על העמותההמועדוןהגרעיניםהפעיליםהתנדבותהדף הראשון

 

העמותה

הדף הראשי
על העמותה
על המועדון
הגרעינים
הפעילים
התנדבות


הדף הראשון

הדף הראשון
הפורום
הגילדה
הפאה החמישית
הארכיון

פרוטוקול ישיבת מליאה, 23 לדצמבר 2004

23/12/2004

ביום חמישי, העשרים ושלושה לדצמבר 2004, התכנסה מליאת העמותה לישיבתה השנתית.

נכחו חברי המליאה יהונתן זילבר, אמנון ירום, דותן דימט, רן ארד, אמיר ארד, אסף הרשקו, שגיא מוסקוביץ', מתן דוד, הדר עמר, איתי

גרייף, איתמר פארן, קרן שמואל, מירנגברג ליה, וחורב איתי. כמו כן נכח יו"ר גרעין ירושלים, חגי אלקיים.

1) גזבר העמותה, ליה מירנברג, הציגה את הדו"ח השנתי. סך ההכנסות היו 112,956.70 וסך ההוצאות 116,868.83. בדו"ח שהוצג למליאה לא הוצגו רווחי כנסי חנוכה, שרווחיהם עדיין לא הועברו לחשבון הבנק. הכנסים הקטנים היו רווחיים ברובם. על הנייר נראה שההכנסות גדולות מההוצאות, והסיבה לכך שהדבר לא נראה בחשבון הבנק היא שרווחי אייקון טרם הועברו לחשבון הבנק, בנוסף לעובדה שחלק מהכסף נמצא בקופות קטנות בגרעינים שונים. נראה שבסך הכל יש בחשבון הבנק פחות כסף מבתקופה המקבילה בשנה שעברה. לדעת הגזבר, תהיה תחילת השנה הקרובה קשה בשל הוצאות ביגור המתקרב, הצורך בהוצאת גרגוילים וכו'. אסף הרשקו העיר שאם הועד מחליט לוותר על החוב של עיריית עכו לעמותה יש להגיע להחלטת ועד רשמית בנושא, כדי למנוע את הופעת הנושא שוב ושוב בדו"ח השנתי. כמו כן העיר אסף שההפרש בסכום בחשבון הבנק לעומת סוף השנה שעברה הוא זעום ביחס למחזור הכספים של העמותה ואינו מעיד על ניהול כושל. איתמר פארן התייחס לטענה שהועלתה, על פיה בשנים האחרונות ביגור אינו רווחי אלא רק מקיים את עצמו, והעמותה מסתמכת על אייקון לרווחים שיאפשרו את הפעילויות במהלך השנה, ושאל האם יש צורך בשינוי מודל ביגור למודל רווחי. קרן שמואל העיר שלא ניתן לנהל דיון בנושא, מכיוון שהוא לא הועלה בהתראה מספקת לסדר היום. הוחלט שהועד הנכנס ינהל דיון בנושא.

2) אסף הרשקו הציג את ההצעה שהעלה לסדר היום. מטרת ההצעה – שינוי סעיף 36 של נהלי העמותה אשר לשונו: "חברי ועד העמותה לא יכהנו בתפקידי קבע בעמותה (פרט לחברותם בוועד), ולא יארגנו אירועים רב-יומיים מטעם העמותה. יחד עם זאת, במידה ולא נמצאו לתפקידים אלו מתנדבים מתאימים אחרים, יוכלו חברי הועד לקחת אותם על עצמם." לשון הנוסח החדש שהוצע: "חברי ועד העמותה לא יכהנו בתפקידי קבע בעמותה (פרט לחברותם בוועד), ולא יארגנו אירועים רב-יומיים מטעם העמותה, אלא בהתקיים אחד מן התנאים הבאים לפחות: I) אם הצהיר במפורש על כוונתו לכהן בתפקיד זה או לארגן אירוע זה בפני המליאה במסגרת היבחרותו לועד. II) אם לא נמצא לתפקיד זה מתנדב אחר." שגיא מוסקוביץ' טען כי מדובר בהצעה טובה, מכיוון שהיא מאפשרת למועמדים לועד לשמור על תפקידים אחרים שהם מחזיקים, והעיר שהיו בעבר חברים ועדים שנאלצו לוותר על תפקידיהם וסבלו מעגמת נפש. ליה מירנברג העירה שכבר זמן רב שתקנות העמותה מנסות לעקוב אחרי המצב בשטח. קובץ הנהלים הפך לגדול מדי ויש מקום להכניס נהלים שיאפשרו יצירת סדר ויאפשרו לאנשים לעסוק בארגון. איתי גרייף התייחס לטענה שעלתה, על פיה ללא הצעה זו לא היו מספיק מתמודדים לועד, והציעה שמכיוון שההצעה נועדה לפתור מצב זמני יש להצביע עליה כהצעה לשנה אחת. בתגובה אמר אמיר ארד שמעצם הבחירות השנתיות לועד, למעשה מחודשת ההצעה מדי שנה, מכיוון שמי שיראה למליאה שלא יוכל להיות חבר ועד ולמלא תפקיד במקביל, לא יבחר. אסף הרשקו הוסיף שהצעות לשנה אחת נראות כאילו נתפרו במיוחד בשביל מועמד מסויים, והדבר אינו ראוי. יהונתן זילבר העיר שכמעט בכל שנה יש חבר ועד שמבקש להמשיך להחזיק בתפקידו למרות היבחרותו לועד, כך שלא באמת מדובר במקרה מיוחד שמצדיק הצעה לשנה אחת בלבד. ליה מירנברג טענה שלא מדובר במנהל תקין, מכיוון שיווצר מצב בו חבר ועד יחליט לגבי מכרז בו הוא עצמו משתתף. דותן דימט טען שאם לא סומכים על מועמד שיוכל להחליט במצבים כאלה, אין להצביע בשבילו. ליה טענה שאדם לא יוכל להיות אובייקטיבי בעניין כזה, לא משנה כמה סומכים עליו. איתמר פארן טען שכגוף ששואף להיות רציני וחוקי, עלינו לחשוב איך לפתור את בעיית המחסור במועמדים לועד על ידי מציאת אנשים שירצו להיות בועד, ולא על ידי שינויי חקיקה שלמעשה "חופרת לנו מתחת לרגליים". ליה הוסיפה שיש דרכים להתגבר על הבעיה, אולם דרכים אלה יפגעו בתפקוד התקין של הועד ולכן אינן מהוות פתרונות טובים. מלבד זאת, חברי ועד המעוניינים לכהן בתפקידים מסויימים יכולים לבקש חריגה חד פעמית במידה וירצו. אסף הרשקו השיב כי המטרה בהצעה היא להסדיר את עניין בקשות החריגה. בנוסף, מאז שחברי הועד איבדו את הזכות להיות מארגנים פחת מספר המועמדים לועד, ולכן נראה שהמצב הנוכחי רע ויש לשנות אותו. ההצעה החדשה אינה מוציאה את חברי הועד מפיקוח וגם בה יש סייגים. איתמר פארן גרס כי אם אין מועמדים לועד יש לפזר את המליאה ולהתכנס שוב בעוד שבועיים, כאשר במהלך השבועיים האלה תינתן לאנשים האפשרות להציע עצמם לתפקידים. החלטה על שינוי הנוהל כדי לאפשר מועמדויות הינה החלטה תבוסתנית, לטענתו. יהונתן זילבר העיר בתגובה להצעתו של איתמר שהבחירות לועד מייצגות אמון במועמדים. אם אין למליאה אמון במועמדים הוא לא יבחר, ואז בכל מקרה תתכנס המליאה מחדש כדי להצביע על מועמד שעליו תוכל לסמוך. בשלב זה נערכה הצבעה על ההצעה. ההצעה התקבלה.

3) נערכה הצבעה לועד העמותה ולועדת הביקורת לשנת 2005. לועד נבחרו קרן שמואל לתפקיד היו"ר, ארד רן לתפקיד הגזבר וחורב איתי לתפקיד המזכיר. לועדת הביקורת נבחרו יהונתן זילבר ואיתי גרייף.

בברכה

איתי חורב, מזכיר העמותה

  כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה לקידום משחקי תפקידים בישראל. כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer