים המתאימים למידותיהם, ושריונות עור שחורים מחוזקים.
– יש להם הרבה חוצפה.
2. למה הם מגיבים:
– שוברי הרגליים נשלחים על-ידי המשרד של “קרן שפע” כדי להבהיר למקדש שהם מחכים לחובות שלהם.
– ניתן לראות את שוברי הרגליים בלילה, קונים מאנשי העכברוש חפצים גנובים.
3. אינטראקציות:
– נידוב מידע: שוברי הרגליים ינדבו מידע אם הדמויות יעבדו עליהם, או ישחדו אותם. אם הם יחשבו שהדמויות מנסות להפליל את "קרן-שפע", הם לא ינדבו מידע.
– לחימה: אם הדמויות טיפשות מספיק כדי להילחם בשוברי הרגליים, הם יקרעו להם את הצורה, עד שהדמויות יברחו, או שמשמר העיר יבוא להציל אותם.
– הולכה: אם הדמויות יעקבו אחריהם, הם יכולות לגלות היכן נמצאים אנשי העכברוש, ולראות את שוברי-הרגליים של "קרן שפע" קונים רכוש גנוב מהם.
4. שימוש עלילתי:
– שוברי הרגליים נועדו להבהיר לשחקנים שהמקדש בסוג מסוים של צרה כספית, מה שמרמז שחסר לו כסף בגלל הגניבה.
– שוברי הרגליים יכולים להוביל את הדמויות אל אנשי העכברוש, כי הם ידברו איתם ויקנו מהם חפצים גנובים.

כוהנים בשחור
1. מאפיינים:
– הכוהנים בשחור בדרך כלל מסתובבים בקבוצות של ארבעה, כשאחד מהם הוא מנהיג.
– הקבוצה כוללת בדרך כלל בני אדם, אורקים וגמדים.
– הכוהנים לובשים בגדים נוחים ועשויים היטב, כאשר למנהיג הרבה פעמים שרשרת כסף המסמלת את מעמדו.
– הם לרוב נושאים סכינים ארוכות, או אלות ברזל. לעיתים למנהיג יש חרב.
– כל הכוהנים מכירים את צ'ים, יודעים איך הוא נראה ואיפה הוא מסתובב לרוב; הם יודעים שהוא נעלם מהמקדש, והם מחפשים אחריו בפקודת ראש המקדש, אך לא יודעים למה.
2. למה הם מגיבים:
– הכוהנים בשחור מתחילים להסתובב בעיר כיומיים לפני שהדמויות מגיעות אליה. הם מחפשים אחר צ'ים, משום שהשרידים הקדושים נעלמו מהמקדש. אם הם יראו את צ'ים, הם ינסו לחטוף אותו ולהחזיר אותו חזרה למקדש. אם מישהו יעמוד בדרכם, הם לאו דווקא ינסו להרוג אותו, אבל ינסו לחזור עם צ'ים בדרך המהירה והיעילה ביותר.
3. אינטראקציות:
– נידוב מידע: אם הדמויות יצליחו לעבוד על הכוהנים בשחור, למשוך אותם בלשונם, או משהו כזה, הם יצליחו לגלות שהם מחפשים אחר צ'ים. שוחד לא יעבוד עליהם, וגם איומים לא. אם הם יעקבו אחריהם כשהם מסתובבים ושואלים שאלות, הם יוכלו לגלות שהם מחפשים אחר צ'ים.
– לחימה: אם הדמויות ילחמו בכוהנים בשחור, הם ילחמו בהם חזרה, וידווחו למקדש שהם מפריעים להם במשימתם; ראש המקדש יגיב בהתאם.
– הולכה: בהתאם לשלב במשחק, ייתכן שהכוהנים בשחור יגלו היכן נמצא צ'ים, או היכן הוא היה; במקרה כזה, אם עוקבים אחריהם מבלי שישימו לב, הם יכולים להוביל את הדמויות אל מחנה הצוענים, או אל הקטקומבות.
4. שימוש עלילתי:
– הכוהנים בשחור משמשים כדאי להכניס קצת אקשן, וכדי להעביר לדמויות שני פריטי מידע חשובים: האחד, שאכן נעלמו חפצים קדושים מהמקדש, וראש המקדש משקר להם, והשני, שצ'ים הוא החשוד העיקרי בגניבה.

צ'ים
1. מאפיינים:
– צ'ים הוא בן אדם, לבוש בבגדי סוחר פשוטים. הוא נראה עייף ורזה.
– צ'ים מסתובב עם מקל הליכה כבד, ועם חרב קצרה מוסתרת בבגדיו. הוא לא לוחם מוכשר במיוחד.
– לצ'ים יש מדליון, מכוסה רונות ומעניין למראה, בתוך החולצה. לאדם הנכון, הוא מקרין קסם.
– ישנו שד המקנן בגופו של צ'ים, שהוא מודע אליו, אך לא יודע כיצד להיפטר ממנו.
2. למה הוא מגיב:
– צ'ים מחפש אחר החפצים הקדושים. הדמויות יכולות לפגוש אותו בקטקומבות, כשהוא מחפש אחר מאורת אנשי העכברוש, או ברחוב, עם הכנופיה שעוזרת לו, כשהוא מחפש אחר רמזים.
3. אינטראקציות:
– נידוב מידע: אם צ'ים ישתכנע שהדמויות מנסות לפתור את הבעיה ולמצוא את החפצים הקדושים, הוא יספר להם מה שקרה איתו ומה שהוא יודע. אם הוא יחשוב שהם מנסים להחזיר אותו למקדש, הוא ינסה להימלט מהם ולהמשיך בחיפוש.
– לחימה: אם הדמויות ילחמו בצ'ים, הוא ינסה להגן על עצמו כמיטב יכולתו, ואז ינסה להימלט או אל מחסה הכנופיה, או אם הדמויות מצאו אותו שם, אל הקטקומבות.
4. שימושים עלילתיים:
– צ'ים הוא המניע של העלילה, ונועד לספק לדמויות את המידע שיקדם את העלילה ואת ההבנה שלהן את הסיפור. הוא נכנס לסיפור כאשר הדמויות מוכנות לשלב הבא בעלילה, ויש להן מספיק מידע כדי להבין מה הוא מספר להן.

הכנופיה של צ'ים
1. מאפיינים:
– הם זהים לכנופיית רחוב, חוץ אולי מזה שיש להם שפת קללות עשירה יותר.
2. למה הוא מגיב:
– הכנופיה של צ'ים רוצה להגן על צ'ים. אם צ'ים נמצא בסכנה לדעתם, הם ינסו למנוע ממנו להיפגע, גם על-ידי שימוש באלימות.
3. אינטראקציות:
– הגנה: כנופיית הרחוב הזו תנסה להגן על צ'ים, לא בכל מחיר, אבל בהחלט בעיקשות ובהתמדה.
– נידוב מידע: אם חברי הכנופיה ישתכנעו שהדמויות רוצות בטובתו של צ'ים, הם יוליכו אותן לצ'ים. אם הדמויות עוקבות אחרי חברי הכנופיה מבלי שרואים אותן, הן ימצאו את צ'ים גם בדרך זו.
4. שימושים עלילתיים:
– הנערים בכנופיה של צ'ים אמורים להוביל את הדמויות לצ'ים במידה והן מוצאות אותם קודם.
– אם הן מצליחות למצוא את צ'ים אחרת, אז הילדים אמורים למנוע מהדמויות אוטומטית לחטוף את צ'ים וללכת איתו למקדש.

תלמידים מצטיינים
1. מאפיינים:
– בין שניים לשלושה בני אדם או אלפים, לבושי גלימות סגולות של בוגרי האקדמיה.
– לתלמידים המצטיינים לרוב מטות הליכה כבדים. לעיתים לאחד מהם יהיה סכין. הם לא יודעים להילחם.
– לרוב, הם יעופו בתוך שדות-מגן שיעצרו את רוב הלחשים של חברי הכנופיות.
– יש להם לחשי הגנה, ולחשים מועילים, אבל אין להם לחשי התקפה כמו שלחברי הכנופיות יש.
2. למה הם מגיבים:
– התלמידים המצטיינים מסתובבים ברחוב ומחפשים אחר סימנים להימצאות השד. בשלב מסוים בעלילה הם ישמעו על הכוהן שביקר אצל הצוענים כדי לקבל עזרה, ויחשבו שאולי השד נכנס לגופו, ויחפשו אחריו.
3. אינטראקציות:
– לחימה: התלמידים לא נלחמים יותר מדי טוב. אם הדמויות תוקפות אותם, הם יברחו.
– נידוב מידע: ראש האקדמיה הדגיש לתלמידים לשמור על העובדה שהשד ברח בסוד. אבל הם לא מתוחכמים במיוחד, ואפשר לעבוד עליהם ולגלות את פרט המידע הזה.
– הולכה: חלק מהתלמידים מחפשים אחר השד בקטקומבות. הדמויות יכולות לעקוב אחריהם, ולגלות את הכניסה לקטקומבות, ואת הימצאות אנשי העכברוש שם. חוץ מזה, אם עובדים עליהם, התלמידים יכולים להכניס את הדמויות לפגוש את ראש האקדמיה. בסופו של דבר, הם יצליחו לאתר את צ'ים (הם קוסמים מצטיינים אחרי הכול), וכשהם יעשו זאת, אפשר לעקוב אחריהם ולמצוא את צ'ים.
4. שימושים עלילתיים:
– מטרת התלמידים המצטיינים לספק לשחקנים מידע לגבי כך ששד ברח מהבקבוק שלו באקדמיה לכשף. זה פרט מידע שנועד להסביר את השינוי בהתנהגות של צ'ים.

צוענים
1. מאפיינים:
– אם פוגשים אותם ברובע שלהם, יש עשרות צוענים וצועניות, ילדים וילדות, זקנים וזקנות, ובטח סוסים, חמורים, עזים, ועוד כהנה וכהנה.
– הדובר של הצוענים הוא פא פורל (Fa Porel), צועני גבוה, שחום עור, חזק ומרשים.
– לצוענים יש כמה וכמה בחורים צעירים חמושים בחרבות מעוקלות, למקרה שמתחילות צרות.
– לצוענים יש את סבתא פום הזקנה (Ol' Nanny Foom), מגדת העתידות שלהם, שמכרה לצ'ים את המדליון הקסום שלו.
2. למה הוא מגיב:
– הדמויות יפגשו את הצוענים אם הן יגיעו אל רובע הצוענים לדבר איתם. הרובע פתוח רק ביום – בלילה הם סוגרים את השערים מפחד איש הזאב.
3. אינטראקציות:
– נידוב מידע: אם הדמויות משחדות את הצוענים, או משכנעות או מדגימות להם שהן רוצות בטובתו של צ'ים, או בטובת הכלל, הצוענים יסכימו לספר להן שצ'ים בא אליהם וקנה מדליון שנועד להגן עליו מדיבוק של שד. הם לא יודעים מהיכן השד, או לאן צ'ים הלך.
– שמיעת שמועות: הצוענים יכולים לספק לדמויות שמועות רבות לגבי מה שקורה בעיר, אפילו אם הן לא משחדות אותם, אלא רק נחמדות ומנומסות.
4. שימושים עלילתיים:
– הצוענים נועדו לספק לדמויות מידע לגבי זה שישנו שד בתוך צ'ים. במידה והמנחה צריך, אז הם יכולים לספק גם מידע לגבי הכוהנים בשחור והתלמידים המצטיינים, ששאלו אותם לגבי צ'ים או השד, בהתאמה.

אנשי עכברוש
1. מאפיינים:
– בדרך כלל מופיעים רק שני אנשי עכברוש, לפעמים אחד.
– אנשי עכברוש נראים כמו עכברושים בגודל אדם, ההולכים על שתיים, עם זנב וידיים גמישות.
– הם בדרך כלל לבושים רק בחזיות עור, ונושאים פגיונות או חרבות קצרות, וגלימות אפורות גדולות שמכסות אותם אם הם מסתובבים בחוץ.
– הם פחדנים, ולא חזקים במיוחד, אבל זריזים מאוד, ויודעים הרבה.
2. למה הוא מגיב:
– אנשי עכברוש יופיעו מעל לפני השטח רק כדי לקנות או לגנוב רכוש גנוב.
– אם חודרים לקטקומבות שלהם, אז יפגשו אותם די מהר, והם ינסו להניע פולשים מלחדור לשטח שלהם. במידה ושקרים או אלימות לא יעזרו, הם ישקלו למסור מידע.
3. אינטראקציות:
– לחימה: אם הדמויות תוקפות את אנשי העכברוש, הם יגנו על עצמם. אם הדמויות נראות חלשות, הם ינסו להרוג או לשתק אותן, ולשדוד אותן. אם הן נראות חזקות, הם ינסו להימלט מבלי להיפגע יותר מדי.
– נידוב מידע: אם הדמויות משחדות את אנשי העכברוש, או מביסות אותם בקרב, הם יספרו להן על כך שצ'ים סיפק להם עזרה מבפנים כדי לחדור למקדש, שהם שדדו את החפצים הקדושים, חפצי אמנות אחרים והכסף של המקדש, ומכרו את החפצים ל"קרן שפע" (חוץ מהחפצים הקדושים, שעדיין במאורה שלהם).
– הולכה: הדמויות יכולות לעקוב אחרי אנשי העכברוש, ולגלות את הכניסה לקטקומבות, ולראות אותם מוכרים חפצים גנובים ל"קרן שפע". כמו-כן, אם המנחה צריך, הוא יכול שצ'ים ימצא את אנשי העכברוש, בזמן שהדמויות עוקבות אחרי אנשי העכברוש.
– שמיעת שמועות: מכיוון שהם נמצאים כמעט בכל מקום, הם יכולים לספק לדמויות מידע לגבי דברים אחרים שקורים בעיר, כמו למשל לגבי התלמידים המצטיינים, או איש הזאב. הם יספקו שמועות רק אם ישחדו אותם ויהיו נחמדים אליהם.
4. שימושים עלילתיים:
– אנשי עכברוש נועדו לספק לשחקנים את המידע היכן נמצאים החפצים הקדושים, והמכשול שמאתגר אותם בדרך להשיג אותם.
– אפשר לשים אותם מעל לפני השטח כדי להראות היכן הכניסות לקטקומבות, שהם בקשר עם שוברי הרגליים של קרן השפע, ושהם מוכרים להם דברים.

ראש המקדש מוזיל
1. מאפיינים:
– ראש המקדש מוזיל לא יצא מהמקדש, אלא במקרה חירום או מסיבה דחופה ביותר.
– במקדש הוא נמצא לרוב במשרד שלו, חדר העבודה שלו, או בלילה בחדר השינה שלו.
– במהלך היום הוא לובש גלימות לבנות רחבות ועשירות בעיטורים, טבעות זהב, ושרשרת זהב כבדה המסמנת את מעמדו. הוא אינו חמוש.
– ראש המקדש מודע כמובן לכך שהשרידים הקדושים, והרבה מאוד חפצי אמנות, נגנבו מהמקדש, ורואה בצ'ים האחראי לכך.
2. למה הוא מגיב:
– ראש המקדש מגיב לשוד, ויתחיל לפעול לחפש אחר צ'ים מייד כשצ'ים יברח והוא יתחיל לחשוד בו.
– אחרי שהדמויות מגיעות לשם, אם הוא חושב שהן חושדות במשהו (כי הן חוזרות לדבר איתו פעם שנייה, אולי) הוא יורה לכוהנים בשחור להימנע מהן ולא לגלות להן דבר.
– הוא ינסה לדכא אקטיבית כל סיכוי שמישהו ישמע על הגניבה.
3. אינטראקציות:
– שיחה ראשונה: בהתחלה, ראש המקדש יכחיש שהיה שוד אי פעם, וינסה למנוע חקירה של הדמויות בנושא השוד.
– שיחה שנייה: אם הדמויות מגלות שאכן היה שוד, ומתעמתות עם ראש המקדש, הוא ינסה שוב למנוע חקירה, ויסרב למסור מידע נוסף.
4. שימושים עלילתיים:
– ראש המקדש נועד לבלבל את הדמויות ולהוסיף לתחושת המסתורין; הוא לא אמור לספק להן אינפורמציה.
ראש האקדמיה האלפריק דמוס מגוס
1. מאפיינים:
– ראש האקדמיה לבוש גלימות סגולות עשירות, טבעות זהב וכסף, ובדרך כלל מסתובב עם מטה ארוך מעץ שחור, מעוטר ברונות ובראשו כדור בדולח כחול.
– באקדמיה הוא יהיה בראש המגדל הכי גבוה, או במשרד שלו.
– ראש האקדמיה לא יוצא מהמגדל שלו, אלא במקרה חירום או מסיבה דחופה ביותר.
2. למה הוא מגיב:
– ראש האקדמיה רוצה להחזיר את השד המסוכן לבקבוק, לפי שהוא יגרום נזק ולפני שמישהו יגלה שהאקדמיה נתנה לו להשתחרר.
– אם התלמידים שלו ידווחו לו על המפגשים עם הדמויות (מה שלא סביר), הוא יורה להם להימנע ממגע עם הדמויות, ולא לספק להן אינפורמציה.
– הוא ינסה לדכא כל סיכוי שמישהו ישמע על הבריחה של השד.
3. אינטראקציות:
– שיחה ראשונה: במידה והדמויות מגיעות לדבר עם ראש האקדמיה, מה שלא סביר, הוא יכחיש ששד ברח מהאקדמיה, ויורה להן להפסיק לחקור את העניין.
– שיחה שנייה: אם הדמויות מגלות שאכן ברח שד מהאקדמיה, ויתעמתו עם ראש האקדמיה, הוא יורה לתלמידים שלו למצוא את השד (או האיש עם הדיבוק, אם הדמויות מספרות לו עליו) לפני הדמויות, ולהביא אותו לאקדמיה לטיפול.
4. שימושים עלילתיים:
– ראש האקדמיה לא נועד לספק מידע לשחקנים, ולמעשה סביר להניח שהם לא יתקלו בו בכלל עד הסצינה האחרונה.

משמר העיר
1. מאפיינים:
– יחידות של משמר העיר מסתובבות ברחבי העיר ליאו-גיר.
– כל יחידה כוללת בין שישה לעשרים לוחמים, בהתאם לצורך.
– השומרים הם בדרך כלל בני אדם, אלפים, גמדים, אורקים, חצאי-גמדים, ולעיתים נדירות מינוטאורים.
– השומרים חמושים בשריונות ברזל, כידונים ארוכים, חרבות קצרות, ורובי קשת כבדים.
– לכל יחידה יש סמל שמפקד עליה, שיש לו קסדה עם עיגול זהב עליה.
2. למה הוא מגיב:
– משמר העיר מחפש בקדחתנות אחר איש הזאב, כדי לכלוא אותו ולוודא שלא יגרום יותר נזק.
– יחידות של משמר העיר יגיעו במהרה לכל מקום שבו יש יותר מדי אלימות וינסו להפסיק אותה.
3. אינטראקציות:
– לחימה: אם הדמויות טיפשות מספיק להילחם במשמר העיר, הן יפסידו, וילכו לכלא. סוף ההרפתקה.
– הצלה: אם הדמויות נכנסו עמוק לתוך משהו שהן לא יכולות לצאת ממנו, כמו להילחם בכנופיה חזקה מדי, שוברי הרגליים של "קרן שפע", או איש הזאב, משמר העיר יגיע כדי להציל אותן (במקרה).
– נידוב מידע: למשמר העיר אין מידע לגבי השד, או השוד במקדש (משום שהם האמינו לכוהנים), והם מחפשים בעיקר אחר איש הזאב.
– שמיעת שמועות: שומרים יכולים להיות מקור לשמועות לגבי כמעט כל דבר שקורה בעיר, אם נחמדים ומנומסים אליהם, ואם קונים להם בירה.
4. שימושים עלילתיים:
– משמר העיר נועד לוודא שהדמויות לא יפתרו כל בעיה באלימות.

מקומות
מקדש
אקדמיה
קטקומבות
רחובות
שוק
רובע מפוקפק
מחנה צוענים

פורסם ב21 בנובמבר 2008 בקטגוריה חקירה על-ידי jerusalem | לתגובות - בפורום | תגים: ,

 

כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר 58-033-358-1). כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer