על העמותההמועדוןהגרעיניםהפעיליםהתנדבותהדף הראשון

 

העמותה

הדף הראשי
על העמותה
על המועדון
הגרעינים
הפעילים
התנדבות


הדף הראשון

הדף הראשון
הפורום
הגילדה
הפאה החמישית
הארכיון

פרוטוקול ישיבות ועד העמותה, 19 ו-27 לאפריל 2006

27/04/2006

פרוטוקול ישיבת ועד העמותה לקידום משחקי תפקידים בישראל – 19.4.6
וכן – ישיבה טלפונית שנערכה ב- 27.4.6

השתתפו חברי הועד: קרן שמואל, עדי יוגב, מיכאל גורודין

1) עדכונים:
א. ביגור: כנס ביגור הסתיים, ונראה כי תגובות הקהל הן חיוביות. הועד ממתין לקבלת סיכום המארגנים.
ב. שא"ק – שיתוף פעולה ראשון עם קהילת השחקנים העולים. הועד ממתין לקבלת סיכום המארגנים.
ג. גרעין ירושלים יערוך החודש את "כנס הבשר" השני. נראה כי ההיענות לאירוע טובה, וצפויים יותר אנשים מהשנה שעברה. כמו כן – החלה העבודה על כנס גריפון, ובקרוב יתחיל איסוף המשחקים.
ד. תא הצעירים מתחיל בנסיון לארגן סדנאות יזומות לשחקני תפקידים צעירים. מנחים המעוניינים לעזור בהעברת הסדנאות הללו מוזמנים ליצור קשר עם יו"ר התא, יוסי גלנץ.
ה. התקבלה בקשתו של החבר טל גוטמן לארגון כנס "איגור 11" במהלך הקיץ.

2) החבר יהונתן זילבר זכה במכרז לתפקיד עורך "הפאה החמישית". בהתאם להחלטת הועד מה- 10.3.6, להגבלת משך התפקיד, מכרז לתפקיד זה ייפתח מחדש בחודש פברואר של 2007.

3) הועד קיבל את הצעתו של החבר איתי גרייף להקמת תא "המוסד לאיכות במשחקים שולחניים".
המוסד יהיה התא המרכז את נושא משחקי תפקידים שולחניים וכנסי המשחקים, במטרה לרכז את הידע בתחום. המוסד יהיה גוף מייעץ ועוקב בנושא. כל גורם המארגן אירוע בתחומים הללו מטעם העמותה, יעבוד בצמוד למוסד הן במישור התוכן והן במישור ההפקה הלוגיסטית. זאת על מנת לאפשר קידום שיפור ועמידה בסטנדרטים שהעמותה מציבה לעצמה.
המוסד לא יכול לפסול אירוע או החלטה אלא אם היא מהווה סיכון בטיחותי או סיכון כלכלי משמעותי.
איתי גרייף הוא ראש התא. מידי שנה בפברואר ייפתח מכרז לראשות המוסד.
בתחילת שנה על התא להודיע על הנושאים בהם יעסוק השנה ומטרותיו לשנה הקרובה.
מיכאל גורודין יהיה חבר הועד המפקח על המוסד.

4) הועד דן בהצעתה של החברה ליה מירנברג לשכור רואה חשבון לעמותה. בשל העבודה על ביגור, לא נעשה עדיין סיכום כלכלי של השנה שעברה. הגזבר עדי יוגב שוקדת על השלמתו בימים אלה. לאחר השלמת הסיכום יתבהר מחזור הכספים השנתי של העמותה בשנה האחרונה. אז תתקבל החלטה סופית האם יש צורך ברו"ח. כרגע ההחלטה היא שלא לשכור רו"ח, בשל העלות הכספית הגבוהה. הועד ישוב וידון בנושא לאחר איסוף כל הפרטים הרלוונטיים. הועד מבקש מכל המעוניין לבדוק האם הוא יכול לקשר בין העמותה לרואה חשבון שהוא מכיר, שיסכים לספק שירותיו לעמותה בעלות מופחתת.

5) א. הועד דן בהצעתה של הגזבר עדי יוגב, להעניק חברות חינם במועדון לחברי מליאה. רקע: על פי תקנון העמותה, מחוייבים חברי מליאת העמותה בחברות במועדון, החלטה אותה קיבלה מליאת העמותה. לאחרונה, הביעו מספר חברי מליאה אי שביעות רצון מסעיף זה. לאחר דיון בנושא הועד הגיע למסקנה שהחלטה בנושא זה תהיה בגדר עקיפת החלטת המליאה בנושא, ועל כן אין הועד יכול לשנות את הסעיף האמור בתקנון.

ב. לאור העובדה שישנם חברי מליאה רבים אשר נראה כי הסעיף האמור לצנינים בעיניהם, הועד קובע פרק זמן עד ה- 21.6 שבו ניתן יהיה לכנס מליאה, מבלי שהסעיף יופעל. בתום תקופה זו, באם לא יהיה שינוי בתקנון, הסעיף ייכנס לתוקפו וחבר מליאה שאינו חבר מועדון יהא הדבר כאילו הודיע על פרישתו מחברות בעמותה, בהתאם לתקנון העמותה כיום.

6) 6.1 תאריכי הכנסים הגדולים: העמותה לקידום משחקי תפקידים בישראל מקיימת שלושה אירועים גדולים בשנה: כנס ביגור, הסאגה והשתתפות בפסטיבל אייקון. ב- 10.1.6 מינה הועד צוות בדיקה – החברים אסף הרשקו ומתן דוד, לבדוק הנושא ולהגיש המלצותיו לועד. עד סופו של חודש מרץ, בדק הצוות את הנושא, וכפי שפורסם, קיבל דיעותיהם של פעילים בנושא.
6.2 הועד קיבל את הדו"ח. נקודת המוצא אותה קבע הועד בישיבה בה מונה הצוות היא כי יש רצון להמשיך ולקיים את שלוש האירועים הללו. לאור זאת, המלצת הצוות הייתה העברת הסאגה לתקופת סוכות. אמנם הדבר יוצר סמיכות לפסטיבל אייקון, אך הצוות התרשם כי מבין החלופות השונות, זו מהווה את הפגיעה המועטה ביותר בסך הפעילות של העמותה, ובמיוחד בקהלי היעד.
6.3 הועד החליט לקבל את ההמלצה לערוך את הסאגה בסוכות. יותחל ביצוע התהליכים הנדרשים על מנת לממשה וערוך הסאגה בסוכות השנה. בין השאר הנושא ייבדק באופן רשמי עם כל הגרמים הקשורים לנושא על ידי המזכיר. הועד מודה לחברים מתן דוד ואסף הרשקו על עבודתם.

7) פתיחת מכרז ביגור לארגון כנס ביגור 7. המכרז יפורסם בהודעה נפרדת בימים הקרובים.

8) הועד דן בהצעתה של עדי יוגב להענקת הטבות לפעילים. רקע: סעיף 11 בתקנון קובע כי חברי סגל בכיר יזכו להנחות באירועים העמותה. אך כיוון שאופן ניצול ההנחות נקבע על פי סעיף זה על ידי מארגני האירוע בהן תנוצלנה ההנחות, נוצר מצב בו סעיף זה הינו קשה ליישום. הכוונה היא לאותם פעילים של האירועים הגדולים שמוצאים עצמם עבוקים משך כל האירוע ולא יכולים להינות ממנו. הוחלט על התוספת הבאה לתקנון העמותה:
"הועד בתחילת כל שנה יחליט כמה "תווי זהב" של העמותה יקבל כל מנהל אירועי מטעם העמותה. הועד יחליט כמה תווים יקבל כל מנהל אישית – עבור עצמו, וכמה עבור חלוקה בין אנשי צוותו. את התווים יחלקו מנלהי האירועים בתיאום ואישור חבר ועד העמותה. בנוסף, על הועד להחליט בתחילת כל שנה על שווי התו לשנה הקרובה. התו שיונפק יהיה אישי, ולא ניתן להעברה"

9) גרעינים: הועד דן בנושא הגרעינים. להלן ההצעות לתוספת לתקנון. אלה אינן תוספות לתקנון העמותה, אלא הצעות בלבד. בישיבת הועד הבאה, הועד יחליט בנושא.
א. פתיחת גרעין תיעשה על ידי מליאה – מינימום של 7 אנשים. על המליאה לבחור בתחילת דרכה צורת ניהול מתאימה לה.
ב. ישיבת פתיחה של גרעין חייבת להיות בנוכחות נציג מטעם ועד העמותה.
ג. הנהלים המחייבים את הגרעין הם: הנהלים המחייבים גרעינים בתקנון העמותה. לאחר מכן, נהלי העמותה – כמובן בפרט נהלי הגרעינים. ההחלטוות לגבי הועד והמליאה ניתנות לשינוי על ידי מליאת הגרעין.
10) תאים ופעילויות אחרות: הוחלט על הוספת הסעיפים הבאים לתקנון העמותה:
"תא הוא קבוצת אנשים שרוצים לפעול ביחד או לנהל אוסף פעילויות מוגדר היטב. בהקמתו, יהיה לתא מנהל, העומד בקשר עם ועד העמותה. על כל תא להוציא פרוטוקולים על עבודתו השוטפת. לתא אין אפשרות לניהול כספי עצמאי."

"באם האחראי על פעילות כלשהי אינו חבר מליאה, הנושאים הכלכליים ינוהלו ויפוקחו על ידי ממונה מטעם ועד העמותה (שאינו חייב להיות חבר מליאה)"

11) פעילויות הקיץ:
א. כרגע, הפעילות המתוכננת לקיץ היא: כנס איגור, כנס גריפון בירושלים ופעילות פרושה של תא הצעירים.
ב. אירועים צפויים נוספים: מפגשי פעילים ושיתוף פעולה במסגרת "פאנקון", באם יתקיים השנה.
ג. פעילויות נוספות שהועד היה מעוניין לראות במהלך הקיץ, הן פעילות באיזור הצפון, כנס נוסף – לקהל הבוגר והמבוגר, ופעילות שמטרתה הגעה לקהלים חדשים. כל אדם שיש לו רעיון ומעוניין לקדם את אחד הנושאים הללו מוזמן לפנות למזכיר.

12) 12.1. ב- 27.4.6 נערכה ישיבה טלפונית של הועד בנושא המשך כהונתו של אמי ארד בתפקיד יו"ר גרעין האחווה. רקע: בתחילת מרץ, אמיר ארד הודיע על פרישה מחברות במליאת העמותה. על פי תקנון העמותה, סעיף 53, מהווה הדבר התפטרות מתפקידו כיו"ר גרעין, אולם אמיר ביקש מועד העמותה להמשיך ולשמש בתפקיד זה.
12.2. ב- 10.3.6 דן הועד בנושא, לאחר קבלת דיעותיהם של חברי המליאה, והחליט (סעיף 8 של הפרוטוקול מהתאריך הנ"ל) כי יותר לאמיר להמשיך בתפקידו, רק עד סיום הסאגה (שתוכננה להיערך ביוני) על אף פרישתו מחברות במליאת העמותה, וזאת על מנת להשלים את העבודה על הפרוייקטים הגדולים של האחווה: שיר של אש וקרח והסאגה.
12.3. אולם, לאור ההחלטה על העברת הסאגה לסוכות, נוצר הצורך לבחון מחדש את ההחלטה הקודמת בנושא.
12.4. כמו אז כן עתה, הועד רואה משמעות וחשיבות בכך שחברי ועדי גרעינים שמלאו להם 18, ויכולים מבחינה חוקית להצטרף למליאת העמותה יחוייבו לעשות כן. דחיית הסאגה יצרה מצב בו אין בתקופה הקרובה פרוייקט גדול של גרעין האחווה. על כן, החליט הועד שלא להמשיך את כהונתו של אמיר ארד כיו"ר האחווה.

בברכה,
מיכאל גורודין,
מזכיר העמותה לקידום משחקי תפקידים בישראל.

  כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה לקידום משחקי תפקידים בישראל. כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer