על העמותההמועדוןהגרעיניםהפעיליםהתנדבותהדף הראשון

 

העמותה

הדף הראשי
על העמותה
על המועדון
הגרעינים
הפעילים
התנדבות


הדף הראשון

הדף הראשון
הפורום
הגילדה
הפאה החמישית
הארכיון

פרוטוקול ישיבת ועד העמותה, 3 לספטמבר 2008

15/09/2008

פרוטוקול ישיבת ועד העמותה, 3.9.2008
נוכחים: נוכחים: איתי גרייף – יו"ר העמותה, עידו פנסקי – גזבר העמותה, מיכאל גורודין – מזכיר העמותה.

עדכונים:

1. חברת האירוח של אתר ביגור נסגרה. חגי אלקיים ודני גולדנטל ערכו סקר שוק, ומצאו חברה חדשה שהשירותים שהיא נותנת מתאימים לביגור ולעמותה. חגי טיפל ברכישת האירוח. דותן דימט מטפל בהעברת הקבצים לחברת האירוח החדשה. הועד מודה לפעילים על העבודה המצויינת בנושא.

2. נכתבה המהדורה הראשונה של נוהל לבניית תקציב לכנס ע"י עידו פנסקי, הנוהל נבחן בכנס גריפון, ויועלה לאתר העמותה לעיון הציבור והערותיו.

3. ויקי העמותה שוקק פעילות, והדבר משמח ביותר. יש לבחון את התכנים הנמצאים בו כיום ולהבין אילו תכנים צריכים להיות בוויקי למול תכנים בארכיון באתר. הנושא באחריות מיכאל גורודין.

4. התקבלה הצעה לגיוס כספים לעמותה תמורת אחוזים. הועד ידון בנושא בישיבה הבאה.

נושאי הדיון:

1. התקבל סיכום כנס גריפון ממארגן הכנס, עמית ורטהיימר
. היה שימור באיכות המשחקים, שיפור בניהול הכספי והכנס הסתיים ברווח. לכנס הגיע מספר אנשים קטן מהרגיל. ככל הנראה הדבר נובע מעיכובים בפרסום ושינוי במועד הקבוע של הכנס – מסוף יולי לאמצע אוגוסט. בעיית הפרסום היא בעיה חוזרת ונשנית באירועי העמותה. אנו מצפים לראות את תוצאות העבודה של עמית ורטהיימר ועודד אפל בנושא בניית תיק שיווק.

2. התקבל סיכום תחרות ההרפתקאות ממנהל התחרות, זיו וויטיס. הסיכום המלא יפורסם בהודעה נפרדת. התחרות הייתה נסיון ראשות בתחרות כתיבה בפורמט וויקי, ונמשכה על פני ארבעה סיבובים. בתחרות השתתפו 12 כותבים. הועד סבור שהשתתפות של 12 אנשים בתחרות כתיבה היא השתתפות יפה מאוד ומאמין שהמשכיות תעודד עוד כותבים להשתתף. התחרות מאוד תואמת לרצון שלנו למצוא דרכים חדשות להרחיב את התחום. כמו כן, הצליחה התחרות לייצר תשתית לעולם משחק מקורי בוויקי. אנחנו רוצים להודות לזיו וויטיס על היוזמה והביצוע, ולשופטי התחרות, דניאל רוזנברג, אורן חנקין וערן אבירם, בתקווה לעוד תחרויות כתיבה פוריות ורבות.

3. סטטוס משחקי תפקידים באייקון. בדיון על סעיף זה נכחה מנהלת התוכן של תחום משחקי התפקידים באייקון, מאיה אשחר.

משחקי התפקידים מאורגנים השנה ברצועות של משחקים, על מנת להקל על שילובם במבנה הפסטיבל. יש 12 רצועות. כמעט כל המשחקים כבר כתובים בצורה מלאה ע"י צוותי הרצועות.

ביום רביעי וחמישי אמורים להיות סך הכל כ- 70 משחקים שולחניים. בנוסף, ייערכו משחקי תפקידים קצרים המיועדים לילדים, ואירוע משחקי תפקידים גדול לילדים ביום שבת של הפסטיבל.

משחקי שער: פעם ביום תערכנה הרצאות מבוא למשחקי תפקידים ולאחריהן משחקים של שעה וחצי, שהותאמו במיוחד לקהל משחקי השער. בנוסף, נבדקת האפשרות לערוך כנס במתכונת "פונדקון" בפאב במסגרת הפסטיבל.

ייערך משחק חי ל- 35 איש, הרצאה בנושא משחקי תפקידים ושתי סדנאות של משחקי תפקידים

נקודות נוספות שהועלו כחשובות:

א. קיום משוב אותו ימלאו השחקנים, דוגמת זה שחולק בכנס ביגור 7. כיוון שחשיפת התחום לשחקנים חדשים היא מטרה ראשית של העמותה באייקון, יש להתייחס במשובים לנקודה זו. במידת האפשר – פילוח מיקום קניית כרטיסים (האם נקנו בקופות האשכול או בקופות הסינמטק).

ב. תגובות המנחים על מודל הרצועות: מודל הרצועות החדש לא שינה את נכונות המנחים להנחות באייקון, ורק מנחים בודדים הביעו התנגדות למודל הרצועות. אך מתברר שהיה קושי גדול של המנחים להבין איך המודל החדש אמור לעבוד בפועל. ייכתב מסמך המסביר היבטים פרקטיים במודל הרצועות, ויישלח למנחי אייקון.

ג. הוסכם על יעד של הפקת משחק כתוב מכל פרוייקט. אחד הייתרונות של המודל הנוכחי הוא שהמשחקים נכתבים להרצה משמעותית מוקדם מהממוצע למשחקים בודדים. לכן ניתן להפיק מכל פרוייקט את המשחק בפורמט שיהיה, לאחר אייקון, נגיש למנחים נוספים כהרפתקה לשימושם.

ד. נושא השיווק בעייתי כרגע. בגישה לקהל חדש יש שני מרכיבים. חשיפת התחום עצמו והאפשרות לשחק, ונגישות המשחקים – היינו קלות הרישום למשחק. נושא הנגישות קיבל השנה מענה: מודל הרצועות (בבחינה), מכירת כרטיסים למשחקי תפקידים לראשונה גם בקופות הסינמטק, ומידע מלא על משחקי התפקידים בתכניה. נושא החשיפה הוא בעייתי היום, ויש להתייחס אליו בנפרד. תבחנה אפשרויות להבלטה נוספת של תחום משחקי התפקידים בחומרים המודפסים של אייקון.

בשל קוצר הזמן, נדחה הדיון על סטטוס אירועי הקיץ בפועל מול התכנון לישיבת הוד הבאה.

מיכאל גורודין,
מזכיר העמותה לקידום משחקי תפקידים בישראל.

  כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה לקידום משחקי תפקידים בישראל. כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer