העמותה בפייסבוקחדשות העמוד הראשי ב-RSS
הגעתם לאתר הישן של העמותה למשחקי תפקידים בישראל. האתר החדש זמין כאן.
סיכום דיון פתוח, 15 לאוקטובר, 2008 (אייקון)

סיכום מפגש העמותה שנערך במסגרת פסטיבל אייקון 2008. המפגש היה פתוח לקהל הרחב, ונכחו בו חברי הועד. לשם הבהרה: לא מדובר בישיבת עמותה, ואין אפשרות לקבל במפגש זה החלטות מליאה או ועד מחייבות.

עוד בטרם החל הדיון הועלו הטענות כי להבא יש להשתדל ולקבוע מפגשים אלה שלא בזמן סבבי משחקי תפקידים, אלא בהפסקה. או לכל הפחות להשתדל להתחילם בהפסקה. רבים ציינו כי היו רוצים להגיע למפגש, והדבר נמנע מהם כיוון שהם משחקים או מנחים באותה השעה.

הוצגו שלוש פעילויות המתוכננות כרגע לחג החנוכה: כנס בירושלים, כנס בכרמיאל, ואפשרות לפעילות (בקנה מידה מצומצם יותר מבחינת כח אדם) בשיתוף עם מספר חברות חוגים.

נושא הדיון העיקרי במפגש היה נושא ייצור וטיפוח תוכן משחקי תפקידים. הועלתה הטענה כי העמותה הפסיקה ליצור בעצמה ולערוך פעילויות בהן נוצרים רעיונות חדשים לעולמות משחק, הרפתקאות חדשות, שיטות משחק מקוריות, וצורות שימוש חדשות במדיום משחקי התפקידים. לאחר דיון בנושא, הסכימו כל הנוכחים כי כל הדברים הללו קיימים, אך בכמות קטנה מהרצוי, וכי יש צורך להגביר את עידוד יצירת התוכן, ואת המודעות לנושא זה.

מגזין כתוב (מודפס או אינטרנטי) ופעילות חודשית (דוגמת הרצאות) הוזכרו כפעילויות שבעבר תרמו רבות לנושא. תשובת הועד הייתה כי ספציפית שתי פעילויות אלה ניסו לקום מספר פעמים, ובכל פעם, בשל הצורך שלהן בהפקת מוצר פעם בחודש (או אחת למועד קבוע) גרמה לכך שהן הצליחו להחזיק מעמד לתקופת זמן מוגבלת בלבד, או לחלופין, לא הצליחו לעמוד בלוח הזמנים שנקבע להן. לכן, לאור העבר, אלה לא פעילויות שהועד מעוניין לקדם.

להלן הרעיונות שהועלו במפגש לפעילויות שיכולות לקדם את נושא ייצור התוכן:
1. ערבי "יצירת תוכן": ערב שמטרתו יצירת תוכן בנושא כלשהו. תחילת הערב יכלול הסבר של עד שעה על הנושא (מעין הרצאה זוטא), ולאחר מכן, חלוקה לקבוצות עבודה, שכל אחת מהן אמורה להפיק משחק/ רקע להרפתקאות/ אוסף דמויות וכדומה.
2. "משחקי אמן" למנחים בלבד. הרעיון הוא להפיק, במסגרת כנס קיים, מספר משחקים שיוגדרו כ"משחקי אמן". משחק שבו מודגם רעיון מתקדם כלשהו בנושא הנחייה, לא כהרצאה או סדנא, אלא בפועל, במשחק. ההרשמה למשחקים אלה תתאפשר למנחים בלבד.
3. עידוד חזרה על תוכן טוב (בעיקר משחקים וסדנאות). דגש זה ייושם בכנס "ביגור" הקרוב.
4. "מחנה אימונים" למנחי ביגור. הכוונה היא למספר מפגשים למנחי ביגור שעיקרם סדנאות מעשיות בנושאים שונים.

רעיונות רבים מבין רעיונות אלה ניתנים ליישום במסגרת כנס "ביגור" הקרוב, או במסגרת ההכ

הועלו מספר שאלות הנוגעות למדיניות כספית. מטבע הדברים, מידע זה שמור לחברי העמותה בלבד.

הועלה נושא ספריית העמותה, חוסר המודעות אליה וחוסר השימוש בה. הוסכם כי הדבר נובע כיוון שאין אחראי לנושא. בישיבת הועד הבאה יידון נושא פתיחת מכרז לאחראי ספריה.

הועלתה האפשרות לתמוך בבלוגים באתר העמותה. כפי שכיום האתר מאפשר וויקי ככלי בידי שחקנים ומנחים לפתח רעיונות, צויין כי ייתכן ויהיה ביקוש גם לבלוגים. הדבר ייבדק מול אחראי האתר, והתשובה תופיע בפרוטוקול ישיבת הועד הבאה.

פורסם ב6 במאי 2009 בקטגוריה דיונים נוספים על-ידי efrat | לתגובות - בפורום |

 

כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר 58-033-358-1). כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer