העמותה בפייסבוקחדשות העמוד הראשי ב-RSS
הגעתם לאתר הישן של העמותה למשחקי תפקידים בישראל. האתר החדש זמין כאן.
סודו של מקדש החרפושית / ערן לוי

הרפתקה הזוכה מתחרות "סופה במדבר"

על ההרפתקה:

הרפתקה זו בנויה כקו עלילה מפורט המתאים להרצת משחק בהשראת ספריו של סופר האימה ה.פ. לאבקראפט. הרפתקה זו נבנתה על בסיס חוקי שיטת המשחק קריאתו של קת'ולהו ק20 אך ניתנת להמרה בקלות לכל מקבץ חוקי משחק אחר.
אורכה המשוער של הרצת הרפתקה זו נע בין פגישת משחק אחת ארוכה עד לשתי פגישות משחק לכל היותר.
בכדי להשתמש בנתונים המסופקים בגוף ההרפתקה יש להיוועץ בספר השיטה קריאתו של קת'ולהו ק20, אחרת ניתן לשחק בהרפתקה זו כפי שנרשמה ללא חומרי עזר נוספים.

רקע להרפתקה:
המיתוס הקת'ולואידי:
סיפורי האימה הביזארים של הסופר ה.פ. לאבקראפט, אשר נכתבו בעשוריה הראשונים של המאה הקודמת, עוררו השראה רבה בקרב חבריו הקרובים אשר נטלו גם הם את העט והולידו לעולם סדרה סבוכה של סיפורים מצמררים על סודות אפלים, טקסים אסורים, גזעים חוצניים, עתקים משוגעים ואלים נשכחים האורבים לאנושות בפינותיו החשוכות של היקום. רשת סיפורים זו זכתה לשם "מיתוס קת'ולהו" או "המיתוס" והפכה לבסיסה של שיטת משחקי התפקידים המצליחה הקרויה על שם ספרו המוכר של ה.פ. לאבקראפט, "קריאתו של קת'ולהו".

רקע מקדים, תעתיק מהמיתוס:
הגזע האדיר של יית'; לאחר שנמלטו מעולמם הגוסס, הגיעו היית'יאנים לכדור הארץ לראשונה. ישויות תבונתיות אלו מסוגלות להקרין את תודעתן לגופם של יצורים אחרים ובכך לבצע חילוף פיזי עם קורבנם. בכל פעם שמינם עמד בפני כליון, הקרינו עצמם היית'יאנים לגופם של בני גזע שונה והחלו מחדש. בתחילה, חיו היית'יאנים על כדור הארץ, מליוני שנים לפני בוא האדם, בגופם של יצורים חוצניים דמויי חרוט. מלחמת חורמה כנגד הפוליפים המרחפים הביאה להכחדת הגזע וכפתה על היית'יאנים להקרין עצמם לגופן של זן חיפושיות, אשר לפי חישוביהם המתקדמים יהיו שליטי הארץ בעתיד הבלתי נמנע. בגוף זה נותרו היית'יאנים עד ההווה, אך שאריות מן העבר המפואר של הגזע האדיר על הכוכב טרם נמחקו מעל פניו ועתקים מופלאים וטכנולוגיה על-אנושית עדיין נחים פזורים במקומות נשכחים ולא מוכרים ברחבי העולם. עדויות אלו לטבעם המדעני ויצרם החקרני של היית'יאנים מחכות לעלות שנית לפני השטח ולהגיע לידיים סקרניות. חלקן, לעומת זאת, טומנות יותר סכנה לקיום האנושות מאשר תועלת כלשהי.

מהות משחקי אימה:
תגליות מחרידות, רמזים אפלים, פאראנויה ואווירה מתוחה הם חלק ממהות משחקי קריאתו של קת'ולהו. מוטב שמנחה המתכנן להריץ הרפתקה זו יבהיר זאת לשחקניו טרם תחילת פגישת המשחק הראשונה. חשוב שהשחקנים עצמם יבינו, שמטרת המשחק היא למעשה זריעת מתח ואווירת אימה מקפיצת אנדרנלין וכי דמויותיהם עלולות שלא לשרוד את ההרפתקה. למעשה מרבית הסיכויים הם כי המשחק יגיע דווקא לסיום האימים, אשר לעיתים מעניין יותר מהחלופה האפשרית. על השחקנים והמנחה כאחד להיות מוכנים וחדורי חשק לסוג המשחק המדובר ולנסות לשמור על האווירה הרצויה לכל אורכו.

גוף ההרפתקה:
זוהי הרפתקת מיקום אשר מרכז ההתרחשות בה סובב סביב אזור מוגדר. דמויות השחקן נשארות במתחם המוגדר במהלך כל ההרפתקה ולא עוזבות אותו. במהלך שהותן במתחם הן נתקלות במספר תרחישים, מגלות דברים מסתוריים על המקום ומנהלות שיחות מגוונות עם מספר דמויות מנחה מרכזיות. ככל שיחשפו עוד סודות ותגליות מרעישות על טבעו של המיקום, כך תגליות אלו יהיו יותר ויותר ביזאריות ובלתי מוסברות והשחקנים יתקרבו יותר ויותר לשיא האימתי. ההרפתקה מתוכננת במבנה אפוקליפטי המכוון כפרמידה את מהלך האירועים כלפי שיא קלימטי. על דמויות השחקן לגלות מהו האיום העומד להתפרץ לפני שעת האפס או שיכשלו ויחוו סיום ראוי למשחקי אימה קת'ולואידים.

תקציר העלילה:
דמויות השחקן הן חוקרים המשתתפים בחפירה ארכיאולוגית באתר חדש ומוזר; מקדש נשכח, לא מוכר וקבור בדיונות שהתגלה לאחרונה בשטחי הגבול בין מצרים ושכנתה סודן. סממנים פרעוניים מקשרים את המקדש לתקופת מצרים העתיקה אך מספר רב של חריגויות ותופעות
מוזרות מושכות את חוקרי הלא נודע לאתר. מספר תגליות אפלות וביזאריות מובילות את החוקרים להאמין כי המקדש מציב את חרפושיות פרעה כאלילים נסגדים וכי המקום עצמו שומש לדברים אחרים ומאיימים אף יותר מאשר תפילה. מאחורי הקלעים פועל שומרו של "המקדש", יית'יאני שנותר מאחור בגוף חיפושית 'זבלית פרעה'. עם גילוי המתחם בידי החוקרים הקרין היית'יאני את תודעתו בכפייה למוחו של אחראי המשלחת והחליף עימו את גופו. עתה, חמוש בסודו של "המקדש" הוא מתכנן להגשים את מטרתו האמיתית של המקום – ולעורר אותו לחיים. על דמויות השחקן לגלות את סודו של "המקדש" ולחשוף את זהותה של היישות החוצנית בקרבם, אם יכשלו במשימתם הם עלולים למצוא עצמם בתוך המתחם בעוד מנועיו מתעוררים מתרדמת ארוכת שנים ובעת תחילת הספירה לאחור לקראת שיגור לחלל! רק השחקנים יכולים לעצור בעד ספינת החלל היית'יאנית בטרם תימלט לחלל עם קורבנות הניסויים החנוטים, המשומרים על סיפונה. האם יצליחו לגלות את סודו של מקדש החרפושית?

משמעויות סיפוריות מאחורי ההרפתקה:
חשובה יותר מהיכרות עם פרטי העלילה היא ההבנה של מהות הסיפור והמשמעויות העומדות מאחוריו. מנחה החמוש בהבנת הסיפור יוכל להעבירו בצורה טובה יותר לשחקניו מאשר מנחה אשר אינו מבין את משמעותו אך בקיע בכל פרטי ההרפתקה.
בלב ההרפתקה עומד רעיון ההקבלה בין מנהגיהם של הפרעונים במצרים העתיקה ובין טבעם וגורלם של היית'יאנים. מומיות, חרפושיות וקונספט המעבר לעולם הבא הם מסממני ההיכר של הפרעונים העתיקים ובהרפתקה זו מקבלים השחקנים תגלית אפלה אל מקור השראתם.
היית'יאנים כגזע מדעני התעניינו בבני האדם מאז ומעולם, ובמושבות חלל מרוחקות הם חוקרים את המין האנושי לאחר העברתם של מספר קורבנות ניסוי. את המסע הארוך למושבות אלו אינו מסוגל הגוף האנושי לשרוד ועל כן נאלצו היית'יאנים להכין את ה'מיועדים' לקראת המעבר. חניטת הגופות ושימור איבריהם הפנימיים במיכלים שונים שימרו את גוף מושא הניסוי למשך המסע. בני האנוש שחיו בתקופת הפרעונים חזו במעשים אלו וניסו לחקותם בפירמידות ומקדשים שבנו למתיהם. המסע לחלל נתפס בעיני רבים באותה תקופה כ'מעבר לעולם הבא' וחניטת קורבנות הניסוי תורגמה לטקסי חניטת המומיות. גופם הנוכחי של היית'יאנים כחיפושיות גרר את הענקת המעמד האלוהי לסממן החרפושית, אשר נתפס בעיני המצרים כסמל החיים והלידה מחדש (כפי ש"נולדת" זבלית פרעה יש מאין מתוך ערימת צואה), כמו גם שינוי הצורה (התואם את טבעם מחליף הגופות של היית'יאנים).
פערי הטכנולוגיה והידע בין הפרעונים העתיקים והגזע האדיר של יית' אפשרו ליישויות התבונתיות להשתמש בבני האנוש כעבדים לעיתים לבניית פלאותיהם הטכנולוגיות. במרכז הרפתקה זו עומד "מקדש" לחיפושיות תבונתיות אלו. זוהי למעשה ספינת חלל שנבנתה בידי עבדים מתקופת הפרעונים – צורת הבנייה שמקורה בארכיטקטורה יית'יאנית מזכירה את הבנייה הפרעונית היות והמצרים העתיקים היו אלו שהושפעו ניכרות מהגזע האדיר ולא ההיפך. סופת חול מפלצתית בלעה את ספינת החלל לפני שהייתה יכולה להמריא לפני למעלה מ-2500 שנים, ורק יית'יאני בודד נותר לשמור על ה"מקדש" ולחכות לשובם של בני האנוש שיסייעו לו להעיר מחדש את מנועי הספינה.

תקופות התרחשות:
מומלץ לבסס הרפתקה זו על רקע אחת משתי התקופות ההיסטוריות הבאות;
התקופה הויקטוריאנית (המאה ה-19) – תקופת השלטון הבריטי במצרים, כאשר מדענים וחוקרים אנגלים זרמו למדבריות ארץ הפרעונים בכדי לחלץ עתיקות ופיסות מידע רב ערך למען תהילת האימפריה חובקת העולם של המלכה ויקטוריה. היתרון בביסוס המשחק בתקופה זו הוא הרקע המעניין והחזות הישנה שמקבלת המשלחת. האינטרקציה בין ראשיה הבריטים ושכיריהם הערבים היא עוד סיבה מרתקת לבחור בתקופה זו. חסרון משמעותי הוא החוסר בטכנולוגיה בת זמננו המונעת מספר יתרונות מהחוקרים.
טכנולוגיה זמינה: מנורות גז, רובי ציד, אקדחי גלגלת, אתי חפירה, מצלמות 'סטילס' ישנות.

זמננו (המאה ה-21) – ההווה, בו המדיה מסתערת על כל סיפור. הטכנולוגיה מאפשרת זיהוי ביומטרי וגנטי של כל יצור או ניתוח של כל חומר. במצרים בתקופה זו, ארכיאולוגים זרים במימון קרנות בינלאומיות , מסייעים למוזיאונים גדולים לחשוף אתרים חדשים ופוטנציאלים, מהם ניתן למצוץ כל טיפה של העבר האבוד המבטיחה רווח כלשהו. בעידן חדש זה טכנולוגיה נותנת לחוקרים יתרון מסויים, אך העיתונות המעיקה עלולה לעלות את לחץ הדם של כולם סביב האתר.
טכנולוגיה זמינה: פנסים, טלפונים סלולרים, אקדחים מודרניים, מקדחה חשמלית, מצלמות וידאו.

דמויות השחקן:
השחקנים מוזמנים לבנות את דמויותיהם בהתאם לחזונם ומערכת חוקי השיטה, כל עוד הם יכולים לקשר אותן למשלחת הארכיאולוגים ולספק סיבה מספקת לנוכחותם הקבועה במקום. ההמלצה הטובה ביותר מתחלקת בין מתמחים ועוזרי מחקר של חוקרי המפתח במשלחת או קרובי משפחתם או אפילו ארכיאולוגים בעלי שם בעצמם. דרגת דמויות השחקן אינה משמעותית מדי להרפתקה כל עוד הם אינם מעל לדרגה 5. ניתן, ואולי אף מומלץ, לצייד חלק מדמויות השחקן בנשקים חמים, אך אין להגזים בכך.

דמויות מנחה:
מספר דמויות מפתח מסתובבות באתר החפירות בו מתרכזת ההרפתקה. רובן הגדול הן חלק ממשלחת החוקרים החושפת את המקדש הנשכח. מבחינה סיפורית, מטרת דמויות אלו היא ליצור אינטרקציות מורכבות ושיחות מקדמות עלילה עם דמויות השחקן במהלך שהותן במקום. חלקן נמצאות שם בכדי לעזור לדמויות בעוד שלחלקן יש אג'נדות ומניעים משלהן. דמויות אלו הן הכלי המרכזי בידיו של המנחה ואין שני להן בהנעת העלילה וזריעת רמזים ואווירה. דמויות מסויימות זקוקות להתאמה אישית קלה בכל תקופת התרחשות היסטורית אפשרית ושתי האופציות נכללו בתיאוריהם. בנוסף סופקו נתונים עיקריים המסייעים לפן הסטטיסטי של המשחק;

פרופסור יו גרגורי – הפרופסור, חבר מבוגר ומוערך בחוגים ארכיאולוגים רבים, הוא ראשה של המשלחת הפוקדת את אתר החפירות בו מתמקדת ההרפתקה. כראש המשלחת הוא אחראי לכל התגליות והממצאים ומילתו היא הקובעת את עתיד המשלחת. כאשר נחשף המקדש לראשונה היה זה הפרופסור שחדר ראשון לתוך המתחם. בעשותו כן הוא משך את תשומת לבו של היית'יאני ששכן בפנים. בן הגזע האדיר ניצל את ההזדמנות והקרין את תודעתו לגופו של האדם המבוגר. עתה שוכנת תודעתו של היית'יאני בגופו של פרופסור יו גרגורי ומנצלת אותו למטרותיה שלה. על פני השטח, יוכיח הפרופסור התמצאות רבה בתרבויות עתיקות ויגלה יוזמה ומנהיגות בחקירת "המקדש" כבעבר, אך צופה מהצד יוכל להבחין באי אלו חריגויות בהתנהגותו העלולות לרמוז על טבעו החדש; הוא הפך לאובססיבי בנוגע למקדש, והיכרותו עם נבכיו המוזרים מעלה שאלות. במהלך ההרפתקה ידחוף הפרופסור לחקר מקיף של המקדש וחדריו המשונים, ויערוך מספר התעסקויות טקסיות למראה עם חלקים מהמקדש עצמו. התעסקויות שמטרתן האמיתית היא להעיר את מערכות ספינת החלל הית'יאנית לחיים ולאפשר לה להשתגר מחוץ לאטמוספירה. היכרותו המוזרה של הפרופסור עם נבכי המתחם תתורץ על ידיו בטוענה כי הוא שינן בעל פה שרטוטי מתחמים פרעוניים עתיקים ומכיר את צורת הבניה הקבועה. זריקת מיומנות ידע (פירמידות/ארכיטקטורה עתיקה) מוצלחת כנגד רמת קושי 18 עלולה לעלות חשד ממשי באשר לאמיתות טענותיו של הפרופסור. עם התקדמות ההרפתקה התנהגותו הרדיקלית של הפרופסור נהיית ברורה יותר לצופה מהצד והוא יקרין הרגשה לא נוחה וביזארית לכל סובביו.
מראה: פרופסור יו גרגורי הוא אדם בגיל העמידה, הוא מרכיב משקפיים, יש לו קרחת בהתפתחות ושיער אפור. הפרופסור נוהג ללבוש ג'קט חסר שרוולים עמוס בכיסים.
נתונים רלוונטים: נק"פ:25, הצלה – רפלקסים:4+ חוסן:2+ כח רצון:8+, כח:9 כושר:10 זריזות:13. תקיפה: 8+.

ריצ'רד פאלמר – צעיר ונמרץ, כתב הסי. אן. אן. (או עיתון 'הטיימס' אם מדובר בתקופה הויקטוריאנית). ריצ'רד פאלמר הוא כוכב עולה בערוץ/עיתון המכובד, אך עורכיו רצו לצנן את מזגו הלוהט ושלחו אותו דווקא למדבר, הרחק מסיפורים רציניים, לסקר שמועה שדלפה לשולחנם כי מקדש מוזר המקושר לתקופה הפרעונית נתגלה בגבול מצרים-סודן. ריצ'רד הוא קוץ בתחת ויטריד את החוקרים בשאלות ותחקורים, הוא עלול להופיע מאחורי גבם ברגעים הכי לא מתאימים, מתעד הכל במצלמת הטלוויזיה הניידת שלו (או בפנקסו ובעזרת מצלמת הסטילס הגדולה אותה סוחב עוזרו אם מדובר בתקופה הויקטוריאנית). בהמשך צפוי ריצ'רד לפגוש בגורל קטלני, אולי לרווחתם של החוקרים, אך סופו צפוי לבשר עתיד אפל לדמויות השחקן עצמן.
מראה: צעיר, כחול עיניים, שיער חולי העוטף את כל ראשו. בזמננו הוא לובש חליפה כחולה כהה ועניבה, בתקופה הויקטוריאנית הוא מסתובב עם חולצה לבנה ומעליה מקטורן שחור חסר שרוולים בעל צווארון ועניבת פרפר, בנוסף הוא לובש מכנס חום מחוייט.
נתונים רלוונטים: כריזמה: 16, הליכה חרישית: 6+, הסתתרות: 8+.

חאכים דאלאלשה – חאכים הוא קבלן החפירות של האתר, מרבית השכירים המקומיים הם אנשיו. תפקידו לפקח על עבודות חפירת המקדש מהחולות והוא דובר אנגלית וערבית באופן שוטף. בדומה לפרופסור יו גרגורי, גם לחאכים יש סוד אפל, מתחת לחזותו כאיש עסקים מקומי הוא למעשה מנהיג כת מיתוס הסוגדת ליוג-סות'ות, מפתח הזמן ואחד מאלי המיתוס הגדולים. הכת שלו, "אחוות העומדים על הסף", הסתננה לשורות השכירים החופרים באתר וכעת הם מתכננים את השתלטותם עליו. טבעו המסתורי של המקום משך את הכת ומנהיגה, העוקב אחר המיתוסים המצריים המדברים על "שער לעולם הבא" המצוי בקברי הפרעונים (ראו הרחבה על פירמידות בנספחים). מלבד היותו מנהיג כת חאכים הוא גם מכשף בעל כוחות מוגבלים. כשפיו של חאכים אומנם מועטים, אך אלו שהוא אכן מכיר, מכילים כוחות אפלים וקטלניים לבני תמותה. כשפים אלה, גילה לו יוג-סות'ות בחלומותיו. על פני השטח מציג עצמו חאכים כמוסלמי וישתמש באופן שיגרתי במשפטים השגורים בפיו של כל אחד ממאמיניו של אללה. עד לתרחיש 'הסרת הרעלות' (המפורט בהמשך) הקשר העיקרי בין חאכים לחוקרים יהיה דיווחים מעת לעת על התקדמות החפירות.
מראה: זקן תישי ושחור, שפם מחודד, עור שזוף ועיניים חומות כהות. חאכים לובש שמלה מסורתית ערבית בגוון בז' וטורבן ארגמני בתקופה הויקטוריאנית. בזמננו הוא שומר על הטורבן אך מחליף את שמלתו המסורתית בג'ינס משופשפים, חולצה לבנה וז'קט חום וחסר שרוולים. לעומת זאת לבוש הכת שלו נותר זהה בשתי התקופות; מלבושי גלימות שחורות הכוללות כובע ברדסי העוטף את ראשו ופניו מכוסים ברעלה שחורה. סמל זהוב בצורת שער פעור ומאיים נתפר לחזהו.
נתונים רלוונטים: נק"פ: 30, הצלה – רפלקסים: 5+ חוסן: 6+ כח רצון: 7+,כח:13 , כשר:14 זריזות:13 תבונה:16, תקיפה: +6 (פגיון טקסי, נזק: 1ק6 *2)
לחשים:
'עור לחול' (לחש מגע, הופך את גפיו של היריב לחול, הצלה: זריקת חוסן כנגד דירוג קושי 15). 'שירת הטירוף' (לחש המשפיע על כל הסובבים במרחק 20 מטרים, מוריד לכל שומעיו 2ק10 נקודות שפיות, הצלה: זריקת כח רצון כנגד דירוג קושי 16).
* נתונים רלוונטים לחבר הכת "עומדים על הסף": נק"פ: 10, תקיפה: +3 (פגיון טקסי, נזק: 1ק6*2).

סוזן סאבג' – סוזן היא אחייניתו של פרופסור יו גרגורי, בת אחותו, ז'נט. בחורה באמצע שנות ה-20 לחייה וכבר בעלת תואר ראשון בביולוגיה וכימיה. גם בה דבק משהו מיצר ההרפתקנות של דודה והיא נאותה לחבור אליו למשלחותיו הארכיאולוגיות. סוזן מנהלת עבור פרופסור יו גרגורי את מעבדת השטח של המחנה באתר החפירות. אופיה של סוזן הוא חם ונינוח, והיא תראה סבר פנים ידידותיות למרבית סוגי החוקרים. נוכחותה נועדה לאפשר להם לנתח במעבדה כל חומר או רקמה חיה שהם מוצאים בתחום המקדש. בשלב מסויים מתחילה סוזן לחשוד בהתנהגותו הביזארית של דודה והיא אף עלולה לציין זאת בפני החוקרים באחת ההזדמנויות בה הם מבקרים במעבדתה.
מראה: סוזן היא בחורה מושכת במיוחד, בעלת חזה מפותח ושיער אדמוני, מושא התלהבותם של כמה מהחוקרים והפועלים באתר החפירות. היא מרכיבה משקפיים כמו דודה ולעיתים נתפסת בתור "החנונית החמה" על ידי סובביה. בשתי תקופות המשחק היא לובשת חלוק לבן, חולצה לבנה תחתיו וחצאית שחורה.
נתונים רלוונטים: כריזמה: 16, ידע (כימיה, ביוכימיה, ביולוגיה): 15+, ציוד במעבדה משדרג את הזריקות העוסקות בניתוח חומרים שונים ב: 4+.

שפיות:
בקריאתו של קת'ולהו לא רק חייהם של החוקרים עומדים בפני סכנה אלא גם שפיותם. במשחק זה כל תגלית מרעידת עולמות או מראה מזעזע עלולים לדרוש משחקן הדמות הנחשפת אליהם לבצע זריקת הצלה מוצלחת עבור כח הרצון של דמותו כנגד דירוג קושי משתנה המצויין בטקסט או לסבול אובדן של נקודות שפיות השווה למספר המצויין גם הוא בתום תיאור כל תגלית מרעישה או מראה מחריד. מאגר נקודות השפיות המצוי ברשותה של כל דמות שווה פי חמש מדירוג החכמה שלה. מנחים המשתמשים בשיטה אחרת מלבד קריאתו של קת'ולהו ק20 מוזמנים לפתח שיטה דומה למעקב אחר נקודות שפיות ולשנות את הנתונים המוזכרים בהרפתקה זו על פי ראות עיניהם והמאזן היחסי בין המחסרים השונים המוזכרים בהרפתקה.

סקירת המיקום, "המקדש" וסביבתו:
מחנה החוקרים – מחנה האוהלים הקטן שהוקם מחוץ לפתח המקדש החשוף מהווה את נקודת המוצא של החוקרים. כאן הם יוכלו למצוא מקום לבלות בו את הלילות החשוכים או את מעבדת השטח של אתר החפירות המנוהלת בידי סוזן סאבג' (שימוש במעבדה מאפשר גישה למיומנותיה של סוזן כביולוגית ומומחית לכימיה, וציוד מתקדם כגון מיקרוסקופים ומבחנות בתקופה הויקטוריאנית וגלאי חומרים חשמליים במאה ה-21).
אתר החפירות והכניסה – אתר החפירות מורכב ברובו מכמה דיונות חול המכסות את שרידיו הקבורים למחצה של "המקדש" האבוד. החלק הבולט מעל לחול הוא למעשה חלקו החיצון של חדר המנועים בספינה היית'יאנית. כאן חופרים תריסר שכירים ערביים מקומיים על מנת לחשוף את החורבות במלואן, הם אינם מודעים כמובן לעובדה כי מאמציהם לרוקן את חדר המנועים מהחול הרב שחדר אליו, מקדם בכל רגע חולף את מטרתו של שומר המקדש העתיק. לעומת זאת כמחצית מהשכירים החופרים באתר הינם למעשה חברי כת "העומדים על הסף" הממתינים בדריכות להוראת מנהיגם, חאכים דאלאלשה, בתרם ינסו ליטול שליטה על האתר מידי הארכיאולוגים העומלים לחושפו.
הכניסה ל"מקדש" עצמו היא מעבר אבן רחב, מכוסה בדיונות חול ומעוטר מבפנים בתבליטות קיר משונות המציגות פרעונים ועבדים המשתחווים בפני חרפושית המוצבת מעליהם, במרכז שמיים מדומים, כהקבלה לשמש. תגלית זו מחסירה 2 נקודות שפיות לכל הנחשפים אליה (הצלה: זריקת כח רצון כנגד דירוג קושי 12).
בתוך המקדש מבוך של מסדרונות וחדרים ממתין. בפנים – הרצפה, הקירות והתקרה צופו באבן חול ועוצבו בסגנון מצרי עתיק. להלן מספר חדרי מפתח שיסיעו לחוקרים בנסיונם לגלות את סודו של מקדש החרפושית:

חדר השימור – זהו חדר צדדי אשר אינו ממוקם במקום מרכזי כלשהו מבחינת מערך המסדרונות בתוך המקדש. כאן משומרות גופותיהם של בני האנוש המיועדים למסע לחלל. כל חוקר בר דעת, (זריקת מיומנות ידע (פרעונים/מצרים העתיקה) מוצלחת כנגד דירוג קושי 15), יוכל להבחין כי מיקום צדדי זה של חדר הקבורה אינו אופייני לקברים ומקדשים פרעוניים, שהציבו את ה"עוברים לעולם הבא" בחשיבות עליונה. ההיכל קטן יחסית ומכיל מספר סרקופגים חתומים מאבן, עליהם נחצבו דמויות אנושיות ופרעוניות למראה הבוקעות מן המכסה העליון. תעלות אבן, בהן צינורות לא מוסברים ממתכת זהובה, בוקעות מהסרקופגים ונמוגות אל תוך הקירות הקרובים. פתיחה לא זהירה של מכסי ארונות השימור העתיקים, (שמקורה בחוסר הכרזה על שימוש במיומנות או כישלון בזריקת מיומנות ניטרול מתקנים כנגד דירוג קושי 15), עלולה לחשוף את החוקרים לגז הקפוא, הצהבהב, הבוקע מהסרקופגים, (2ק10 נקודות נזק, הצלה: זריקת רפלקסים כנגד דירוג קושי 15). בפנים ניתן למצוא את גופותיהם המשומרות של כחצי תריסר קורבנות ניסויים, (על אף שטבעם האמיתי אינו ברור לחוקרים), אנושיים מתקופת מצרים העתיקה, החנוטים בתכריכים אלסטיים מחומר סינטטי גמיש ולבנבן. בנוסף הם טבולים בנוזל צהבהב וצלול. שישה סרקופגים נוספים נותרו ריקים ושוכבים ללא תכלית בהיכל הקטן. הגופות עצמן משומרות ברמה גבוהה, למרות ש-2500 שנים גם הן זמן רב מדי לשימור עבור טכנולוגיה ספציפית זו. על כן כל גוף נמצא במצב ריקבון שווה ערך לגופה זהה השוכבת ללא רוח חיים שלושה ימים מאז הפסיק הגוף לתפקד. אם ילקחו התכריכים האלסטיים, הנוזל והגז הצהבהבים למעבדת השטח לבדיקות מקיפות יעלו התוצאות (זריקת ידע מתאים כנגד דירוג קושי 30) כי מדובר בחומרים סינטטיים, מייצבי חומרים ביולוגיים, הנוצרו בהתרכבות כימית מתקדמת שאינה מקורה במדע האנושי הקיים המוכר לחוקרים. תגלית זו מחסירה 2ק6 נקודות שפיות מכל הנחשפים אליה (הצלה: זריקת כח רצון כנגד דירוג קושי 15)
המעבדה – עוד חדר צדדי, כאן מתבצעת הנתיחה והחניטה של גופות קורבנות הניסוי, המיועדים למסע בין כוכבי. סד אבן סדוק (מעט) ומעלה אבק ממתין לגוף הקורבן, מעליו פיסה מן התקרה מונמכת בתצורה טרפזית ומעוטרת בחיצובים ותבליטות, המציגות את מעבר הפרעון אל העולם הבא היכן שהוא בנקודה כלשהי בשמיים עטורי הכוכבים, כשהוא מלווה בידי החרפושיות האלוהיות (דרושה זריקת מיומנות ידע (מיתולוגיה מצרית) כנגד דירוג קושי 20 בכדי לדעת שרעיון שיגור נשמת הפרעה לשמיים תואם את דתם של המצרים הקדומים *ראו נספחים*. החרפושיות מעולם לא תוארו כבנות לווית נשמות אלו *ראו נספחים*). התצורה הטרפזית הבוקעת מן התקרה יכולה להפתח במפגן טכנולוגי מרשים וממנה פורצים מספר כלי ניתוח מתכתיים, משוכללים ומאיימים למראה. המנגנון עצמו נעול בעת כניסתם הראשונית של החוקרים לחדר וישאר כך עד לאחר התנהלותו של תרחיש 'סכנת חניטה' עליו מפורט בהמשך.  לאחר תרחיש זה, יוותר המתקן פתוח וחשוף לעיניהם המבועתות של החוקרים. תגלית זו מחסירה 2ק6 נקודות שפיות מכל הנחשפים אליה (הצלה: זריקת כח רצון כנגד דירוג קושי 15)
חדר האחסון – חדר נעול היטב, אם יגיעו אליו החוקרים טרם הגעתו של היית'יאני בגופו של פרופסור יו גרגורי (תרחיש מומלץ) לא יהיה באפשרותם לפותחו. כאשר יגיע הפרופסור למקום הוא יחשוף לפתע את סוד נעילתו של החדר בעזרת הנעת כמה משטחים גסים על השער או דחיפת מספר לבנות. הוא מצידו יטען שמדובר במבנה סטנדרטי של נעילה פרעונית (זריקת ידע (פירמידות/ארכיטקטורה עתיקה) מוצלחת כנגד רמת קושי 20 עלולה לרמוז על שקריו). בתא האחסון ניתן למצוא את המיכלים המאחסנים את איבריהם הפנימיים של אלו החנוטים בחדר השימור. מיכלים אלו צורתם כסירים גליליים מאבן, אשר על דפנותיהם החיצוניות נחרטו הירוגליפים משונים ולא מזוהים. מבפנים מצופים המיכלים בחומר בוהק וקשיח הדומה למתכת. נוזל צהבהב הזהה לזה הנמצא בסרקופגים בחדר השימור וכמו כן איבריהם הפנימיים השונים של החנוטים מצויים בתוך המיכלים. גם כאן גז קפוא משתחרר לאחר הרמת כל מכסה. בתא סודי בחדר זה (למציאתו דרושה זריקת מיומנות חיפוש כנגד דירוג קושי 28) מצפין היית'יאני את מחולל אלומות האנרגיה שלו, (חפץ מוזר הדומה למאוורר הצמוד לבוכנה קרומית ובעל ידית מברשתית המסוגל לחולל חזיזי ברק קטלניים לעבר אויבי אוחזו. טווח: 100 מטרים, נזק: 1ק6 נקודות נזק על כל מטען מבוזבז וניתן לבזבז כמה מטענים שרוצים על כל מטח בכל פעולה, מאגר: 32 מטענים קיימים, הצלה: זריקת רפלקסים בדירוג קושי 20), אותו הוא שומר למקרה של סכנה קיומית לחייו. כמו כן את הקריסטלים המיוחדים המיועדים להפעלת הספינה (ראו תיאור הסיפון העליון). למיכליהם של המוחות ישנם חורים הפעורים בתחתיתם, שמטרתם אינה ברורה והם אינם פוגעים בתוכן המיכל. במרכז החדר ישנו מתקן גלילי נוסף מאבן, סביבו חרוטים הירוגליפים במצרית עתיקה וממנו בוקעים מספר מוטות, אשר בסופם חודים זהובים. מתקן זה הוא למעשה 'מדובב', ניתן להשחיל את מוטותיו לחורים במיכלי המוחות (המתפקדים לחלוטין) ובכך לאפשר להם לנעל שיחה מלאה עם הנוכחים בחדר! (אם השחקנים לא עולים על כך לבדם, זריקת חכמה כנגד רמת קושי 18 עלולה לאפשר להם לעלות על הרעיון המבריק). לצערם של החוקרים מוחות אלו דוברים רק בשפתם העתיקה של הפרעונים וגם קטעי המילים שניתן לחלץ מהם הם לא יותר ממלמוליו של מטורף שהיה כלוא ב"צנצנת" במשך 2500 שנים. תגלית זו מחסירה 2ק8 נקודות שפיות מכל הנחשפים אליה (הצלה: זריקת כח רצון כנגד דירוג קושי 18).
מצפה הזמן – ידוע במית'וס כי היית'יאנים היו נוסעים בזמן, ובחדר מוזר זה מוצב שער פורטל עצום וחלול מאבן המעוטר ברונות מוזרות, שמטרתו אינה ברורה. אין זה משנה כמה ינסו החוקרים לבחון את המתקן הביזארי הם לא יצליחו לגלות את טיבו, אולם ההירוגליפים על הקירות עלולים לרמוז במקצת על הזמנים בהם היה פעיל ברושמם; "רק אלו שכבשו את עברם וגילו את עתידם יכולים לחשל את ההווה".

חדר מנועים – מרביתו קבור בחול, עד לתחילת מאורעות 'הסרת הרעלות' (פרטים בהמשך) נותר החדר מסתורי ומכוסה. בסמוך למאורעות הסוגרים את ההרפתקה צורתו האמיתית של החדר נחשפת לאיטה והגנרטורים המפלצתיים הזורחים באור עמום ולפידי נגלים לעיני כל המתבונן. אין לחשוף את תכולת החדר במלואה בשום שלב של ההרפתקה לפני שהחלה נעילה מלאה של "המקדש" והחוקרים בפנים המתחם או מחוצה לו. תגלית זו מחסירה 2ק6 נקודות שפיות מכל הנחשפים אליה במלואה (הצלה: זריקת כח רצון כנגד דירוג קושי 15)

הסיפון העליון – אולם זה דומה בעיצובו להיכל תפילה, קירותיו חצובים בתיאורים המזכירים את אלו המופיעים במסדרונות הכניסה ל"מקדש". סממני החרפושיות ותיעוד המרומם אותם אל מעל לפרעונים עצמם, מקשט כל פיסת אבן חשופה. שני גרמי מדרגות מאבן גרניט שחורה ובוהקת מובילים בלולינות לבימה מוגבהת. מספר עמודות אבן גליליות עם חריצים, שמטרתם אינה ברורה מוצבים סביב הבימה העגולה (זהו למעשה מכשור ההגאים מורכב לאין שיעור. ניתן להפעילו בעזרת קריסטלים ייחודיים המותאמים בצורתם לחריצים בעמודות הגליליות מאבן. בני אנוש לעולם לא ילמדו את הטכניקה המורכבת הנדרשת לעורר את הספינה). התקרה מעל קעורה, מאיימת ונתמכת בידי קשתות ענק. החדר מטיל צללים רבים תחת הבימה. על המנחה לתאר היכל זה בקונוטציה ברורה של מזבח סגידה מסוג כלשהו ולא כסיפון הגאים מתקדם. תגלית זו מחסירה 1ק4 נקודות שפיות מכל הנחשפים אליה (הצלה: זריקת כח רצון כנגד דירוג קושי 12).

תרחישים מרכזיים:

מספר תרחישים מרכזיים מעצבים את התקדמות ההרפתקה במבנה האפוקליפטי המוביל לסופה הדרמטי. להלן מספר מאורעות מרכזיים המסודרים לפי הסדר המומלץ של שילובם במהלך הרצת המשחק:

חניכת האתר – על אף שניתן להתחיל את הרפתקה זו לאחר מאורעות החניכה, יש אפשרות לפתוח את העלילה כשפרופסור יו גרגורי פותח לראשונה את השער הראשי ל"מקדש" האבוד ופותח בקבוק שמפניה, מצטלם מספר פעמים ואז אפילו נושא נאום. זמן קצר לאחר מכן הוא מזנק ראשון לתוך המסדרונות האפלים כשמקור אור בידיו (פנס או מנורת גז, תלוי בתקופת המשחק) ושם הוא עובר כמובן את הדיבוק בידי שומרו החוצני של המקדש. חשוב לציין כי חילוף זה חייב להיעשות מחוץ לשדה ראייתם של החוקרים, והם מגיעים בדיוק בזמן להבחין בפרופסור מבולבל מעט, מאבד את שיווי משקלו לרגע – אך שליטו מתרגל במהרה לגוף החדש. לאחר מכן הוא מציין רק כי חש לרגע בקלסטרופוביה קלה ומבטל כל מבט מודאג הנשלח לעברו.

חיפושית קטנה ומעצבנת – הקרנתה של תודעת היית'יאני לגופו של יו גרגורי כפתה על תודעתו של הפרופסור להידחק לגופה של חיפושית 'זבלית פרעה' אשר בה נחה בינתו של בן הגזע האדיר לפני הופעתם של החוקרים. כעת בגופו החיפושי, מבולבל וחסר קורדינציה, מנסה הפרופסור נסיונות נואשים למשוך את תשומת לבם של חוקרי המשלחת ולהזהירם מפני הנוכחות החוצנית בקרבם או להתחנן לעזרתם. לרוע מזלו, בשל חוסר יכולתו לשלוט בגופו החדש בצורה מספקת בכדי לייצר סימנים ברורים (כמו כיתובים על החול, על אף שנסיונות כושלים ליצור אותם עלולים להיות ביזאריים מספיק בכדי למשוך תשומת לב) ובשל נוכחותו המאיימת של גופו הקודם ומאכלסו החדש העלול למנוע ממנו להעביר את המסר או אפילו לנסות לחסלו, נאלץ יו גרגורי להציק לחוקרים בכל הזדמנות אפשרית ובכל דרך עד אשר יתעורר החשד באחד מהם. משיכת תשומת לבם של החוקרים אינה חסרת סכנות, שכן יתכן כי הם עלולים להחליט לדרוך על החרק המעיק יותר מאשר לחשוד בתחילה בקנוניה על טבעית – אם כך הדבר, כל שנותר למנחה הוא לחייך בשעשוע בעוד שסודה של 'זבלית הפרעה' מת איתה. עוד אופציה היא כי החוקרים מגלים עניין רב בחיפושית המעיקה אך היית'יאני המודאג מחשש לשלום זהותו נאלץ להשמיד את גופו הקודם ולמחוץ את הפרופסור בטרם סודו נחשף. כמובן שהוא ינסה להציג כל מאורע שכזה כ'תאונה' ולא כמהלך מכוון ומחשיד. האופציה האחרונה היא כי המנחה יחוס על חייו של הפרופסור עד לתום העלילה, ויצרף אותו כמקרה ביזארי שילווה את החוקרים עד לתום המאורעות במהלך חקירת האתר המסתורי.

נתפס בעת מעשה – התנהגותו המוזרה של הפרופסור אחוז הדיבוק תעורר חשד בכל סובביו, במידה רבה מלשאר הנוכחים היא תעיק על אחייניתו, סוזן סאבג'. סוזן תחלוק את דאגותיה לגבי דודה עם כל חוקר שיקדיש כל זמן לשיחה עימה. בשלב כלשהו, להחלטת המנחה, ולפני תרחיש 'הסרת הרעלות' יקבלו החוקרים הזדמנות לראות פן אפל ומפליל בהתנהגותו הביזארית של יו גרגורי; בדרך כלשהי, מעדות דומעת מפיה של סוזן סאבג' או מתיעוד וידאו ע"י מצלמה שנותרה פתוחה כשאיש העיתונות, ריצ'רד פאלמר, לא שם ליבו לדבר (למקרה שמדובר בתקופת המשחק המתבססת במאה ה-21), מגלים החוקרים כי הפרופסור ממלמל לעצמו חישובים ביזארים ומשרטט מפות אסטרונומיות חסרות משמעות גלויה לעין בזמנו הפרטי באוהלו. אם יעומת עם הדברים, יטען הפרופסור שלאחרונה הוא מהלך ומדבר בשנתו ושהוא לוקח כדורים בכדי להתגבר על הבעיה. אם ידחק לפינה הוא יכחיש כל דבר מעבר לכך, יורה בזעף לחוקרים החשדנים להפסיק לדון בכך וימנע מהמשך שיחות נוספות בנושא. תגלית זו מחסירה 2ק4 נקודות שפיות מכל הנחשפים אליה (הצלה: זריקת כח רצון כנגד דירוג קושי 15)

סכנת חניטה – הסקרנות הרגה את החתול, וסופו של העיתונאי, ריצ'רד פאלמר, הוא תוצאה של רצונו הבלתי נשלט לגלות בעצמו את ה'סקופ' האדיר מאחורי המקדש האבוד. כשיחוש המנחה כי הנ"ל מיצה את מטרתו הסיפורית ניתן להניח כי בזמן בו החוקרים אינם בקרבתו הוא יחמוק למעמקי המקדש וימצא דרכו לחדר המעבדה המסקרן. שם הוא יתעסק שלא לצורך עם סד הניתוחים ויעוררו לחיים. ריצ'רד יחנט בעודו בחיים ואיבריו הפנימיים יופרדו מגופו וישומרו במיכלים ריקים הממתינים בחדר האיחסון, גופתו החנוטה תיוותר על סד הניתוחים עד לאשר ישובו למקום החוקרים אשר יגלו להפתעתם וחרדתם את הופעתה של "המומיה" החדשה. תגלית זהותה עלולה לזעזע את החוקרים ולהוות רמז אפל לעתידם שלהם אם ימשיכו לעסוק בחקר המתחם. תגלית זו מחסירה 2ק8 נקודות שפיות מכל הנחשפים אליה (הצלה: זריקת כח רצון כנגד דירוג קושי 17)

הסרת הרעלות – התרחשות זו שמורה לרגע בו המשחק מאט קצב עקב שריפת מרבית אפשרויות החקירה במקדש והאינטרקציות הדרמתיות בין הדמויות, כשהמנחה מרגיש שהוא מוכן לנוע לקראת האירועים הסופיים של ההרפתקה. בתרחיש זה מחליט מנהיג כת "העומדים על הסף", חאכים דאלאלשה, לחשוף את זהותו ואת זהות אנשיו בפתאומיות ובברוטאליות. כאשר יצאו החוקרים להתרעננותם הבאה מחוץ למקדש וחזרה למחנה הם יגלו את מרבית צוות השכירים, המתמחים ועוזרי המחקר טבוחים ומשוספי גרונות באוהליהם. זעקתה של סוזן תוביל אותם לאוהל מעבדת השטח בו תיחשף זהות המרצחים. חברי הכת העטויים במלבושים אפלים ורעלות שחורות משספים בסכיניהם את האוויר באיום לכיוונה של אחייניתו המתייפחת של הפרופסור באוהל המעבדה המגואל בדם. החוקרים עלולים להתערב ישירות או לברוח במהירות לעבר המקדש, כך או כך הם ימצאו עצמם נדחקים לשם בלהט ההתקלות. היית'יאני בגופו האנושי אינו מבזבז רגע ונסוג לאור סימן הסכנה הקיומית הראשוני לנבכי ספינתו – מטרתו היא לאתר את הנשק המתקדם שהסתיר בעורמה בחדר האיחסון ולאבטחו. כשמחולל אלומות האנרגיה היית'יאני ברשותו, הוא עלול להשתמש בו בכדי לצלות כל חבר כת בדרכו בעוד הוא יוצא למסע נקם באלו המאיימים על שלמות תוכניתו. במקביל חאכים, מנהיגם מלומד הכשפים של "העומדים על הסף" תר אף הוא בנבכי המקדש במטרה לאתר את "השער לעולם הבא". מפגש בינו ובין היית'יאני הינו בלתי נמנע וקרב איום הנחשף לנגד עיניהם המבועתות של החוקרים בין הטכנולוגיה העל-אנושית של הגזע האדיר ולחשיו העל-טבעיים של יוג-סות'ות יהווה שיא מרתק ומרשים ויזואלית לתרחיש זה. מדובר כמובן ב'חשיפת כל הקלפים' מבחינת מעורבות העל טבעי במשחק וזהו סממן ברור לקרבתו של הסיום הקת'ולוהי. מסמך זה נוטה לתמוך באפשרות בה היית'יאני שורד כשידו על העליונה במאבק, אך התערבות החוקרים מסיבה זו או אחרת עלולה לשנות את פני הדברים ולהשפיע בכך על עתיד העלילה. תגלית זו מחסירה 2ק10 נקודות שפיות מכל הנחשפים אליה (הצלה: זריקת כח רצון כנגד דירוג קושי 16)

הספירה לאחור – תרחיש זה מתחיל עם סיום 'הסרת הרעלות', כאשר טפילו היית'יאני בגופו הפונדקאי של הפרופסור, מחליט שהגיעה העת לעורר את ספינתו ולשגרה לחלל החיצון. לאחר שהביס את מנהיג כת "העומדים על הסף" מתנהג הפרופסור בטירוף רב מהרגיל ומסרב להגיב לתמהונם הברור של החוקרים, שחזו בו משתמש בטכנולוגיה היית'יאנית בכדי להכריע את המכשף הפולשני. היית'יאני ממהר במקום לסיפון העליון, שם הוא מציב את אחרוני הקריסטלים שהחביא בתרמילו במקומותיהם הנדרשים. בשלב זה מתחיל המקדש בנעילה אוטומטית והולוגרמות זוהרות בצורות הירוגליפיות מוזרות ולא מוכרות מופיעות בריחוף מעל לבימה המוגבהת בהיכל הסיפון העליון. ההירוגליפים הזוהרים הם למעשה סיפרות יית'יאניות המתריעות על התחממות המנועים והתעוררות המערכות. רעד נוראי חולף במתחם וחול בוקע מהקירות בענני אבק. כשצוהרים רחבים נפערים בקירות הסיפון העליון, חסומים בידי אנרגיה בלתי נראית, יכולים החוקרים להבחין בזרם החול הנשפך מעל לגוף "המקדש" בעוד הוא משתחרר ממרבצו בו היה לכוד אלפי שנים ומתרומם אל מעל לדיונות השוממות. עתה, כשחיוך זדוני מרוח על פניו, פונה הפרופסור לכיוון חדר המעבדה, אך לא לפני שהוא משגר הסבר אחרון לחוקרים המבועתים; "נהגו בחוכמה כמותי, בינות נחותות, ושמרו את גופכם לקראת המסע. הוא עלול להיארך זמן רב, זמן רב מכדי שתוכלו לשרוד ללא האמצעים הנחוצים. למרבה המזל מכשור הנתיחה באגף המעבדה עדיין פעיל וממתין רק לכם…" מואהאהאהאהאה! והרי לכם סוף קת'ולוהי. תגלית זו מחסירה 3ק10 נקודות שפיות מכל הנחשפים אליה (הצלה: זריקת כח רצון כנגד דירוג קושי 19).

מנחים המעדיפים לשקול סיום חלופי להרפתקה זו יכולים לאפשר לשחקנים המראים רמת קליטה מהירה ותובנה מוקדמת באשר לסודו של מקדש החרפושית, לנסות לעצור את היית'יאני בטרם הוא מבצע את זממו. דרך מעניינת אחרת לסיים דברים היא לתת לחוקרים להפעיל את רצף השיגור בטעות בעצמם (למשל לאור כשלון בזריקת מיומנות ניטרול מתקנים כנגד דירוג קושי 25) או לחלופין לגרום לנעילתו של המקדש לאחר שנמלטו ממנו ולהביא להתמוטטותו לתוך מעמקי החול. כך או כך – חשוב שתום ההרפתקה לא יאפשר לאנושות להיחשף למיתוס בחופשיות, שכן תוצאה שכזו היא ההפסד האמיתי – האנושות אינה מוכנה לתובנה הנושאת עימה תגלית שכזו, אשר טומנת בחובה את ההארה כי האנושות נידונה לכליון כמו גזעים רבים ותבונתיים פי כמה, שקדמו לה וכי היקום הוא מקום מאיים ומאוכלס יותר מכפי שקיוו. תגלית זו עלולה לשלוח את האנושות למעמקי טירוף קולקטיבי, דבר המנוגד לאינטרסים של כל חוקר בר דעת שטרם נכנע לאיבוד השפיות המביאה עימה ההתעסקות בחקר המיתוס.

הרצה מהנה ומצמררת!

פורסם ב5 בפברואר 2007 בקטגוריה אימה,תחרויות על-ידי | לתגובות - בפורום | תגים: , , , , , ,

 

כל הזכויות ובכללן על התכנים המוצגים באתר זה שמורות לכותבים ולעמותה למשחקי תפקידים בישראל (ע"ר 58-033-358-1). כל העתקה, לרבות במדיה מודפסת או דיגיטלית, אסורה ללא אישור מפורש. Design by Tryscer