העמותה בפייסבוקחדשות העמוד הראשי ב-RSS
הגעתם לאתר הישן של העמותה למשחקי תפקידים בישראל. האתר החדש זמין כאן.
מפלצות מהתחרות – מקום שני / אסף דקל

מפלצות מהתחרות – מקום שני, אסף דקל

ויקיפדיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

כשהוסיפו לויקיפדיה מנגנון לומד לאיתור ותיקון סתירות בערכי האנציקלופדיה, איש לא שיער שבכך תיווצר מפלצת. מנגנוני אימות התוכן, שבודקים את התוכן באמצעות רשתות נוירונים מבוססות אלגוריתמים בייסיאניים, נבנו עם דחף חובקכל לאתר כל סתירה אפשרית בין ערכים קיימים ולתקנה לאלתר. המצב הוחמר בעקבות תחילת השימוש בממשק ישיר מוחויקיפדיה בקרב ויקיפדיהעל הוותיקים ביותר, ממשק שאיש לא ניבא את השפעותיו על מוחם של בני אדם.

ויקיפדיה הפכה למערכת ענקית ששאיפתה היחידה היא להכיל את האמת, את כל האמת ורק את האמת. בכל מקרה שמאותרות סתירות בערכי ויקיפדיה, נערך חישוב מהיר המגלה את הנתון הסותר שמספר המופעים שלו הוא הקטן ביותר, וויקיפדיה מפעילה כל משאב העומד לרשותה כדי לדאוג לכך שנתון זה יתוקן לאלתר. במקרים שלא ניתן ליישב את הסתירות במידע עצמו (בדרך כלל, בשל התנגשות רצונות של מוחותויקיפדים שונים), עושה ויקיפדיה ככל שביכולתה כדי לתקן את הסתירה בעולם עצמו. עקרון זה מכונה "עקרון תער גודווין".

כמו כן, כאשר מאותרים חוסרי מידע בוויקיפדיה, דואגת ויקיפדיה להשיג את המידע החסר בכל דרך אפשרית. בנוסף, עשויים להתרחש שינויים בערכי ויקיפדיה בהתאם לתפישת האמת של המוחות הממומשקים, ושינויים בעולם יבואו בעקבות זאת. לעתים, כשיש חילוקי דעות בין מוחותממומשקים שונים, עשויים לחול שינויים חוזרים ונשנים בערכי ויקיפדיה, ועקב כך עומס מסוים על מנגנוני תיקון המציאות.

נסיונות כאלו ואחרים להאבק בוויקיפדיה נחלו כולם כשלון. לא ניתן להלחם באמת. גם כאשר האמת, באופן זמני לפחות, אינה תואמת את המציאות הנצפית. אנשים רבים שחלקו על האמת (כפי שהיא, ולפיכך כפי שוויקיפדיה רואה אותה) גילו אמיתות חדשות על עצמם. כאשר כל בסיסי הנתונים נשלטים בתבונה ע"י תבונה מרכזית, מעציב לגלות שאינך קיים, או שאתה מבוקש ע"י המשטרה או השירותים החשאיים בחשד להלבנת כספים ממדינות שאת שמן אפילו לא שמעת. לא מומלץ להלחם באמת.

כלי נוסף העומד לרשות וויקיפדיה לבקרתתאימותהמציאותלאמת הוא היכולת לשתול שינויים קלים בערכים, אשר גם אם אינם תואמים במאה אחוזים את המציאות הנצפית בעת כתיבתם, הופכים לאמת מוחלטת ברגע שהועלו שחור על גבי צג. למשל, יתכן שאחד הערכים מציין פתאום שמדענים חושדים שתרד מזיק לעוברים. למחרת, סובסידיות ממשלתיות עשויות להיות מופנות לטובת גידול אפונה, במקום לגידול תרד. כתוצאה היפותטית, בתו הצעירה של חוואי אפונה מבית שאן עשויה להרשות לעצמה ללמוד באוניברסיטה ובכך לשנות את הסטטיסטיקות הנצפות באשר לשיעור הנשים באקדמיה, כך שיתאים לכתוב בערך פמיניזם. אין גבול ליכולתה של תבונה עילאית לעצב את המציאות כך שתתאים לצרכיה. כך, למשל, הועלו שמועות (מופרכות לחלוטין), כאילו בליעתה של מדינת סי-לנד בידי נחילי הפלנקטון תוזמנה בידי ויקיפדיה. שרידים של מפיצי השמועה חסרת הביסוס לא נמצאו עד היום, ולא סביר שימצאו.

[עריכה]


דובוני חבר'שך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

בסביבות 2015 החל תאגיד מיצובישי למכור את "החברים הפרוותיים" – דובוני פרווה בעלי יכולות דיבור ותגובה מוגבלות, אך בעלי יכולות שדרוג פירמוור אלחוטיות, וכן מנגוני Peer-to-peer שמאפשרים הפצת השדרוג בין שבבים הנמצאים במרחק לא גדול זה מזה. הדובונים הידידותיים והמקסימים היו להיט גדול בקרב ילדים ומבוגרים כאחד, בשל היותם תחליף נוח לחיית מחמד.

למרבה הצער, שנים ספורות לאחר מכן האקר צעיר, פייר לגרוק בן ה-14 ממונטריאול, החליט כאתגר וכשעשוע ליצור וירוס שיתקוף את הדובונים הללו. המשימה התבררה כקלה מהצפוי, ועד מהרה, רוב הדובונים בצפון אמריקה הודבקו. הווירוס זכה מאוחר יותר לכינוי teddy.rew.goodwill48 בקרב חברות האנטיווירוס. הוירוס החליף לחלוטין את הפירמוור, וסיפק לדובונים אישיות חדשה, אך כזאת שבמשאביו המוגבלים של לגרוק, לא עברה מספיק אבטחת איכות. כמו כן, הוירוס חסם כל אפשרות להחליף את האישיות שוב, או לקבל כל עדכונים שהם. לא במפתיע, לא חלף זמן רב בטרם חדלה מיצובישי מלספק את המוצר, ומשכה ידיה מכל אחריות לנזקים לכאורה שעשויים להגרם ע"י מוצריה הפגומים. פייר לגרוק עצמו, אגב, חזר בתשובה, והצטרף לכנסיית הוויקיפדיה, שם עלה מהר בסולם הדרגות.

הדובונים מסוכנים רק בשל מספרם הגדול ונטייתם להסתובב בין הרגליים ולעשות דברים לא צפויים, מה שעלול להסיח את הדעת מסכנות משמעותיות. הם מתנהגים באופן מאיים, אבל למעשה אין להם יכולת משמעותית לגרום נזק. כיצורים חברותיים, הם נוטים להתאסף יחדיו, ולחיות בחללים תת-קרקעיים, הרחק מעין אדם. שם הם נוטים לזמום על הדברים האיומים ביותר העולים על דעתם, שבדרך כלל מסתכמים באכילת בני אדם. דבר זה מסתבר פעם אחר פעם כבלתי אפשרי עבורם, מאחר ואין הם מצויידים בפה (אלא רק ברמקול, המפיק צלילים). אוצר המילים שלהם די מוגבל (פחות ממאה מילים), והם נוטים להשתמש בו בצורה בעייתית. משפט לדוגמא – "אני אואב אותך. אני לאכול אותך". כמו כן, אם היו מצליחים להבין מה היא "בוהן מנוגדת", היו שמחים אם היתה להם אחת כזאת. או שתיים.

מבחינה חיצונית, בעוד שפעם היו חמודים למדי ומטופחים, הרי ששנים של חיים בביוב נטלו את ליטרת הפרווה שלהן. הדובונים בימינו מרופטים, לעתים חסרי גפיים או עיניים, וגם מריחים לא טוב כל כך. אבל יום יבוא, והם עוד ישלטו על העולם. או שכך לפחות הם מאמינים.

[עריכה]


פלנקטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

Hyperia macrocephala, זואופלנקטון

Gygantica macrocephala, היפר-פלנקטון

במקור, פלנקטון הוא השם שניתן לצביר של אורגניזמים זעירים – השוחים ובעיקר נסחפים – השוכנים במימי האוקיינוסים והימים, כמו גם במאגרי מים מתוקים שונים. השם בא מהמונח היווני πλαγκτoν– פלנקטוס- שמשמעותו "נווד". בעוד שסוגים מסוימים של פלנקטון יכולים לנוע מעלה מאות מטרים ביום (התנהגות המכונה נדידה יומית אנכית), מיקומם האופקי נקבע בעיקר על ידי תנועות הים והזרמים בגוף המים אותו הם מאכלסים. אורגניזמים גדולים יותר, כמו דיונונים, דגים ויונקים ימיים שיכולים לנוע גם בצורה אופקית ולשחות נגד זרמי המים בסביבתם נקראים נקטון. חקר הפלנקטון נקרא פלנקטולוגיה.

בעוד שבעבר היו סיווגי פלנקטון רבים, כיום השם מיוחד לזן אחד בלבד, הפלנקטיה גיגנטיקה. חד תאיים, ירקרקים ברובם, אם כי קיימים צבעים אחרים, בגדלים המגיעים עד 3-4 קילוגרמים. הם מסוגלים לכרסם, או לבלוע ולעכל כמעט כל חומר אורגני הידוע לאדם, ובכלל זה בני אדם.

הפלקטון הענק פותח לראשונה במעבדה באי הצפוני של יפן (אך אירוני, אם כך, הוא שהעיר הראשונה שנלקחה שלל ע"י הפלנקטון היא טוקיו), כמקור מזון חיוני לעולם הולך ומתדלדל. בטרם המוצר היה מוכן, פרצו לוחמי צבא גרינפיס (צבא רשום), ושחררו אותו מהמעבדה, בשם ההגנה על זכויות בעלי חיים, וזה מצא את דרכו אל מימי העולם. המין התגלה כסתגלן מיטבי, והוא מהווה כיום סכנה מוחשית למינים רבים של דגים, ומדענים אף סבורים כי יש לתלות בו את האשם על הכחדות שני מיני הלווייתנים האחרונים.

הפלנקטון אף סיגל לעצמו יכולות אמפיביות, ומידי פעם בפעם גלי יצורי חד-תא אימתניים מתנחשלים אל היבשה, ומעכלים כל חומר אורגני זמין. בעוד שניתן לעקוב בסונאר אחר תנועות הפלאנקטון, ולשלוט בנדידתו באמצעות גלים אולטראסוניים, מדי פעם חודר ריבוי היצורים את ההגנות, ומגיע אל ערי החוף. הדרך היחידה לעצור אותו, מאותו רגע ואילך, היא בכלים פיסיים. מכונות ירייה. להביורים. רימוני יד. אחרת, כלום לא יעצור את לגיונות הפלנקטון בהסתערותם. נרשם לפחות מקרה אחד של שימוש בפצצת גמא כנגד הפלנקטון, אם כי לא ברור עד עצם היום הזה מי נתן את ההוראה.

על פי ויקיפדיה, הפלנקטון אינו קיים.

[עריכה]

פורסם ב22 בדצמבר 2009 בקטגוריה רקעים, מקומות וארועים,תחרויות על-ידי jerusalem | לתגובות - בפורום | תגים:

 

כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר 58-033-358-1). כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer